Frazzi: Jag har ett par frågor till dig om Rossignol (du kör väl på Ross)
Om man skall köpa skateskidor finns ju S1 och S2, där enl beskrivningen S1 används i hårda spår och S2 mer allroundskida. Vilken skall jag välja, om jag ligger på en lägre nivå som åkare och främst väljer för åkkänslan. (den affär jag kollade hade bara S1 i min längd till reapris)
Ross har två styrspår på sina skateskidor, hur funkar det när man skall valla, blir ju två styrspår att ta bort paraffin i. Är det inte krångligare att valla med två styrspår än med de traditionella spåret i mitten ?
Har du någon uppfattning om skillnader i åkegenskaper Ross mot tex Madshus och Fischer ?
Jag funderar även på Madshus nu i reatider, har inte bestämt mig än. (kör på Fischer 06 årgång)
Tyvärr så har jag bara två par klassiska Rossignolskidor, så kan inte uttala mig om deras skateskidor.
Har Madshus på skate, Hypersonic Skate SC -06. Sköna att åka på i mjuka till normala spår. Funkar inte alls bra på hårt underlag.
Men jag tror nog man bör ha två par skate om man skall vara nöjd jämt. Ett allroundpar och ett för hårt underlag.