Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Dagens REA-tips!


kokobob

Recommended Posts

XXL Swix Vallabord T0075 + plastprofilerna T0766 för 999:- låter väldigt billigt?

Pölder hävdar ordinarie pris en bit över 2000 och XXl hävdar 1400...

Oavsett pris och rea. Köp det här direkt så slipper du köpa två innan du är nöjd.  :) 

https://polder.se/sv/valla/vallatillbehor/vallastall-och-vallaprofiler/swix-vallastall-t795-ben-paket/

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Detta är mitt andra... Skigo ställ första gången men det viker sig i profilerna hela tiden.

Har försökt att stabilisera med förstärkning men det lyckas dåligt. Jag tror detta ställ är betydligt bättre och tillräckliigt för miig. Hoppas åtminstone det, det lär alltid finnas något som är bättre. Björnstället?

Link to comment
Share on other sites

halva hemma... profilerna kommer separat... bara jag nu inte handlat för billigt igen...

 

Någon här på forumet myntade ju en ny devis för mig...

Handla billigt skräp och var nöjd när du köper och missnöjd resten livet

Handla dyr kvalitet och var missnöjd när du köper och sedan nöjd resten av livet

 

Välj sedan hur du vill handla :), nu hoppas jag ju att Swix vallabord är rätt så OK oavsett billigt. Som CT1 tidigare som en gammal stav men helt OK ;).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Finns detta kvar så slå till.

Helt suverent enl. mig.

Swix vallabord var mycket bra, testade det i helgen och kan nog rekommendera XXL Swix Vallabord T0075 + plastprofilerna T0766 för 999:-.

Fick dock sätta en förstyvning på benen som gled iväg vid rillertryck, lätt fixat men Vasa hade nog rätt... att köpa rätt kvalitet direkt är en genväg till skidlycka.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Inte rea-tips, men vill ni ha Salomons värsting-karbon-pjäxa i kombi/pursuit-variant som jag inte tror man hittar i affären så ligger ett antal storlekar ute på tyska ebay just nu. 250€ plus 10€ frakt.  Skynda fynda!

https://www.ebay.de/itm/Salomon-S-LAB-Carbon-Pursuit-Prolink-Langlaufschuh/154317594672

Tack för tipset. Det skulle ha varit ett fynd, men tyvärr är min normala storlek slut. Kan någon med S-Lab pjäxan säga hur Salomon pjäxorna är storleksmässigt. Inte helt lätt att hitta någon pålitlig storlekstabell.

Link to comment
Share on other sites

Tack för tipset. Det skulle ha varit ett fynd, men tyvärr är min normala storlek slut. Kan någon med S-Lab pjäxan säga hur Salomon pjäxorna är storleksmässigt. Inte helt lätt att hitta någon pålitlig storlekstabell.

Ganska små i storleken och tight passform. Jag har dock bara åkt i S-lab klassiska pjäxor av lite äldre modell än 20/21 års variant.

 

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Tack för tipset. Det skulle ha varit ett fynd, men tyvärr är min normala storlek slut. Kan någon med S-Lab pjäxan säga hur Salomon pjäxorna är storleksmässigt. Inte helt lätt att hitta någon pålitlig storlekstabell.

 

Har hittat begagnade varianter av pjäxorna med karbonskal så här hemma står ett par klassiska Atomic och ett par skating Salomon i stl 43 1/3 resp 44. Skulle bedöma att karbonpjäxorna är aningen mindre, knappt en halvstorlek kortare än de mer traditionella pjäxorna så jag budade hem ett par 44:or.

Link to comment
Share on other sites

Här både skejt och klassiska varianterna av den senaste S-lab. Hade tur att hitta dessa till nedsatt pris. Kanonpjäxor och jag skulle säga att de är normala i storlek. Har 41 normalt och kör med 41 och en tredjedel på dessa och de är aningen stora.

 

Det är inte mycket som skiljer. Kanske mest att man får plattare fötter med åren...  :rolleyes:

En fördel med de modeller som inte är de allra senaste är att man kan byta klossarna under sulorna för att passa såväl SNS Pilot som NNN/Prolink/Turnamic. Smidigt för en som är mitt emellan bindningssystem. Praktiskt även att kunna fräscha upp sulor som slitits ned.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Swenor fiberglass komplett med bindningar för 1999:- på XXL denna vecka, är väll helt ok även om man inte får välja rullmotstånd.

 

Slog till på ett par då jag inte har testat denna modell som många pratar gott om.

Tack för tips! Bra pris jämfört med att köpa fyra nya hjul.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...