Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Dagens REA-tips!


kokobob

Recommended Posts

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Black week på xxl bjuder på Volvo740-stavarna Swix CT1 för tusenlappen. Passar fint för såväl snö som rullskidor. Runt rör, TBS och vanliga handtag o remmar gör den mångsidig.

 

EDIT: ska se om jag kan undvika att knäcka de här på Marcialonga respektive Angeredsbron som det förra paret…

 

Allting är ju relativt men är det någon som har en känsla vad det gäller stryktålighet på CT1 kontra Skigo race 1.0 (som jag har idag)?  Vet med mig att en del skrivit att  Skigo 1.0 skall vara spröd. Men själv har jag bra erfarenhet av den. Känns som man kan kryssa sig igenom slaget vid Helms klyfta och komma ut med stavarna i behåll på andra sidan.

Link to comment
Share on other sites

Allting är ju relativt men är det någon som har en känsla vad det gäller stryktålighet på CT1 kontra Skigo race 1.0 (som jag har idag)?  Vet med mig att en del skrivit att  Skigo 1.0 skall vara spröd. Men själv har jag bra erfarenhet av den. Känns som man kan kryssa sig igenom slaget vid Helms klyfta och komma ut med stavarna i behåll på andra sidan.

Skigo 1.0 var riktigt dålig när den kom ut för typ 8 år sedan. Men den är nog bättre nu, Problemet är kanske ojämn kvalitet. Finns 1.0 somhåller jättebra.Hur som helst är CT1 säkrare och bättre i grunden även om jag knäckt en helt ny sån stav på en rullskidtävling. Så man vet aldrig.

Link to comment
Share on other sites

Tackar för infon. Lutar åt att man får ta hem och känna på ett par i alla fall.

Som jag skrivit tidigare. Jag beställde några par förra året när dom var riktigt billiga, inga konstigheter, det var den CT1 som fanns för några år sedan. finns ju styvare stavar iofs men den funkar utmärkt till det mesta.

Link to comment
Share on other sites

Rossignol Delta skin för 1799:- på xxl under Black Fridaydagarna är ett riktigt bra pris, mycket skidor för pengarna. (op betydligt högre)

Är inte det där någon skitmodell som är ”exklusiv” för XXL för att lura kunder?

hittar nämligen ingen annan som säljer med den designen och tillägget performance i modellnamnet. Finns inte ens på rossignols sida.

Link to comment
Share on other sites

Är inte det där någon skitmodell som är ”exklusiv” för XXL för att lura kunder?

hittar nämligen ingen annan som säljer med den designen och tillägget performance i modellnamnet. Finns inte ens på rossignols sida.

 

Skulle aldrig chansa på XXL när det gäller deras "exklusiva" produkter. Det är lotteri, ibland har du tur men oftast drar du en nitlott. 

Link to comment
Share on other sites

Nu vet jag inte hurdana årets modeller är, men den Rossignol Delta skin som jag köpte våren 2020, var superbra. högt o spänstigt spann som gjorde att skinnet inte bromsade samt lätta och smidiga, ett av mina bästa skidköp. Jag vill minnas att jag gav 2300:- inkl bindning. Fabriksstrukturen var lite annorlunda än den vanliga LJ-strukturen vet inte vad den kallas, men den gav ett bra glid. Jag blev positivt överraskad efter dåliga erfarenheter av Salomon Equipe skin, som var som döda träpåkar med uselt glid.

Jag skall ta en tur till xxl och kolla in årets Deltamodell och se om det är samma uppbyggnad som min modell.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...