Hoppa till innehåll

Köp Atomic längdskidor hos Skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Dagens REA-tips!

• Vänligen logga in för att kunna svara
1530 svar till detta ämne

Erikom

Erikom

Medlem

• Members
  • Pip
  • 37 inlägg

Vet ej hur Skigostavarna är att åka med men deras Racing 2.0 kostar nu 1499:-. Finns i 150, 160 och 170 cm.

https://shopen.skigo...-0-power-strap/

Fritzon(igen)

Fritzon(igen)

Medlem

• Members
  • Pip
  • 74 inlägg
Intersport har club pris på Swix Quantum 3 för 799:-. Kanonpris. Slog till på ett par som rullskidstavar. De har även Quantum 2 för 1499:- .

Fritzon(igen)

Fritzon(igen)

Medlem

• Members
  • Pip
  • 74 inlägg
.

Rob

Rob

Medlem

• Members
  • Pip
  • 54 inlägg

Intersport har club pris på Swix Quantum 3 för 799:-. Kanonpris. Slog till på ett par som rullskidstavar. De har även Quantum 2 för 1499:- .

Quantum 3 staven var ett bra pris. Behöver dock inga stavar just nu.

Quantum 2:an brukar man kunna hitta för runt det priset som Intersport har på rean..

Fritzon(igen)

Fritzon(igen)

Medlem

• Members
  • Pip
  • 74 inlägg

Quantum 3 staven var ett bra pris. Behöver dock inga stavar just nu.

Quantum 2:an brukar man kunna hitta för runt det priset som Intersport har på rean..

Fick hem staven igår och blev en smula förvånad när det visar sig att det är gamla handtaget på med tillhörande handrem. Dvs inte nya TCS systemet. Kanske till viss del förklarar priset? Oavsett ett bra pris och jag tror den blir perfekt som rullskidstav.

Pask

Pask

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 558 inlägg

Swix Quantum 2 med TCS-rem för 800 kr på XXL.

Petter

Petter

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 699 inlägg

Swix Quantum 2 med TCS-rem för 800 kr på XXL.

Lyckas inte lägga någon order, verkar vara slut i längder från 165 cm. 

Infon om att det är slut kommer först när du betalar...

Petter

Petter

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 699 inlägg

Lyckas inte lägga någon order, verkar vara slut i längder från 165 cm. 

Infon om att det är slut kommer först när du betalar...

Verkar mer som om det är remmarna som det var brist på...

Rob

Rob

Medlem

• Members
  • Pip
  • 54 inlägg

Riktigt bra pris men tyvärr var min storlek slut..

Pask

Pask

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 558 inlägg
Jag klickade hem ett par 165 cm, svårt att motstå till det priset. Handtag och rem stl L är till salu om någon är intresserad. Jag tål inte TCS.

Petter

Petter

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 699 inlägg

Coxa vätskebälte på xxl för 499 https://www.xxl.se/c...1192249_1_style

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 703 inlägg
XXL hade en del prisvärda stavar, bl.a. Swix Quantum 1 gör 1200-nånting och Rex R2 för 800kr.

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

ÖSM23 5.10 NV19 4.52 NV18 7.22 VL17 5.41 VL16 5.37 VL15 DNF VL14 6.06 VL13 5.40 VL12 5.13 ÖSS11 5:54 ÖSS10 6:54 VL01 7:50 VL97 8:56

+Marcialonga, Holmenkollmarsjen, Hafjell Ski Marathon, Birkebeinern, Troll Ski Marathon, Skarverennet
Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 25 år.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 8 040 inlägg

I Pölders mellandagsrea är det bra priser på bla Vauhti och deras flourfria gliders. Någon som har erfarenhet av Vauhti Pure Pro, op 699 säljs nu för 349 ?Valet står mellan Mid +2--4 och Wet +10--1. Jag har den gamla gula((nästan slut), som jag använt mycket, så det borde bli Wet som även kunde användas som underlag för Swix Maraton Pulver. Det enda som talar emot är att jag kanske inte hinner använda så mycket, så här i "skidlivets slutskede"195569.jpg

Lejonet

Lejonet

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 729 inlägg

I Pölders mellandagsrea är det bra priser på bla Vauhti och deras flourfria gliders. Någon som har erfarenhet av Vauhti Pure Pro, op 699 säljs nu för 349 ?Valet står mellan Mid +2--4 och Wet +10--1. Jag har den gamla gula((nästan slut), som jag använt mycket, så det borde bli Wet som även kunde användas som underlag för Swix Maraton Pulver. Det enda som talar emot är att jag kanske inte hinner använda så mycket, så här i "skidlivets slutskede"195569.jpg

I blött före är dom inte i närheten av glider med fluor i, tyvärr. Gamla gula HF är ju en riktigt bra glider i varmare före.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 8 040 inlägg

I blött före är dom inte i närheten av glider med fluor i, tyvärr. Gamla gula HF är ju en riktigt bra glider i varmare före.

Jag har Vauhti HF klossar, gul, pink, varav pink är suverän i nysnöföre, medan Swix HF-klossar är bättre i grövre snö utan det handlar mer om underlag, fast vid tävlingsvallning grundar jag ofta med blå flourfri glidbit enl Vauhtis rekommendation. Jag tänkte närmast på att ha ett mjukt underlagsparaffin för att testa Torgeirs förslag med Swix Maraton pulver, då mitt gula börjar ta slut, men det kanske skulle fungera lika bra med ett billigare wetparaffin. (fast om jag köper det för 249 tillkommer frakt och då blir ju nästan samma pris., finns det billigaste för 99 + frakt= 150 kr. Vet inte om en bättre underlagsvalla påverkar glidet sedan den täckts ?

Lejonet

Lejonet

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 729 inlägg

Jag har Vauhti HF klossar, gul, pink, varav pink är suverän i nysnöföre, medan Swix HF-klossar är bättre i grövre snö utan det handlar mer om underlag, fast vid tävlingsvallning grundar jag ofta med blå flourfri glidbit enl Vauhtis rekommendation. Jag tänkte närmast på att ha ett mjukt underlagsparaffin för att testa Torgeirs förslag med Swix Maraton pulver, då mitt gula börjar ta slut, men det kanske skulle fungera lika bra med ett billigare wetparaffin. (fast om jag köper det för 249 tillkommer frakt och då blir ju nästan samma pris., finns det billigaste för 99 + frakt= 150 kr. Vet inte om en bättre underlagsvalla påverkar glidet sedan den täckts ?

Vahutis gula HF/LF som fanns tidigare är ju inte ett vanligt mjukt paraffin utan ett hårdare för grövre före/växlande snö. LF varianten är nog det LF som var bäst i blötföre av alla märken. Så ett vanligt mjukt paraffin blir inte samma sak.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 8 040 inlägg

Vahutis gula HF/LF som fanns tidigare är ju inte ett vanligt mjukt paraffin utan ett hårdare för grövre före/växlande snö. LF varianten är nog det LF som var bäst i blötföre av alla märken. Så ett vanligt mjukt paraffin blir inte samma sak.

Då kanske LDR är det paraffin som motsvarar den gamla gula flourfria vallan ?

Lejonet

Lejonet

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 729 inlägg

Jo inte en dum tanke!

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 8 040 inlägg

Pölder rekommenderade LDR, men frågan är vart den hamnar i sortimentet, skulle i så fall vara ett bra alternativ till flourvallan, ifall flourförbudet mot förmodan blir verklighet. (fast kanske jag lagt skidorna på hyllan då ?)

Pask

Pask

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 558 inlägg

Rottefella Move Race för NIS 1.0 för 400 kr på XXL:

https://www.xxl.se/r...1177775_1_style

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar