Klarälvsbanan
Startad av
bjorn12
, apr 08 2010 23:29
Postad 08 april 2010 - 23:29

Har talat med en kompis om att det vore roligt att åka Klarälvsbanan (hela eller delar) någon gång. Vore kul om ett gäng kunde träffas och åka eller i alla fall starta tillsammans. Vi kunde samordna transporter och kanske drickalangning och framför allt skulle det kanske bli av om man bestämmer datum och får lite press på sig.
Postad 09 april 2010 - 16:10

Ja, det vore roligt.
Kanske som, var det Tobbe L med sällskap tro, ta bussen till Hagfors och skida till Karlstad?
Blir som ett Vasalopp fast på sommaren.
Edit: Det var tydligen TT som gjorde denna tur, på tiden 5:20.
Blir kanske tufft att hänga med i det tempot.
Kanske som, var det Tobbe L med sällskap tro, ta bussen till Hagfors och skida till Karlstad?
Blir som ett Vasalopp fast på sommaren.
Edit: Det var tydligen TT som gjorde denna tur, på tiden 5:20.
Blir kanske tufft att hänga med i det tempot.
Redigerat av Vasa, 09 april 2010 - 17:15 .
Postad 09 april 2010 - 16:25

Jag kan nog tänka mig att hänga på. Åkte hela banan i somras från Hagfors och ned.
Postad 14 april 2010 - 11:57

Hej ! jag hänger gärna på jag med
. Har åkt hela för några år sedan, då på tiden 5:40 tror jag det var!

Mål 2015: Elitled VL. Topp 150.
Postad 14 april 2010 - 18:33

Om tiden stämmer kan jag också tänka mig att hänga på. Om ni står ut med att ha med en 49 årig gubbe som åker vasan på c:a 6 timmar.
Postad 15 april 2010 - 21:06

Vore roligt också att starta i Karlstad och åka upp till Hagfors och sen tillbaka direkt efter
. Tror ni man borde klara det under 11 tim?

Postad 16 april 2010 - 08:26

Det är nog inte helt omöjligt, men en sådan tur står jag över.
Postad 16 april 2010 - 18:23

ja de får nog bli nästa sommar i så fall, då får man nog träna mer än vad jag har gjort nu om man ska klara nått sånt hehe. men vore skitkul å köra 9 Mil med några från detta forum

Postad 16 april 2010 - 18:24

Har nog inte heller lust att åka fram och tillbaka. 9 mil räcker gott för min del. När jag åkte var det med standardhjul (2-or) och distansfart (A1-puls). Tänker mig detta långpass mer som en kul grej än att försöka pressa tiden.
Redigerat av TT, 16 april 2010 - 18:25 .
Postad 16 april 2010 - 19:59

Jag hade tänkt mig att åka Karlstad-Hagfors fram och tillbaka tre gånger
. Skämt åsido - hela, eller halva sträckan räcker nog för mig. Brukar åka ÖS-VL på något på 7 timmar men vet inte vad detta motsvarar på Klarälvsbanan. Vi kan väl hålla tråden öppen och försöka bestämma ett datum så småningom, Mitten eler slutet på maj tycker jag låter bra men måste kolla orienterings- och golfprogrammet först.

Postad 17 april 2010 - 06:53

Ja, det får nog räcka med ena hållet tror jag.
Blir kanske lite tufft annars för oss veklingar.
Tror ni det går bra att åka med 3or, eller kommer man att bli liggande med utpumpade muskler i Ransäter?
Blir kanske lite tufft annars för oss veklingar.

Tror ni det går bra att åka med 3or, eller kommer man att bli liggande med utpumpade muskler i Ransäter?
Postad 17 april 2010 - 17:33

Kanonfin tur, speciellt i början (d v s från Uddeholm,där Klarälvsbanan börjar)!..
Jag hänger gärna med! =)
Har kört Klarälvsbanan 2 ggr, från Hagfors (ca tid 5.20 = Fin asfalt,lagom lugnt tempo,2ans hjul och fokus på mkt stakning../inkl stopp för fika/kisspaus) Hade nog tur med vädret och vindarna, för när man närmar sig Forshaga påverkas nog orken mycket om man haft mot- eller medvind och vilka hjul man valt att ha.
Jag hänger gärna med! =)
Har kört Klarälvsbanan 2 ggr, från Hagfors (ca tid 5.20 = Fin asfalt,lagom lugnt tempo,2ans hjul och fokus på mkt stakning../inkl stopp för fika/kisspaus) Hade nog tur med vädret och vindarna, för när man närmar sig Forshaga påverkas nog orken mycket om man haft mot- eller medvind och vilka hjul man valt att ha.
Postad 19 april 2010 - 09:03

Slutet av maj tycker jag låter som en bra inriktning. Behöver några veckors "lugnt röra på mig" innan jag börjar träna igen.
Postad 20 april 2010 - 06:26

Ja, det tror jag blir bra. Mellan pingst och skolavslutningarna, annars kanske det blir stort frånfall.Slutet av maj tycker jag låter som en bra inriktning. Behöver några veckors "lugnt röra på mig" innan jag börjar träna igen.
Det verkar ju finnas några draglok här i tråden också som vi i de Armsvagas Riksförbund kan ta rygg på.
Postad 20 april 2010 - 15:45

Jag och en kompis gjorde turen i somras på inlines och kan verkligen rekommendera banan
Banprofilen kan ni se här.
http://www.speedskaters.se/?p=1111
Vi kommer att åka dit igen sista helgen i maj (om det inte regnar) och köra Karlstad- Uddeholm-Karlstad vilket enligt skyltningen är 174 Km.
Boende finns på bekvämt avstånd från banan.
Banprofilen kan ni se här.
http://www.speedskaters.se/?p=1111
Vi kommer att åka dit igen sista helgen i maj (om det inte regnar) och köra Karlstad- Uddeholm-Karlstad vilket enligt skyltningen är 174 Km.
Boende finns på bekvämt avstånd från banan.
Postad 21 april 2010 - 08:22

Tror inte jag kvalificerar mig för de Armsvagas Riksförbund, men jag kanske kan vara stödmedlem.
Postad 22 april 2010 - 15:20

Det här verkar vara kul och det skulle vara kul att vara med men tyvärr går det inte.
Mitt grundtips är att ni får superbra draghjälp av en tjej denna gång !!!!
Ni kanske undrar varför jag har sådan information men det avslöjar jag inte.
Postad 22 april 2010 - 16:42

Ja jag tänkte på det, att du skulle väl ha varit med och haft prisutdelning utefter banan.Det här verkar vara kul och det skulle vara kul att vara med men tyvärr går det inte.

Postad 22 april 2010 - 22:32

Som vanligt är Vasa inne på rätt spår (obs vitsen). Han vet att jag sätter stort pris på tjejer och deras prestationer. Och, tro inte att det bara blir tjejdrag på turen, det kan nog bli så att ni så småningom även får känna visst vinddrag. Här är det fråga om en gyllene tjej som kan försätta berg med sin vilja och talang.
Lycka till på turen, vi räknar med att få en rapport.
Lycka till på turen, vi räknar med att få en rapport.
Postad 23 april 2010 - 20:00

Åkte 17 km på Klarälvsbanan i onsdags (Munkfors-By-Munkfors) medan mamma passade barnen. Blåst, snö och regn tillsammans med en avtrampad stavspets (Ja jag vet att det var klantigt). Reserven låg kvar i bilen (Ja jag vet det var ännu klantigare), gjorde att jag fick vända åter och njuta av tillbakavägen tillsammans med bara en funktionsduglig stav. Det hela gav naturligtvis mersmak och jag kommer att åka Uddeholm-Karlstad i maj/juni.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar