Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarälvsbanan


bjorn12

Recommended Posts

Har talat med en kompis om att det vore roligt att åka Klarälvsbanan (hela eller delar) någon gång. Vore kul om ett gäng kunde träffas och åka eller i alla fall starta tillsammans. Vi kunde samordna transporter och kanske drickalangning och framför allt skulle det kanske bli av om man bestämmer datum och får lite press på sig.
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja, det vore roligt.

 

Kanske som, var det Tobbe L med sällskap tro, ta bussen till Hagfors och skida till Karlstad?

Blir som ett Vasalopp fast på sommaren.

 

Edit: Det var tydligen TT som gjorde denna tur, på tiden 5:20.

Blir kanske tufft att hänga med i det tempot.

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Har nog inte heller lust att åka fram och tillbaka. 9 mil räcker gott för min del. När jag åkte var det med standardhjul (2-or) och distansfart (A1-puls). Tänker mig detta långpass mer som en kul grej än att försöka pressa tiden. Edited by TT
Link to comment
Share on other sites

Jag hade tänkt mig att åka Karlstad-Hagfors fram och tillbaka tre gånger ;). Skämt åsido - hela, eller halva sträckan räcker nog för mig. Brukar åka ÖS-VL på något på 7 timmar men vet inte vad detta motsvarar på Klarälvsbanan. Vi kan väl hålla tråden öppen och försöka bestämma ett datum så småningom, Mitten eler slutet på maj tycker jag låter bra men måste kolla orienterings- och golfprogrammet först.
Link to comment
Share on other sites

Kanonfin tur, speciellt i början (d v s från Uddeholm,där Klarälvsbanan börjar)!..

Jag hänger gärna med! =)

Har kört Klarälvsbanan 2 ggr, från Hagfors (ca tid 5.20 = Fin asfalt,lagom lugnt tempo,2ans hjul och fokus på mkt stakning../inkl stopp för fika/kisspaus) Hade nog tur med vädret och vindarna, för när man närmar sig Forshaga påverkas nog orken mycket om man haft mot- eller medvind och vilka hjul man valt att ha.

Link to comment
Share on other sites

Slutet av maj tycker jag låter som en bra inriktning. Behöver några veckors "lugnt röra på mig" innan jag börjar träna igen.

Ja, det tror jag blir bra. Mellan pingst och skolavslutningarna, annars kanske det blir stort frånfall.

 

Det verkar ju finnas några draglok här i tråden också som vi i de Armsvagas Riksförbund kan ta rygg på.

Link to comment
Share on other sites

Det här verkar vara kul och det skulle vara kul att vara med men tyvärr går det inte.

Mitt grundtips är att ni får superbra draghjälp av en tjej denna gång !!!!

Ni kanske undrar varför jag har sådan information men det avslöjar jag inte.

Ja jag tänkte på det, att du skulle väl ha varit med och haft prisutdelning utefter banan. ;)

Link to comment
Share on other sites

Som vanligt är Vasa inne på rätt spår (obs vitsen). Han vet att jag sätter stort pris på tjejer och deras prestationer. Och, tro inte att det bara blir tjejdrag på turen, det kan nog bli så att ni så småningom även får känna visst vinddrag. Här är det fråga om en gyllene tjej som kan försätta berg med sin vilja och talang.

Lycka till på turen, vi räknar med att få en rapport.

Link to comment
Share on other sites

Åkte 17 km på Klarälvsbanan i onsdags (Munkfors-By-Munkfors) medan mamma passade barnen. Blåst, snö och regn tillsammans med en avtrampad stavspets (Ja jag vet att det var klantigt). Reserven låg kvar i bilen (Ja jag vet det var ännu klantigare), gjorde att jag fick vända åter och njuta av tillbakavägen tillsammans med bara en funktionsduglig stav. Det hela gav naturligtvis mersmak och jag kommer att åka Uddeholm-Karlstad i maj/juni.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Funderar på att ta en tur på banan under Kristi himmelsfärdshelgen med en övernattning. Tanken är även att ta med våra mountainbikes så de får lufta sig på någon lämplig plats i närheten. Någon som har ett bra tips på var men övernattar så att man har närhet till både asfalt och skogsterräng. Gärna skogsnära.
Link to comment
Share on other sites

I eftermiddags blev det en tur på banan.

Blåste halvt orkan från nordöst så det var mycket nedfallna grenar.

 

Annars finemang. Går ju väldigt fort jämfört med på de vägar man annars är van vid.

 

Mötte ett par skatare, kanske någon från här?

Link to comment
Share on other sites

Funderar på att ta en tur på banan under Kristi himmelsfärdshelgen med en övernattning. Tanken är även att ta med våra mountainbikes så de får lufta sig på någon lämplig plats i närheten. Någon som har ett bra tips på var men övernattar så att man har närhet till både asfalt och skogsterräng. Gärna skogsnära.

Denna camping ligger intill banan, dessutom finns det fina MTB- och löpmöjligheter.

http://www.radastrand.com/

Link to comment
Share on other sites

Funderar på att ta en tur på banan under Kristi himmelsfärdshelgen med en övernattning. Tanken är även att ta med våra mountainbikes så de får lufta sig på någon lämplig plats i närheten. Någon som har ett bra tips på var men övernattar så att man har närhet till både asfalt och skogsterräng. Gärna skogsnära.

Denna camping ligger intill banan' date=' dessutom finns det fina MTB- och löpmöjligheter.

http://www.radastrand.com/[/quote']

Tack för det madhouse! Väntar in väderprognosen och ser hur det blir.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...