Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Rullskidtävlingar 2010

• Vänligen logga in för att kunna svara
149 svar till detta ämne

Mario

Mario

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 851 inlägg

Inför Stockholms DM 17 km individuell start i Rosersberg den 5/9 skall Rotebrostakarn och jag testa av banan den 18/8 kl 1900. (Med PU-hjul förstås!) Kul om några fler möter upp.
Ekis har banrekordet, och det är även han som har haft vänligheten att rita upp banan.

http://kartor.eniro.se/m/IMzJu

Jag är inte främmande för att prova banan, och 18/8 ser rätt bra ut i kalendern än så länge. Sen är det ju testlopp i Söderäljte 23/8 också. http://www.sodertaljeloppet.se/

Efter dessa två tillfällen bör man fått upp farten lagom till Alliansloppet.

Jag kommer den 23:e. Perfekt inför AL!

Everest

Everest

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 607 inlägg

Möjligt att det stämmer bjorn12 men vi får höra vad de säger. JBG Consult har i alla fall uppdaterat hemsidan nu. Hinner ju faktiskt med Hallands Rullski dan efter oxå:)

Ja, jag är rädd att bjorn12 är inne på något där. Verkar vara en 10%-backe nerför på ett ställe.
Du får göra som Alsgaard och ta helikoptern så hinner du garanterat. :)

Har fått svar från arrangören:

"Hei igjen Magnus.

Har fått en mail fra Sandra Hansson der du har noen spørsmål om løypa og evt. farlige pkt. underveis.
Det er ingen farlige utforbakker, dere kan stå på for fullt.

Når det gjelder spørsmålet ditt om kun å stå å stake vil jeg si at det blir tøft på de siste 15 km, da går det rimelig jevnt imot. Der lønner det seg nok å gå med litt fraspark, evt. litt diagonal der.

Håper dere blir med, det er et flott renn."
Mål 2013/14: Åka några lopp jag inte åkt förut.

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 231 inlägg

"Hei igjen Magnus.

Har fått en mail fra Sandra Hansson der du har noen spørsmål om løypa og evt. farlige pkt. underveis.

Når det gjelder spørsmålet ditt om kun å stå å stake vil jeg si at det blir tøft på de siste 15 km, da går det rimelig jevnt imot. Der lønner det seg nok å gå med litt fraspark, evt. litt diagonal der.

Tack för att du undersökte saken! :)

Everest

Everest

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 607 inlägg

"Hei igjen Magnus.

Tack för att du undersökte saken! :)

OK, då kommer du och Globe med:)

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 231 inlägg

Nja, vet inte det. :)
Det är bättre du kommer och åker Klarälvsbanan nu när det blir av i höst!

globe86

globe86

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 357 inlägg

Jag håller mig undan rulltävlingar! I alla fall denna sommar! Men som sagt klarälvsbanan ska bli av! och snart tycker jag! Och Everest ska med så de blir lite fart ;)

Dalarna

Dalarna

Medlem

• Members
  • Pip
  • 198 inlägg
jag tycker Ni ska haka på att åka Alliansloppet 28 aug. Det blir kul!
5,6 mil

Everest

Everest

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 607 inlägg

Jag håller mig undan rulltävlingar! I alla fall denna sommar! Men som sagt klarälvsbanan ska bli av! och snart tycker jag! Och Everest ska med så de blir lite fart ;)

Nja är ju inte känd som ngn farthållare precis, men nio flacka mil på rullskidor är ju iof inte så blodigt:) Och Klarälvsbanan står definitivt på min lista över "rullskidsmåsten" tveksamt dock om jag hinner med det i höst, har lite för mkt tävlingar att tänka på och ibland måste man vara hemma också. När har ni tänkt köra och kör ni ettor eller tvåor? Kan dock precis som Dalarna verkligen rekommendera Alliansloppet.

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 231 inlägg

Nja är ju inte känd som ngn farthållare precis, men nio flacka mil på rullskidor är ju iof inte så blodigt:) Och Klarälvsbanan står definitivt på min lista över "rullskidsmåsten" tveksamt dock om jag hinner med det i höst, har lite för mkt tävlingar att tänka på och ibland måste man vara hemma också. När har ni tänkt köra och kör ni ettor eller tvåor? Kan dock precis som Dalarna verkligen rekommendera Alliansloppet.

Vi kör på 2or och jag tänkte någon skulle sätta ner foten och bestämma.
Kanske du har ett förslag då det är tävlingsfritt?

Everest

Everest

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 607 inlägg

Vi kör på 2or och jag tänkte någon skulle sätta ner foten och bestämma.
Kanske du har ett förslag då det är tävlingsfritt?

För min del blir det nog tyvärr inte förrän i vår.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar