Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rullskidsträningskompis i Ludvika trakten sökes!


globe86

Recommended Posts

  • Replies 403
  • Created
  • Last Reply

Bra pass idag Magnus! Typ samma urblåsning som förra gången fast ändå lugnare på nå vis =) Vi tog de lugnare i början men i stigningarna körde vi på!

 

Vi satsar på lördag nästa pass då ? kanske köra från Sörvik då som vi sa!

 

/Niclas "hulk" Hammar ;)

Link to comment
Share on other sites

ja det var ett riktigt skönt pass, vi tog det ganska lungt de första 6 km. sen tryckte vi på ordenligt i backarna upp mot Grängesberg. Du såg riktigt stark ut i backarna. Vasa får passa sig ordentligt. Du har gått framåt sedan förra veckan. Vi hade ju högre snitt hastighet på detta pass också än förra veckan, trots motvinden. Kändes som vi stod still ibland!

 

Ja vi siktar på lördag. Jag ska fånga kräftor på fredagkväll / natt. så jag gissar att jag är mör på lördagen. Men vi ska ju ha kräftskiva på lördagkväll. Så söndagen är ju inget alternativ... haha.

 

må gott och kör hårt i veckan, vi ses

Link to comment
Share on other sites

Japp de känns riktigt bra nu! Men du såg också jäkligt stark ut! Du drog ju större delen av passet! Låg bak i suget efter mina tokryck :D Men de känns att man utvecklas!

 

Hehe fint med kräftfiske! Förstår om du kommer va mör men vi kan ju sikta på lördag i alla fall ! Men blir du för sliten så e de nog bättre att vila !!

 

Japp kör hårt du med! Hade gött!

Link to comment
Share on other sites

http://a.imageshack.us/img401/2775/snabbtur.jpg

 

 

Här kan du få analysera lite Vasa :D

Ja, den var fin och imponerande fort! :D

Det verkar vara en idealiskt rullskidsbana, ganska platt med lite motlut åt ena hållet. Är det fin asfalt och liten trafik?

Ni har pratat om någon sjö att åka runt?

 

OBS! Observera extraraden i min signatur!

 

Laddar upp en repa från igår så du får svettas lite! ;)

 

http://a.imageshack.us/img202/118/vasa.gif

Link to comment
Share on other sites

Hehe jo de e lite trafik och bra asfalt.. Man åker över 3 st vägar på den turen jag ladda upp och det är lite drygt! men men... Ska man åka sjön runt lär man ut på vägen så jag har hoppat över det! Men har lång gångbana åt båda sidor så kör jag från hela gångbanan och tillbaka så blir de säkert 7 mil eller nåt!

 

 

Fin vända du gjorde där! 20 km/h i snitt e inte dåligt ! Och signaturen stämmer ju jäkligt bra :D

Link to comment
Share on other sites

Vi brukar träffas på parkeringen bakom ABB! Alltså man svänger in vid tanka och kör vägen bakom ABB tills man kommer där man svänger ner höger vid hällarna... På den parkeringen...

 

Vi brukar dricka i farten och en slurk när vi vänder hemmåt... Ja brukar byta sida på rullisarna också...

 

Standard vändan ligger på cirka 3.5 mil och tar typ 1.45 - 1.55... Men vi e öppna på förslag :D

Link to comment
Share on other sites

Vi brukar dricka i farten och en slurk när vi vänder hemmåt... Ja brukar byta sida på rullisarna också...

Tänk på stavarna så du inte bryter de när du ska fippla med drickan, men å andra sidan är det kanske inte i uppförsbackarna du dricker. ;)

 

Standard vändan ligger på cirka 3.5 mil och tar typ 1.45 - 1.55... Men vi e öppna på förslag :D

Jag tycker det verkar konstigt om inte Dalarna skulle gå betydligt fortare än 7 timmar när ni håller ett sådant tempo redan nu?

Link to comment
Share on other sites

Standard vändan ligger på cirka 3.5 mil och tar typ 1.45 - 1.55... Men vi e öppna på förslag :D

Jag tycker det verkar konstigt om inte Dalarna skulle gå betydligt fortare än 7 timmar när ni håller ett sådant tempo redan nu?

Jag Håller med dig Vasa, jag körde denna sträcka förra hösten på 17-18 km/h, och sen körde jag Vasaloppet på 5.30.

Men vi får se på Onsdag då kan jag jämföra mot förra årets träningar:).

Link to comment
Share on other sites

Vi brukar träffas på parkeringen bakom ABB! Alltså man svänger in vid tanka och kör vägen bakom ABB tills man kommer där man svänger ner höger vid hällarna... På den parkeringen...

Jaha så ni träffas på parkeringen Inne på ABB området, Jag kommer nog åkandes på rullskidor från Notgården då det e så nära. Men vi ses på Onsdag skall verkligen bli skoj att komma igång med Rullskidsäsongen:)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...