Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet 2011 - globe86 vs Vasa vs Lars-Erik - Vilka tider?


Vasa

Recommended Posts

Det var ju inte bra med ryggen.

Men som man säger, att man får arbeta bort det onda vilket du tydligen börjat med.

 

Ja efter att ha sett globen in action så tror jag hans största problem blir att hålla sig i spåret och inte hamna i något buskage nere i Tennäng. ;)

Han tog ju som sagt efter Anja Pärson och gjorde en säl igår och sedan bjöd han upp till dans. =D

Bra Vasa. Denna första del av vår hemligstämplade taktik verkar ju fungera perfekt än så länge. Jag hoppas du nu har gett Globe86 den version av taktiken vi kom överens om så

att han får något att fundera på under tiden vi genomför vår verkliga plan.

Är du säker på att han inte hamnade i något buskage av något slag även under dansen ?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 295
  • Created
  • Last Reply
Själv fick jag en "knäck i ryggen" när jag försökte springa lite fortare här om kvällen. Just ovanför skinkan på ena sidan gjorde det jätteont varje steg, kanske ishas ? Ett fall för deas ? Vi skriver ju privat email till varandra så jag får fråga honom närmare. Jag blev jätterädd att det kanske blir långvarigt och tom. lite problem att nu kunna köra skjortan av Vasa och Globe86. Trots att det gjorde ont att gå prövade jag åka rullskidor och det gick mycket bättre. Jag kände tom. som att det blv bättre i ryggen även efteråt (kanske blodgenomströmningen och att man så att säga lyfter upp sig på stavarna hälper till).

Jag har aldrig haft detta tidigare, och kommer nu att vara betydligt försiktigare att någonsin försöka springa något intervalliknande. Det blir nog att återgå till min vanliga rullträning

i Maffetonetempo och hoppas att Vasa vallar bort sig. Globe86 har vi ju speciell hemligstämplad taktiik mot som ni sett så det blir givetvis inget problem....

Tjena,

hör av dig via mail så får du komma förbi på jobbet om det inte ger med sig.

Dock har jag ny arbetsplats numera..men skicka mail till den vanliga adressen.

/A.

Link to comment
Share on other sites

Bra Vasa. Denna första del av vår hemligstämplade taktik verkar ju fungera perfekt än så länge. Jag hoppas du nu har gett Globe86 den version av taktiken vi kom överens om så

att han får något att fundera på under tiden vi genomför vår verkliga plan.

Är du säker på att han inte hamnade i något buskage av något slag även under dansen ?

Nej, globen har bra teknik så han höll sig på banan då.

Är lite imponerad av globens stakteknik och kraft i tagen, så orkar han hålla hela vägen blir han farlig.

Link to comment
Share on other sites

Jag lägger min limerick även här,och hoppas den kan bidraga

både till uppmuntran och ny tändvätska när ni tydligt ser mig

glida förbi i Edris till synes helt fräsch och med superglid.

 

Globe 86 och Vasa ifrån söder

mina senaste skidbröder

är absolut hyvens grabbar

som med varandra gnabbar

i Eldris glider jag om dem så ögonen glöder

Link to comment
Share on other sites

Jag är som sagt tveksam till sista raden. ;)

Men annars var den kanoners!

 

Lars-Erik, såg du filmen Andreas87 gjorde om Klarälvsbaneracet och där vi är aktörer?

Ser grymt fint ut, detta måste jag ju bara köra. Blir det mkt löv på banan under hösten eller går det bra att köra tills snön kommer? Körde Banvallsleden mellan Olofström och Sölvesborg sista helgen i oktober förra hösten och bitvis var det lite väl mkt löv även om det gick att köra.

 

Vem blir först med att ha kört rullskidor på alla gamla (asfalterade) banvallar i Sverige?

Link to comment
Share on other sites

Jag är som sagt tveksam till sista raden. ;)

Men annars var den kanoners!

 

Lars-Erik' date=' såg du filmen Andreas87 gjorde om Klarälvsbaneracet och där vi är aktörer?

[/quote']

Ser grymt fint ut, detta måste jag ju bara köra. Blir det mkt löv på banan under hösten eller går det bra att köra tills snön kommer? Körde Banvallsleden mellan Olofström och Sölvesborg sista helgen i oktober förra hösten och bitvis var det lite väl mkt löv även om det gick att köra.

 

Vem blir först med att ha kört rullskidor på alla gamla (asfalterade) banvallar i Sverige?

Du får hänga med i Klarälvsbanetråden och komma när vi ska köra nu i oktober (eventuellt den 3e)! :)

http://www.skidforum.se/viewtopic.php?id=4707

 

Det var som synes lite löv på banan även nu men ifjol körde jag en bit av banan i början av oktober och då var det inga problem mer än att jag blev trött.

Link to comment
Share on other sites

Jag är som sagt tveksam till sista raden. ;)

Men annars var den kanoners!

 

Lars-Erik' date=' såg du filmen Andreas87 gjorde om Klarälvsbaneracet och där vi är aktörer?

[/quote']

Ser grymt fint ut, detta måste jag ju bara köra. Blir det mkt löv på banan under hösten eller går det bra att köra tills snön kommer? Körde Banvallsleden mellan Olofström och Sölvesborg sista helgen i oktober förra hösten och bitvis var det lite väl mkt löv även om det gick att köra.

 

Vem blir först med att ha kört rullskidor på alla gamla (asfalterade) banvallar i Sverige?

Du får hänga med i Klarälvsbanetråden och komma när vi ska köra nu i oktober (eventuellt den 3e)! :)

http://www.skidforum.se/viewtopic.php?id=4707

 

Det var som synes lite löv på banan även nu men ifjol körde jag en bit av banan i början av oktober och då var det inga problem mer än att jag blev trött.

3:e Oktober är det tävling. Den fina Lindenarullen i Getinge 27 km med intervallstart. 10:e oktober är det rullskidstävling på den vackra banvallen 42 km mellan Ulricehamn och Borås. Kanske kan 17:e vara nåt?

Link to comment
Share on other sites

3:e Oktober är det tävling. Den fina Lindenarullen i Getinge 27 km med intervallstart. 10:e oktober är det rullskidstävling på den vackra banvallen 42 km mellan Ulricehamn och Borås. Kanske kan 17:e vara nåt?

Ja det är konstigt att det är först i oktober som det är fulltecknat med rullskidorna. ;)

Vi kan väl fundera lite på saken, men lägg gärna in dina synpunkter i Klarälvstråden så kanske fler ansluter.

 

Mina tips just nu för Vasaloppet 2011:

globe86: 5:41

Vasa: 5:44

Lars-Erik: 6:17

Link to comment
Share on other sites

3:e Oktober är det tävling. Den fina Lindenarullen i Getinge 27 km med intervallstart. 10:e oktober är det rullskidstävling på den vackra banvallen 42 km mellan Ulricehamn och Borås. Kanske kan 17:e vara nåt?

Ja det är konstigt att det är först i oktober som det är fulltecknat med rullskidorna. ;)

Vi kan väl fundera lite på saken' date=' men lägg gärna in dina synpunkter i Klarälvstråden så kanske fler ansluter.

 

[b']Mina tips just nu för Vasaloppet 2011:[/b]

globe86: 5:41

Vasa: 5:44

Lars-Erik: 6:17

Jasså du Vasa du tippar den stora globen som vinnare :D De tackar jag för !!!

 

Får väl hoppas jag kan leva upp till din tidsspekulation! Men men är många månader kvar att träna så de ska gå fint! Ska försöka komma igång med riktigt hård intervall träning så man kan åka fort utan att ligga på för mycket puls!

Link to comment
Share on other sites

3:e Oktober är det tävling. Den fina Lindenarullen i Getinge 27 km med intervallstart. 10:e oktober är det rullskidstävling på den vackra banvallen 42 km mellan Ulricehamn och Borås. Kanske kan 17:e vara nåt?

Ja det är konstigt att det är först i oktober som det är fulltecknat med rullskidorna. ;)

Vi kan väl fundera lite på saken' date=' men lägg gärna in dina synpunkter i Klarälvstråden så kanske fler ansluter.

 

[b']Mina tips just nu för Vasaloppet 2011:[/b]

globe86: 5:41

Vasa: 5:44

Lars-Erik: 6:17

Mitt aktuella tips bl.a. för att öka tändvatskan hos mina gnabbande skidvänner:

Globe 86: 6.01 37

Vasa: 6.00, 33

Lars-Erik: 5.59. 31

 

Segrartiden blir 4.00.11. Slutsats ? Bland annat om utvecklingen efter Eldris där jag tippar vi är tillsammans ?

Link to comment
Share on other sites

Men globen, menar Vasa tiden i mål för samtliga eller i Eldris för vissa? ;) Själv har jag en fin tid från förra året 4:36 men då tog jag bussen från Hökberg.

Ja det lämnar ju öppet för tolkning på den punkten men så elak är jag inte. :)

Globen såg ut att ha bra kraft i staktagen så härdar han ut sträckan får jag och Lars-Erik det inte roligt. :(

 

Segrartiden blir 4.00.11. Slutsats ? Bland annat om utvecklingen efter Eldris där jag tippar vi är tillsammans ?

Jag funderade på om du maskerat några talföljder eller annat i tiderna men lyckades med min måttliga kunskap inte utröna någon sådan?? :)

Du får ligga i hårt och träna nu om du ska hänga med från Eldris och in, fråga de som var med sista två (och framförallt den allra sista) milen på Klarälvsbanan i söndags! =D

Link to comment
Share on other sites

3:e Oktober är det tävling. Den fina Lindenarullen i Getinge 27 km med intervallstart. 10:e oktober är det rullskidstävling på den vackra banvallen 42 km mellan Ulricehamn och Borås. Kanske kan 17:e vara nåt?

Ja det är konstigt att det är först i oktober som det är fulltecknat med rullskidorna. ;)

Vi kan väl fundera lite på saken' date=' men lägg gärna in dina synpunkter i Klarälvstråden så kanske fler ansluter.

 

[b']Mina tips just nu för Vasaloppet 2011:[/b]

globe86: 5:41

Vasa: 5:44

Lars-Erik: 6:17

Mitt aktuella tips bl.a. för att öka tändvatskan hos mina gnabbande skidvänner:

Globe 86: 6.01 37

Vasa: 6.00, 33

Lars-Erik: 5.59. 31

 

Segrartiden blir 4.00.11. Slutsats ? Bland annat om utvecklingen efter Eldris där jag tippar vi är tillsammans ?

Lars-Erik klarar medaljtiden precis medans övriga kombattanter missar precis?

Plus att de missar 6-timmarsmålet..men det var kanske för enkelt?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Vill öppna den här tråden igen för att höra vad kombatanterna tror nu så här två månader efter senaste inlägget!

Efter att ha läst en massa inlägg så tror jag följande(just nu skall tilläggas):

 

Globen: 5:38 (tack vare träningen med M.Svahn)

Vasa: 6:05 (vasa det räcker inte att bara dra i skierg!)

Lars-erik: 6:10 (kanske snabbare, beror på sicklingen:-))

 

Tipset från mig är med glimten i ögat!

Link to comment
Share on other sites

Vasa: Egentligen skall du åka med häst o vagn inte skidor, inte från Sälen till Mora utan tvärtom, iaf om vi skall tro hembygdsforskaren "Gubb".

 

Men jag tror att "Gubben" är lite sent ute - inte går det stoppa horden av skidåkare mot Mora längre - det är bara att inse att "the show must go on":)

 

Återstår att se hur "Showen" med de tre kombattanterna slutar. Får nog inte räkna bort L-E speciellt om det blir "sicklingsföre" och utgången mellan globe och Vasa är ytterst oviss, jag håller Vasa som lite Darke horse, han har hållit en låg profil till skillnad mot globe, som redovisat varje svettdroppe. Hoppas vi får se ett gruppfoto efter loppet, helst med en prispall!

Link to comment
Share on other sites

Hoppas vi får se ett gruppfoto efter loppet' date=' helst med en prispall![/quote']

Ett gruppfoto får vi försöka ordna, kanske blir värre med prispall men inget är omöjligt. :)

Det finns en liten prispall vid diplomutdelningen, där man hämtar sin 10-års medalj. I samband med utdelning av denna så får man kliva upp och motta applåder från alla som befinner sig i rummet. (Sant!)

 

Kanske kan va nått för årets hetaste slag. Vi det här laget nästan mer omskriven än duellerna Northug/Hellner och Kalla/Björgen

Link to comment
Share on other sites

Hoppas vi får se ett gruppfoto efter loppet' date=' helst med en prispall![/quote']

Ett gruppfoto får vi försöka ordna, kanske blir värre med prispall men inget är omöjligt. :)

Det finns en liten prispall vid diplomutdelningen, där man hämtar sin 10-års medalj. I samband med utdelning av denna så får man kliva upp och motta applåder från alla som befinner sig i rummet. (Sant!)

 

Kanske kan va nått för årets hetaste slag. Vi det här laget nästan mer omskriven än duellerna Northug/Hellner och Kalla/Björgen

För dem som sett Globen och Vasa på Klarälvsbanan är det nog ingen tvekan om vem som är favorit av dem! Men det kan ju bli "benföre" och då vet jag inte vem som vinner. Hur L-E står sig i konkurrensen vet jag inte, men åldern talar nog tyvärr emot honom.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...