Kanske någon bra och inte alltför dyr skida som någon kan rekommendera också. Har höga ambitioner inför kommande Vasaloppet som ja i år åkte på 6 timmar.
Simon
Redigerat av simon, 06 oktober 2010 - 20:43 .
Redigerat av simon, 06 oktober 2010 - 20:43 .
Vad gör dom med alla sina skidor som har halvdåligt spann? Åker dom på sopetippen?Skiandrun Bispgårdens sport i Göteborg är nog den bästa skidbutiken i Sverige. Det är bra kunnig personal som inte säljer på en skit utan bra utrustning.
Förstår inte riktigt vad du menar! Om man är nybörjare så är det väl extra noga att spannet är bra, hur skall man annars kunna lära sig?Kan man inte åka skidor riktigt så kvittar det vilket spann man har.
Jag var inne och köpte nya kontrollremmar (eller det blev billigaste swixstavarna eftersom det var billigare) på en butik utanför Halmstad för nåt år sen. Minns inte vilken det var men de hade i alla fall uppsatt reklam om tävlingar i Halland och rabatt om man var medlem i någon skidklubb, tyder väl i alla fall på viss ambintion när det gäller längd. Men om de faktiskt är bra på skidor får någon som är därifrån svara på.Ska köpa ny skidor och undrar om någon kan rekommendera en bra skidbutik med kunnig personal. Är själv inte så kunnig nämligen. Helst i närheten av lund eller Halmstad.
Kanske någon bra och inte alltför dyr skida som någon kan rekommendera också. Har höga ambitioner inför kommande Vasaloppet som ja i år åkte på 6 timmar.
Simon
Jag har fått kanonbra skidor från Pölder.Lånar tråden lite. Hur funkar det om man köper skidorna från tex Pölder som använder Skiselector kontra en butik med halv risig personal? Är det som att välja mellan pest eller kolera eller funkar det att handla på nätet?
Han jobbade ju där innan han flyttade ner till SkåneHåller med MrT,
känner man sig osäker så är det alltid bra att om möjligt få med sig en kompis som har bättre koll på läget. Killen(dalmasen) som jag pratade i om i förra inlägget i Stadiums butik rekomenderade faktiskt butiken i Mora då jag skulle slipa mina skidor och skulle upp till Mora/sälen!
Jag hade också en fråga om hur man köper skidkläder av hög kvalitet. Jag vet att sådana kläder inte är billiga. Och jag lyckades hitta https://promo-codes.se/där jag kunde få rabatt på köpet. Jag kunde alltså köpa bra skidkläder för halva priset.
Var snäll och utveckla frågan, kanske i en helt ny tråd så kommer svaren svämma in!Jag hade också en fråga om hur man köper skidkläder av hög kvalitet.
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar