Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Snö i Luleå...


deas

Recommended Posts

Den 25:e sept fick vi drygt en decimeter här(härjedalen). Den 30:e tog jag premiärturen på en myr =)

 

Dock smälte det mesta vid de varma dagarna som kom efter. =(

Somliga har tur :)

 

Räknar med att kunna åka lite norrut och upp på lite högre höjd och ta en tur inom 14 dagar.

Link to comment
Share on other sites

Snöpremiären avklarad här i Luleå :D Blev intervaller på porsö IP :p Skulle kört rullskidor men det blev lite svårt så det fick bli the real deal istället :D

Ja det var ju rekordtidigt. Tyvärr är jg i Uppsala just nu, eljest hade jag henkat.

Och,som ni minns, kunde vi även åka rekordsent denn vår. Jag åkte ju sist gången15 maj

(TV spelade ju in min åkning 12maj). Så hur är det egenligen med globala uppvärmningen ?

(även här hörs ju allt fler kritiska röster, även av vetenskapsmän)

Link to comment
Share on other sites

När brukar ni kunna börja skidsäsongen, generellt?

Det blir väl lite skillnad mot här nere där det ena stunden är snö och andra inte.

 

Ja det var ju rekordtidigt. Tyvärr är jg i Uppsala just nu, eljest hade jag henkat.

Och,som ni minns, kunde vi även åka rekordsent denn vår. Jag åkte ju sist gången15 maj

(TV spelade ju in min åkning 12maj). Så hur är det egenligen med globala uppvärmningen ?

(även här hörs ju allt fler kritiska röster, även av vetenskapsmän)

Nu får du ligga i och inte spara på rullet om du ska slå oss!

Tror även du behöver gå upp till 150 mil på snö denna vinter. :)

Link to comment
Share on other sites

Jag har varit upp både idag och i fredags och kört stakning på ormberget men inte mött någon skidåkare! Rikigt bra är det där uppe så lite förvånad blir jag allt :D redan 7 mil på snö :)

Imponerande! Jag cyklade(förlåt min hädelse) där igår och noterade att det var nån galning som redan åkt skidor, blev riktigt förvånad, och ändå inte... :-))

 

Strongt att få ihop 7 mil redan! Jag som bor i stan och bokat in mig till Bruksvallarna till nästa helg, det kanske var onödigt!

Nu har det ju vart varmt så det lilla som fanns kanske är borta, men jag ser fram emot fler uppdateringar från Luleå!

Link to comment
Share on other sites

Jag sprang milspåret igår, eller försökte i alla fall, men var mäkta förvånad att typ all snö som fallit låg kvar just där, när det var så borttinat i resten av stan, så jag förstår att almkvist kunde träna bra och såg även spår från någon åkare. Men det gällde väl att passa på, för är det inte borttinat idag så går det nog snabbt de närmaste dagarna.

 

Men om prognosen just nu på http://www.yr.no/sted/Sverige/Norrbotten/Lule%C3%A5/langtidsvarsel.html håller i sig så faller mycket snö i början av nästa vecka, men 7 och 8 mm i smält form svarar väl mot ca 7 resp 8 cm snö, och det vill jag se innan jag tror på det. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej,

Fick följande mail från en kollega:

 

Skottningsinsats för skidspåren på Ormberget på måndag 18:00

För att förbättra skidspåren på Ormberget som nu börjar bli slitna, blir det en stor Luleå-gemensam skottningsinsats på måndag 29/11 med samling i värmestugan 18:00. Hoppas så många som möjligt kan ställa upp!

 

Medtag egna verktyg, helst snörävar som ger betydligt mer än spadskottning.

 

Luleå Gjutaren anordnar men ALLA kan komma.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...