Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vart finns snön nu?


TobiasJJ

Recommended Posts

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Tycker T.I (vet inte vad hans företaget heter) har gjort ett kanonjobb som hade bra spår bara efter ett par dager efter att första snön kom. Om han gjort som du skriver i att sätta hundspåren på prio 2 så tycker jag att han gjort helt rätt.

Jag skall upp till Kiruna på jobb över helgen och tänkte ta med längdskidorna.

Kommer attt bo på vandrarhemmet Yellowhouse' date=' Hantverkaregatan 35.

Någon som kan tipsa om bra spår i närheten?[/quote']

10min gång avstånd till Matojärvi där längdlandslaget tränar för fullt. Dom körde en intertävling där idag.

Ok, tack!

Link to comment
Share on other sites

Vad gör man när man är pappaledig, förkyld och det är många minusgrader i luften? Jo man tar bilen, stoppar in barnet och så åker man och inspekterar hur traktens snögubbar sköter snötillverkningen!

På lugnet i Falun sprutas det för fullt inne på stadion, men bara 2 kanoner går. uppskattar att man slog på knappen igårkväll. Enligt prognosen ska det hålla sig på minus till början på helgen, så man borde kunna få ihop tillräckligt för första slingan den här veckan?

I Bergebo är det oxå full fart. tre kanoner går uppe i skogen.

Så förhoppningsvis kan man ställa undan rullskidorna nu.....

Link to comment
Share on other sites

Vad gör man när man är pappaledig, förkyld och det är många minusgrader i luften? Jo man tar bilen, stoppar in barnet och så åker man och inspekterar hur traktens snögubbar sköter snötillverkningen!

På lugnet i Falun sprutas det för fullt inne på stadion, men bara 2 kanoner går. uppskattar att man slog på knappen igårkväll. Enligt prognosen ska det hålla sig på minus till början på helgen, så man borde kunna få ihop tillräckligt för första slingan den här veckan?

I Bergebo är det oxå full fart. tre kanoner går uppe i skogen.

Så förhoppningsvis kan man ställa undan rullskidorna nu.....

Jaa man får verkligen hoppas att dom får ihop lite spår på lugnet och i bergebo snart så man slipper åka rullisar ! eller åka upp till älvdalen det blir ju några mil att kuska upp dit.....!!

Link to comment
Share on other sites

Vad gör man när man är pappaledig, förkyld och det är många minusgrader i luften? Jo man tar bilen, stoppar in barnet och så åker man och inspekterar hur traktens snögubbar sköter snötillverkningen!

På lugnet i Falun sprutas det för fullt inne på stadion, men bara 2 kanoner går. uppskattar att man slog på knappen igårkväll. Enligt prognosen ska det hålla sig på minus till början på helgen, så man borde kunna få ihop tillräckligt för första slingan den här veckan?

I Bergebo är det oxå full fart. tre kanoner går uppe i skogen.

Så förhoppningsvis kan man ställa undan rullskidorna nu.....

Jag ser ett samband mellan dig och "förväntansfull" på skidspår.se :D

Link to comment
Share on other sites

Vad gör man när man är pappaledig' date=' förkyld och det är många minusgrader i luften? Jo man tar bilen, stoppar in barnet och så åker man och inspekterar hur traktens snögubbar sköter snötillverkningen!

På lugnet i Falun sprutas det för fullt inne på stadion, men bara 2 kanoner går. uppskattar att man slog på knappen igårkväll. Enligt prognosen ska det hålla sig på minus till början på helgen, så man borde kunna få ihop tillräckligt för första slingan den här veckan?

I Bergebo är det oxå full fart. tre kanoner går uppe i skogen.

Så förhoppningsvis kan man ställa undan rullskidorna nu.....[/quote']

Jag ser ett samband mellan dig och "förväntansfull" på skidspår.se :D

Hehe.... Jag var nyss och kollade i Bergebo... Första slingan klar för skate ikväll!!!

Link to comment
Share on other sites

Vad gör man när man är pappaledig' date=' förkyld och det är många minusgrader i luften? Jo man tar bilen, stoppar in barnet och så åker man och inspekterar hur traktens snögubbar sköter snötillverkningen!

På lugnet i Falun sprutas det för fullt inne på stadion, men bara 2 kanoner går. uppskattar att man slog på knappen igårkväll. Enligt prognosen ska det hålla sig på minus till början på helgen, så man borde kunna få ihop tillräckligt för första slingan den här veckan?

I Bergebo är det oxå full fart. tre kanoner går uppe i skogen.

Så förhoppningsvis kan man ställa undan rullskidorna nu.....[/quote']

Jag ser ett samband mellan dig och "förväntansfull" på skidspår.se :D

Hehe.... Jag var nyss och kollade i Bergebo... Första slingan klar för skate ikväll!!!

Härligt ser ut som man kanske slipper älvdalen i helgen och kan bränna te blge i stället ;) 30 min med bil bara! de tackar vi för :D Hoppas de hinner få upp ett bra klassiskt spår!

Link to comment
Share on other sites

Grönklitt har premiär på lördag, minst en slinga på 2 km lovar de.

 

http://www.orsagronklitt.se/se/skidakning/langdskidakning__128

"Den milda hösten"???? Hon är rolig... Kan inte minnas att Det tillverkats så mycket kanonsnö i södra dalarna (Romme alpin, Bergebo, riksskidstadion) som i år, om man överhuvudtaget har vågat starta upp före 15 november tidigare år söder om Grönklitt?

Link to comment
Share on other sites

Har en 7-8cm snö i Borås ;) men skidorna ligger nog på hyllan några veckor till...

Intressant. Intressant.

 

Finns det nån golfbana att utnyttja kanske? Jag tänkte Ulricehamn i kväll, men Borås är ju faktiskt närmare... (från Gbg)

Link to comment
Share on other sites

Har en 7-8cm snö i Borås ;) men skidorna ligger nog på hyllan några veckor till...

Intressant. Intressant.

 

Finns det nån golfbana att utnyttja kanske? Jag tänkte Ulricehamn i kväll' date=' men Borås är ju faktiskt närmare... (från Gbg)[/quote']

Här i Kungälv är det nog snudd på det gått att åka på golfbanan med lite god vilja, ungarna är ute och åker snowracer iaf...

Ska iväg på annat ikväll annars hade jag nog testat, mest för sakens skull nån vidare åkning blir det ju inte..

 

Oerhörd tur med vädret för Rollsborundans skull iaf...

Link to comment
Share on other sites

Det må vara helt galet... men är man skidåkare så är man. Jag spårade åt mig själv idag på en fotbollsplan i Uppsala. Grymt tungt i den nyfallna blöta snön och inte blåste det så lite heller. Men fantastiskt kul att staka på snö istället för kall asfalt. Fick ihop 45 minuter ikväll bara att hoppas att snön ligger någon dag till.
Link to comment
Share on other sites

Det må vara helt galet... men är man skidåkare så är man. Jag spårade åt mig själv idag på en fotbollsplan i Uppsala. Grymt tungt i den nyfallna blöta snön och inte blåste det så lite heller. Men fantastiskt kul att staka på snö istället för kall asfalt. Fick ihop 45 minuter ikväll bara att hoppas att snön ligger någon dag till.

Tröttnar du på att spåra så har säkert Lars-Erik har fått ihop bra spår mellan bostadshusen i Nyby. Efter en 30-40 varv så håller det nog god klass.

Link to comment
Share on other sites

Det må vara helt galet... men är man skidåkare så är man. Jag spårade åt mig själv idag på en fotbollsplan i Uppsala. Grymt tungt i den nyfallna blöta snön och inte blåste det så lite heller. Men fantastiskt kul att staka på snö istället för kall asfalt. Fick ihop 45 minuter ikväll bara att hoppas att snön ligger någon dag till.

Jag tror alla skidåkare är galna!

 

Kom precis själv in genom dörren från ett 2h 10 min långt löppass i snöstorm... Undra va folk tänker när de ser en... Vet själv hur jag reagera på sådana tokheter för 2 år sedan när man ej träna :D

Link to comment
Share on other sites

Gör min skrivpremiär här på skidforum samtidigt som snön har kommit.

Håller till i uppsala och tänkte försöka maximera skidåkningen de här få dagarna den blir kvar.

Var har folk hunnit dra upp slingor? Jag kommer gärna och hjälper till här i närheten, även om gimos riktiga spår lockar. Det känns onödigt att alla entusiaster gör upp var sitt eget spår.

Är man välkommen vid Edenhof golfbana? Där slipper man iaf att ha grus under snön.

Link to comment
Share on other sites

Har en 7-8cm snö i Borås ;) men skidorna ligger nog på hyllan några veckor till...

Intressant. Intressant.

 

Finns det nån golfbana att utnyttja kanske? Jag tänkte Ulricehamn i kväll' date=' men Borås är ju faktiskt närmare... (från Gbg)[/quote']

Jag har varit på golfbanan i Ulricehamn ikväll och haft skidträning med 8-10 åringarna.

Preparerat för skate.

Link to comment
Share on other sites

Snöpremiär för mig i Tullinge ikväll. Jag tog mina gamla fulskejtskidor och drog några varv runt parkeringen, precis lagom packat av bilarna som åkt men utan genomslag. Sen drog jag ner till centrum på trottoaren, ganska trögt var det. Skejtade sen upp längs cykelbanorna och körde en kvart till runt på de mindre gatorna här i områden. Kul var det, imorgon är nog det mesta borta.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...