Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

mykoplasma..


mh

Recommended Posts

Mycoplasma är väl ett samlingsnamn för små bakterier utan fast cellvägg. Det finns ju lite olika sorter, samt att olika individer drabbas olika. Så det går nog inte att svara på hur man drabbas och hur länge man ska undvika träning. Du får nog känna efter hur din kropp reagerar. Sen beror det väl på om du genomgått antibiotikakur eller inte, hur snabbt antibiotika sattes in mm mm. Både virus och mycoplasma kan väl vara lite sega ibland, men fördelen med mycoplasman är ju att antibiotika hjälper. (Själv fick jag en jobbig dubbelsidig lunginflamation för några år sedan. Vet inte om jag hade drabbats lika hårt om jag inte varit inne i en period med hårt arbete både fysiskt och psykiskt, med alldeles för lite sömn. Samt att antibiotika sattes in alldeles för sent pga dålig husläkare...)

(En tröst kan väl vara att man som äldre mer sällan drabbas av mycoplasma. Troligen tack vare antikroppar från tidigare gånger. Så de tycks inte mutera lika snabbt som de ännu mindre virusarna.
En annan tröst är väl att mycoplasma är vanligare vissa år med några års cykel. Så nästa år borde du vara i form!!!)
Link to comment
Share on other sites

Jag fick veta sent att jag hade mykoplsma, men nu är antibiotikakuren klar! Kroppen känns ganska mkt bättre, men fortfarande långt från formen. Nu är det nästa säsong som gäller! Och hoppas det du säger stämmer att jag kommer form!!
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...