Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rullskidor


henke0224

Recommended Posts

Jag tänkte att jag skulle köpa ett par rullskidor! Jag har kollat runt endel på webben på beg. det finns inget utbud direkt! så nu har jag kollat på nya. Bluegate xt är den som ligger bäst till i pris! är det någon som har lite tips om vad för rullskida jag ska köpa??!!
klassisk åkning.
Link to comment
Share on other sites

...nu har jag kollat på nya. Bluegate xt är den som ligger bäst till i pris! är det någon som har lite tips om vad för rullskida jag ska köpa??!!

klassisk åkning.

Som du fått svar på, på annat forum så heter den skidan numera Free-Skate. Den ligger väl inte precis lägre i pris än andra så vitt jag vet, snarare tvärtom. Jag har ingen erfarenhet av denna skida själv...

Link to comment
Share on other sites

Jag har fått ett pris på 1900:- på ett par såna rullisar med någon typ at skönhets fel på. Ska jag satsa på ett par såna eller ska jag kolla på någon av dom mer kända märkena? Med tanke på att jag är helt grön på detta med längdskidåkning så är jag tacksam för all hjälp jag kan få inom denna sport!
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Köp pro-ski comp om du ska åka mkt landsväg med lite sämre asfalt. I annat fall, om asfalten är fin eller om du kör på bana så köp pro-ski tech. Båda är kanon. Ett tips är att, likt techskidan, sätta bromshjulet fram istället för bak, om du nu väljer modellen comp. Det blir mycket mer likt vanlig skidåkning genom att ha bromshjulet fram.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...