Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vilka nya prylar hat ni skaffat?


bojj

Recommended Posts

Som tråden lyder vilka nya grejor har ni skaffat inför denna säsongen för att bli en bättre skidåkare, alternativt göra skidåkningen roligare?

 

Själv har jag beställt en Garmin forerunner 305 och slagit till på en Petzel pannlampa med 350 lumens. Kommer bli grymt skoj att dra iväg på 2 milsspåret själv i mörkret! : )

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply
Ska trycka globe86 på ryggen på min fartdräkt också ;)

Tänk på att du inte sätter trycket där nummerlappen ska vara.

Alternativ är ju på mössan.

 

Här har det blivit nya skidor och pjäxor, Rossignol X-ium.

Och så stavar, Swix CT1.

Sedan får vi se vad det blir i övrigt. :P

 

Vad kan man få en bra pannlampa för?

Du har ju en lamptråd här:

http://www.skidforum.se/viewtopic.php?id=3678

Link to comment
Share on other sites

Ett par Järvinen Carbon 57, klassiska, ett par Madshus Hypersonic skate, ett par Fischer RCS klassiska, ett par Madshus Nano skc skate carbon skidskor, ett par Madshus klassiska skidskor, ett par Alpina RC skidskor, några Kuzminsicklar, en Primateriasickel, ett par Madshus stavar, ett rullskidhjul, rullholkar, lite valla, några bindningar, ett par överdragsjackor, ett underställ.
Link to comment
Share on other sites

Härligt med prylar!!

Ja det är halva (eller kanske hela) nöjet! :D

 

Ett par Järvinen Carbon 57, klassiska, ett par Madshus Hypersonic skate, ett par Fischer RCS klassiska, ett par Madshus Nano skc skate carbon skidskor, ett par Madshus klassiska skidskor, ett par Alpina RC skidskor, några Kuzminsicklar, en Primateriasickel, ett par Madshus stavar, ett rullskidhjul, rullholkar, lite valla, några bindningar, ett par överdragsjackor, ett underställ.

Kan inte vara många motionärer, eller elitåkare, som har fler par skidor än dig?

Link to comment
Share on other sites

Jag funderade det där med nummerlappen... Men jag tror jag sätter de uppe på ryggen i allafall för på tävling är de väl i alla fall ingen som hinner se :D Kanske kan trycka på låret också...

 

Men då har ju folk en chans att se vem man är när man tränar... Tränar hårt för annars åker Crafttröjan på när de e lugnkörning ;)

Link to comment
Share on other sites

Någon som testat montera exel world cup kontrollrem på one way? swix går ju montera rakt av, men jag har hört att exelremmen ska vara superskön?

 

sen kanske jag avslöjjar mina inköp ;)

Det är ju lite extra remmar som går in på sidan.

Du får väl byta handtag också, men de är 17 mm så det kanske inte blir 100-procentigt säkert trots lim?

Bild på Exel WorldCup kontrollrem/handtag

 

Nyfiken... ;)

Link to comment
Share on other sites

Härligt med prylar!!

Ja det är halva (eller kanske hela) nöjet! :D

 

Ett par Järvinen Carbon 57' date=' klassiska, ett par Madshus Hypersonic skate, ett par Fischer RCS klassiska, ett par Madshus Nano skc skate carbon skidskor, ett par Madshus klassiska skidskor, ett par Alpina RC skidskor, några Kuzminsicklar, en Primateriasickel, ett par Madshus stavar, ett rullskidhjul, rullholkar, lite valla, några bindningar, ett par överdragsjackor, ett underställ.[/quote']

Kan inte vara många motionärer, eller elitåkare, som har fler par skidor än dig?

Ja, nåt vill man ju vara värst på!

Link to comment
Share on other sites

Någon som testat montera exel world cup kontrollrem på one way? swix går ju montera rakt av' date=' men jag har hört att exelremmen ska vara superskön?

 

sen kanske jag avslöjjar mina inköp ;)[/quote']

Det är ju lite extra remmar som går in på sidan.

Du får väl byta handtag också, men de är 17 mm så det kanske inte blir 100-procentigt säkert trots lim?

Bild på Exel WorldCup kontrollrem/handtag

 

Nyfiken... ;)

Okej, men 17 på 16 mm borde gå. det brukar ju fungera bra på "rullholkarna" 10 mm brukar fungera ok på one way!

 

Hur är längden? alltså på hantaget? skiljer dom sig så pass att man åker på kapa staven tror ni?

 

 

hehe ;) kan iaf säga att det blev b.la ett par ross xium classic. ska bli kul att testa :)

Link to comment
Share on other sites

Skidor: Atomic World Cup Classic

Stavar: KV+ Gamma

Swix vallabänk med två profiler (hittade bänken för 390 på Stadium så kunde inte låta bli, trots att jag visste att profilkostnaden skulle bli en del).

Ett gäng Everst hjul

Fartdräkt ska köpas såfort de får in så jag kan prova.

Dessutom en ny racer i somras

 

Allt kompenseras med att jag sen vasan tränat 90 timmar mot förra årets 120...

Link to comment
Share on other sites

Okej, men 17 på 16 mm borde gå. det brukar ju fungera bra på "rullholkarna" 10 mm brukar fungera ok på one way!

 

Hur är längden? alltså på hantaget? skiljer dom sig så pass att man åker på kapa staven tror ni?

 

hehe ;) kan iaf säga att det blev b.la ett par ross xium classic. ska bli kul att testa :)

Vet inte om längden, men du kan väl starta en separat tråd eller dra upp en gammal Exel-tråd för större chans att få svar på dina Exel-frågor.

Sedan är det ju hur de ser ut inuti, det brukar sticka ner som ett förstyvningsrör i korkhandta som går invändigt i rören.

 

Vi blir "stallkamrater" då! :)

Link to comment
Share on other sites

skidor madshus nanosonic classic

pjäxor alpina rcl racing classic

stavar swix ct2:or

en ny träningsjacka newlines nya! riktigt nice

en tävlings dräkt craft

rullskidor swenor fibreglass

lite vallor (en bunt med rodes vallor)

ett valla järn

en cykelhjälm till rullskidorna....;)

 

puh......det blev dyrt det här.......och dyrare blir det väll........;)

Link to comment
Share on other sites

Ett par begagnade Madshus Nanosonic skejtskidor, Alpina RCL skor, Alpina ECS skor, Exel World Cup stav, Madshus stavremmar till staven. Ett gäng Rottefella bindningar eftersom även jag tröttnade på Salomons frysbindning och bytte system. På gång är Casco Nordic Spirit glasögon. Även frugan har fått en del nytt (eller bättre beg.) bla ett par Nanosonic skejtskidor inköpta i tunneln.

Det bir mycket pengar detta......... :/ men som tidigare sagts. Det är kul med prylar.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...