Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vilka nya prylar hat ni skaffat?


bojj

Recommended Posts

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply
Bra val på skidorna Thorrez! Vi ska allt visa "Rossignolstallet" att de är Atomics som gäller ;)

jag är ju garderad med featherlite också givetvis ;)

Fan Gubbar' date=' ni är helt helt fel på det, alla vet att de fest världscuperna vinns av Fischer skidor... :p[/quote']

Bra rible12 :-) Man börjar känna sig lite ensam om att ha köpt Fischer :-/ Det var väl inte för inte det var mest gult i målfållorna i vintras...eller? :-D

Link to comment
Share on other sites

Fan Gubbar' date=' ni är helt helt fel på det, alla vet att de fest världscuperna vinns av Fischer skidor... :p[/quote']

Det är ju Vasaloppet som gäller och det vinns inte på Fischer (i varje fall inte gröngula ;) )! :D

tack skogstokig, Jag tyckte oxå mig se mest gult i målfållorna förra året och på WC i Gällivare verkade det vara Gult/grönt högt upp på prispallen. :)

 

Ja Vasaloppet är ju det centrala, hmm... Vasa jag har ju inte åkt det än på "riktigt" so stay tuned :)

Link to comment
Share on other sites

Fan Gubbar' date=' ni är helt helt fel på det, alla vet att de fest världscuperna vinns av Fischer skidor... :p[/quote']

Det är ju Vasaloppet som gäller och det vinns inte på Fischer (i varje fall inte gröngula ;) )! :D

tack skogstokig, Jag tyckte oxå mig se mest gult i målfållorna förra året och på WC i Gällivare verkade det vara Gult/grönt högt upp på prispallen. :)

 

Ja Vasaloppet är ju det centrala, hmm... Vasa jag har ju inte åkt det än på "riktigt" so stay tuned :)

Fischer är det som gäller givetvis. Har ett par nya RCS som står hemma och bara väntar på att få kasta sig ut i spåret.

Link to comment
Share on other sites

Du är den ende här med "rätt" nivå på inköpen Lule. Vi andra tror att vi kan köpa oss framgång :D Fast det kanske vi kan om vi offfrar tillräckligt många tusenlappar. Vi försöker ju åtminstone.

Du har så rätt där jola61 :-) Skulle inte förvåna mig om vi andra med nya skidor och "finvalla" blir frånåkta av Lule på gamla Edsbyn-lagg och en hemlig blandning mellan Swix blå o grön ;-) Hejja Hejja !! =)

Link to comment
Share on other sites

Du är den ende här med "rätt" nivå på inköpen Lule. Vi andra tror att vi kan köpa oss framgång :D Fast det kanske vi kan om vi offfrar tillräckligt många tusenlappar. Vi försöker ju åtminstone.

Du har så rätt där jola61 :-) Skulle inte förvåna mig om vi andra med nya skidor och "finvalla" blir frånåkta av Lule på gamla Edsbyn-lagg och en hemlig blandning mellan Swix blå o grön ;-) Hejja Hejja !! =)

Om det är han jag tror så åker han mycket potent med ett par Kneissl racing team anno 1975

Link to comment
Share on other sites

Det ska ju sägas till Fischers försvar i Vasaloppet att de Salomon som Tynell vunnit med egentligen är Fischer-tillverkade, därav min kommentar i tidigare inlägg "i varje fall inte gröngula". :)

Var det ett par ommålade Fischer alltså?

 

Börjar ju bli som tennis där inga världsstjärnor spelar med det märke/modell de gör reklam för...

Link to comment
Share on other sites

Du är den ende här med "rätt" nivå på inköpen Lule. Vi andra tror att vi kan köpa oss framgång :D Fast det kanske vi kan om vi offfrar tillräckligt många tusenlappar. Vi försöker ju åtminstone.

Du har så rätt där jola61 :-) Skulle inte förvåna mig om vi andra med nya skidor och "finvalla" blir frånåkta av Lule på gamla Edsbyn-lagg och en hemlig blandning mellan Swix blå o grön ;-) Hejja Hejja !! =)

Om det är han jag tror så åker han mycket potent med ett par Kneissl racing team anno 1975

Kunde just tro det =) Moderna skidor vinner inga tävlingar så länge som det är "skräp i bindningen" ;-) Däremot finns det många som fullkomligt åker skjortan av oss andra, trots gammal utrustning =)

 

När vi ändå pratar utrustning. Kan någon, med erfarenhet, förklara skillnaden på RCS o RCS Carbonlite (förutom vikten)?

Jag öppnade en annan tråd med den frågan men alla verkar hänga här istället ;-)

Link to comment
Share on other sites

2 par klassiska atomic wc featherlight beställda, behöver ett par nya skidskor till dessa, köpt ett par finska Oneway diamond, ska köpa ett par nya handtag till mina gamla CT3:or att ha i reserv, eventuellt ett par skidskor till mina gamla skidor, en Garmin 305 köpt, skulle haft en fartdräkt oxå...
Link to comment
Share on other sites

Där ser man. Du har betalt lika mycket för en pryl som vi andra som har fått ett större antal. Den med mest prylar vinner väl ;) ett fint pris när säsongen är över.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...