Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Åkbart i Stokcholmsregionen?


briko

Recommended Posts

Lida verkar ha gett upp hoppet:

 

"Vi ger oss inte ut något mer nu. Kan inte tro annat än att det håller samma kvalite som pulkabacken, dvs ingen. Tack för en underbar längdåkningsvinter!"

 

Tror att det blir svårt att hitta något som är åkbart på dessa breddgrader.

Link to comment
Share on other sites

Är det jag ganska starkt misstänkte också.

Är väl så att main vill vägra acceptera in i det sista :) och tänkte därför att det kunde vara idé att lägga ut en fråga som "sista utväg".

 

Är nog att plocka fram rullskidorna nu, och hoppas på att cykelbanorna sopas snart!

Link to comment
Share on other sites

Ar ganska övertygad om att det finns tillräckligt med snö kvar åtminstone i konstsnöspåret vid Lida men föret lär väl knappast vara nån höjdare och de har ju inte preparerat spåren sista veckan. Men vill man absolut åka lite så lär det gå.
Link to comment
Share on other sites

Åkte spåren i Rinkebyskogen (Enebyberg) och på Rösjö ängar idag på förmiddagen. I skogen är det mestadels fullt tillräckligt med snö, bortsett några få korta barmarkspassager. Största problemet där är att det inte gått någon spårmaskin där på ett tag och att folk har börjat promenera i skogen istället. Det gick ändå hyggligt att skejta på elljusspåret. På Rösjö ängar är det massvis med fin vit snö och där finns någorlunda nypreparerade spår och skejtbädd, som dock är täckta av helgens snöfall. På ängarna lär det gå att åka minst någon vecka till. I skogen var det troligen sista tillfället nu denna helg.
Link to comment
Share on other sites

Tack för tipsen!

Jo, måste erkänna att jag fortfarande är väldigt sugen på att åka. Kom igång ganska sent på säsongen, beror kanske på det.

Skall nog ta mig en Sväng till Lida och se hur det ser ut där. Har faktiskt aldrig varit där ännu. Är konstspåret elbelyst?

Link to comment
Share on other sites

det är elbelyst men dock bara 800 meter långt. kanske (fast tveksamt) går det även att åka 2,4:an som också den är elbelyst. Om de inte stängt av lyset nu när de räknar säsongen som över. det går ju att ringa dit också och fråga om läget. www.lida.nu (08-778 43 80)
Link to comment
Share on other sites

Jag har vallat av skidorna, nästa runda blir Midsommarsprinten i Sya, nå'n som hänger på???

Vad är det för tävling och när går den? I.o.f.s. så verkar det vara väl långt att åka för något som heter "sprint"...

Om det är mellan 21/6 och 5/7 så går det överhuvudtaget inte pga. ett par cykellopp i Italien. :)

Link to comment
Share on other sites

Äh så långt är det väl inte från Götet :) Som namnet antyder så går tävlingen under midsommarhelgen närmare bestämt på midsommarafton 23/6. Jag var inte med förra året, men tror att de lagt en slinga runt "stadion" på c:a 500m.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...