Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Solstaloppet - 12/2 - Karlstad - Seedningslopp till Vasaloppet


Vasa

Recommended Posts

  • Replies 228
  • Created
  • Last Reply
Föresten du "vasa" eller nån får som sagt åka dit och provstaka och berätta om banan! Åker hellre med 2 lager fäste än 7 ! Fast du kanske har lika långt dit som mig :D

Var ute och testade terrängen idag. Jag vet inte var själva banan går men jag åkte säkert en del av den. Det var väldigt platt från Tuggelite ner mot Karlstad så du klarar dig säkert med minimalt med fäste. Jag diagonalade kanske 300m idag på 12 km, resten var saxning, nej förlåt stakning.

Link to comment
Share on other sites

Jag fick bansträckningen av Erik P... Sks se om jag klarar av att lägga ut den... Tror 13,3 km per varv stämmer rätt bra..

 

Vet någon hur man fixar till så man kan visa/bifoga en Googel Earth fil...

Är det den nya eller gamla 13,3 km-slingan? ;)

Link to comment
Share on other sites

Såg precis att detta lopp går samtidigt som orsa skimarathon!

 

 

Har 3 st marathon jag ska satsa på! Bergeboskimarathon och Norrbärkeskimarathon...

 

Sen blir de antingen detta eller Orsa...fast denna bana verkar ju lätt så de blir nog denna! Hoppas man får med sig fler härifrån trakterna bara!

Link to comment
Share on other sites

Detta måste väl ändå vara det optimala loppet att köra före riktiga Vasaloppet ;)

http://www3.idrottonline.se/IFKMorasSK-Skidor/Forening/Arbetsrum/Intersportloppet/Inbjudan/

För oss som aldrig åkt Sälen-Mora så är det en chans att prova på vad som väntar efter halva sträckan.

Är nästan enligt mitt tycke bättre för skallen att inte göra det :D För när ni åker första gången är de "spännande" och se ny miljö hela tiden medans efter 7 mils hårdkörning så är varenda liten "knix" ett helvete i tankarna :P

Link to comment
Share on other sites

Detta måste väl ändå vara det optimala loppet att köra före riktiga Vasaloppet ;)

http://www3.idrottonline.se/IFKMorasSK-Skidor/Forening/Arbetsrum/Intersportloppet/Inbjudan/

För oss som aldrig åkt Sälen-Mora så är det en chans att prova på vad som väntar efter halva sträckan.

Är nästan enligt mitt tycke bättre för skallen att inte göra det :D För när ni åker första gången är de "spännande" och se ny miljö hela tiden medans efter 7 mils hårdkörning så är varenda liten "knix" ett helvete i tankarna :P

Hmm... du har en poäng där ;) Men om man vet att det snart kommer att gå uppför så kan man kanske spara lite krafter till dess - om man har några kvar vill säga :P

 

I ett reklamblad hittade jag nåt som kunde bli Sveriges häftigaste Vallabox... http://www.jula.se/media/pdf/kampanj/SE/mellandagsklippet_se.pdf Skaffa den du :) Sen ser konkurrenterna bara stjärnor när du visslar förbi :D

Link to comment
Share on other sites

Verkar lockande, hur platt är det där?

För platt för att knäcka ungtupparna. :)

Nej men det är ganska mycket på en golfbana men sträckningen är väl inte helt bestämd än.

När det blir klartecken angående sträckningen får väl någon Skidforumit ta sitt ansvar och plocka på sig utrustning och göra en banprofil.

Link to comment
Share on other sites

Verkar lockande' date=' hur platt är det där?[/quote']

För platt för att knäcka ungtupparna. :)

Nej men det är ganska mycket på en golfbana men sträckningen är väl inte helt bestämd än.

När det blir klartecken angående sträckningen får väl någon Skidforumit ta sitt ansvar och plocka på sig utrustning och göra en banprofil.

Jag har fått bansträckning och banprofil. Men vet inte hur jag ska lägga ut en googelearth fil/bild på forumet...

Link to comment
Share on other sites

Jag har fått bansträckning och banprofil. Men vet inte hur jag ska lägga ut en googelearth fil/bild på forumet...

Är det samma som den här, för Erik hade väl funderingar på att denna sträckning var för platt?

 

I Google Earth går det att spara som en bild så som bilden nedan är gjord eller att exportera filen om man har ett Google-konto.

 

Vad är det annars för format på banprofilen?

Går det att få ut höjdprofil i Google Earth menar du?

 

Jag brukar göra "bonnemetoden" och ta skärmdump, spara i ett bildprogram och ladda upp på typ Imageshack.

 

Tagit bort bild då den riktiga banan finns i ett senare inlägg...

Link to comment
Share on other sites

Jag har fått bansträckning och banprofil. Men vet inte hur jag ska lägga ut en googelearth fil/bild på forumet...

Är det samma som den här' date=' för Erik hade väl funderingar på att denna sträckning var för platt?

 

I Google Earth går det att spara som en bild så som bilden nedan är gjord eller att exportera filen om man har ett Google-konto.

 

Vad är det annars för format på banprofilen?

Går det att få ut höjdprofil i Google Earth menar du?

 

Jag brukar göra "bonnemetoden" och ta skärmdump, spara i ett bildprogram och ladda upp på typ Imageshack.

 

OBS! Spara bilden för att se i större format.

 

http://img232.imageshack.us/img232/7393/solstaloppetfrslag133km.jpg[/quote']

Går det att få mer kupering i det området...???

Skulle väl vara om dom drog upp i slalombacken då...;)

Karlstad är ju rätt platt...

Link to comment
Share on other sites

Låter ju finemang! :)

Och så fick vi lösningen på smeknamnsproblematiken också. ;)

 

Och på denna länk finns även en höjdprofil:

http://www3.idrottonline.se/GravaSK-Skidor/Solstaloppet/Solstaloppet/Precentationavbanan/

 

Men har ett par funderingar (som alltid):

Är det pistat och klart alltså?

Och går det om man aldrig åkt vid Tuggelite/Bryngfjorden att förstå sig på hur banan går om man beger sig dit och provåker?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...