Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rullskid premiär 2011


rible12

Recommended Posts

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply
Har funderat lite på det vägarna börjar bli ganska rena här nu..suget efter rullskidor börjar kännas efter den tidiga vintern..sjukt men sant!

 

Än går det nog dock att åka skidor på några norrsluttningar på golfbanan härintill.

Riktigt sjukt om du frågar mig...;)

Säger som Hellner...jag springer hellre än åker rullskidor...;)

Link to comment
Share on other sites

Du känns lite krystat positiv, Rible... ;)

Jo det är blandade känslor, men mest positivt endå. Har saknat de härliga stakpassen på rullskidorna och alltid kul att ha bergsfäste uppför. :)

 

Men man borde ju åka på snö såhär års, men i Skåne får man vara flexibel sen är det alltid kul att variera sin träning.

Link to comment
Share on other sites

Du känns lite krystat positiv' date=' Rible... ;)[/quote']

Jo det är blandade känslor, men mest positivt endå. Har saknat de härliga stakpassen på rullskidorna och alltid kul att ha bergsfäste uppför. :)

 

Men man borde ju åka på snö såhär års, men i Skåne får man vara flexibel sen är det alltid kul att variera sin träning.

Blir nog en tur längs ribban i kväll om barnen samarbetar (somnar :)).

 

Jag har faktiskt också saknat rullskidor men det beror mest på att jag bara kom igång 2 veckor innan snö kom och att jag känner att jag saknar mycket av den styrkan som stakpassen i vanliga fall byggt upp. Har svårt att få till samma kvalitetspass på snö av någon anledning.

Link to comment
Share on other sites

Har ett garage här på jobbet, som man kan åka runt i. Aldrig förlagt ett helt träningspass där än...., testade Eaglarna där i våras när de kom, gick lite för fort i kurvorna om man tryckte på :).

Minns att vi ibland körde med gummiband efter oss på simträningar för att träna maxfart. Kanske vore något ;)

Link to comment
Share on other sites

Rullskidor is the shit! ;) Jag längtar efter varma sommarkvällar med bar överkropp och staka längs sjön Väsman! De e kärlek de!

 

Fan e riktigt blött ute! Man blir ju inte direkt sugen på att åka skidor! Tur man har en stakmaskin :P

Gillas!!

Finns ju inget som slår ett distanspass när solen skiner från en klarblå himel och termometern visar -10. ;)

Link to comment
Share on other sites

Rullskidor is the shit! ;) Jag längtar efter varma sommarkvällar med bar överkropp och staka längs sjön Väsman! De e kärlek de!

 

Fan e riktigt blött ute! Man blir ju inte direkt sugen på att åka skidor! Tur man har en stakmaskin :P

Gillas!!

Finns ju inget som slår ett distanspass när solen skiner från en klarblå himel och termometern visar -10. ;)

Det är också jäkligt fint :D Synd att det är så sällan bara !

Link to comment
Share on other sites

Rullskidor is the shit! ;) Jag längtar efter varma sommarkvällar med bar överkropp och staka längs sjön Väsman! De e kärlek de!

 

Fan e riktigt blött ute! Man blir ju inte direkt sugen på att åka skidor! Tur man har en stakmaskin :P

Gillas!!

Finns ju inget som slår ett distanspass när solen skiner från en klarblå himel och termometern visar -10. ;)

Bara det att ett distanspass i skåne oftas sker på en bana på 1600 m, kan bli lite enformigt då ;)

Link to comment
Share on other sites

Hur kan man bli sugen på rullskidor mitt i januari :-) Våran vinter har knappt börjat i Norrland...

Har funderat lite på det vägarna börjar bli ganska rena här nu..suget efter rullskidor börjar kännas efter den tidiga vintern..sjukt men sant!

 

Än går det nog dock att åka skidor på några norrsluttningar på golfbanan härintill.

Link to comment
Share on other sites

Jag instämmer med dig, Jouni, hur kan man bli sugen på surrogatet rullskidor. I Småland finns fortfarande gott om snö och inte hindras man av några plusgrader så länge det finns snö. Både tungföre och lättföre med klister har sin tjusning, speciellt grovt skarföre, då med bombfäste minst lika bra som på rullskidor.

 

Jag hoppas snön finns kvar en bra bit in i mars, så man får uppleva den härliga vårskidåkningen, :) sen kanske man plockar fram rullskidorna för den nödvändiga övergångsträningen, men tills dess hoppas jag det får ligga där de ligger.

Link to comment
Share on other sites

Jag instämmer med dig, Jouni, hur kan man bli sugen på surrogatet rullskidor. I Småland finns fortfarande gott om snö och inte hindras man av några plusgrader så länge det finns snö. Både tungföre och lättföre med klister har sin tjusning, speciellt grovt skarföre, då med bombfäste minst lika bra som på rullskidor.

 

Jag hoppas snön finns kvar en bra bit in i mars, så man får uppleva den härliga vårskidåkningen, :) sen kanske man plockar fram rullskidorna för den nödvändiga övergångsträningen, men tills dess hoppas jag det får ligga där de ligger.

Det är ju på vintern man bygger inför sommaren....

Link to comment
Share on other sites

Ett rullskidpass en fin sommarkväll, 20 plusgrader och solen stående strax ovanför trädtopparna. Inte mycket som slår det alltså :D

 

Men nu bor man i dalarna så då får man se fram emot ett par fina vintermånader till med längdskidåkning innan det blir dags för att plocka fram rullskidorna, allt har sin tid! :)

 

Snart ska ni se att det rasar ned snö neråt i landet igen så att ni får ut och rasta längdskidorna igen ;)

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Den stora fördelen med rullskidor är enkelheten och friheten, man kliver utanför dörr och kör åt det håll eller den väg man känner för dagen..man kan köra flera mil utan att behöva köra på samma ställe två ggr. Nästan samma frihet som man har på cykel eller löpning..

 

Visst är en strålande vinterdag i fint före en underbar upplevelse och nog hoppas jag att vi får snö här nere igen. Men man är mer begränsad till korta spårade slingor som man ofta behöver bilen och lite planering för att nå..

 

Ett rullskidspass en tidig sommardag eller en sommarkväll eller varför inte en solig höstdag - det går inte av för hackor. Jag börjar väl komma till den insikten att rullskidor inte bara är ett surrogat eller komplement utan ett oerhört roligt och bra sätt att träna som jag lätt skulle kunna hålla på med även om jag inte åkte skidor på vintern.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...