Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Nya rullskidor, vad välja?

• Vänligen logga in för att kunna svara
28 svar till detta ämne

finn2

finn2

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 249 inlägg

Ok, låter ju som Marwes kunde vara något, ganska lockande pris dessutom.

http://www.run-go.fi...2=12&UM=2&CAT=2
http://www.mpmsport.se/

Vad tror ni om C2 då, hur skiljer dom sig från elpex 610 med tanke på att det är alustomme, samma hjulbredd? Finns ju på Pölder för 2400 inkl bindn.

C2 stommen upplever jaglite styvare än team610 men proskihjulen är snäppet bättre rundning på.

annars är marwe min favvorit. sen 610

Boris

Boris

Medlem

• Members
  • Pip
  • 139 inlägg
Marwe har ju både gummihjul och uretanhjul, hur mycket mer slitstarkt resp stötigare upplevs uretanhjulet? Har fått för mig att spärrhjulet sitter fram på marwe classic, stämmer detta?

finn2

finn2

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 249 inlägg

Marwe har ju både gummihjul och uretanhjul, hur mycket mer slitstarkt resp stötigare upplevs uretanhjulet? Har fått för mig att spärrhjulet sitter fram på marwe classic, stämmer detta?

jag har Uretan upplever dom inte så stötiga.
ang. bromshjul fram så behövs det inte direkt nån ingengör för å lossna på muttrarna å flytta hjulen bak om man vill så:)

Boris

Boris

Medlem

• Members
  • Pip
  • 139 inlägg
Då slår jag nog till på ett par marwe classic efter att ha velat fram och tillbaka enda sen påskas... uretanhjul är ju inte så mycket dyrare heller (ca 200-300kr för hela paketet) och dom ryktas ju ha grymt bra slitstyrka.

Kan ju för övrigt flika in att jag är just ingenjör =)

Tackar för alla goda synpunkter

finn2

finn2

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 249 inlägg

Då slår jag nog till på ett par marwe classic efter att ha velat fram och tillbaka enda sen påskas... uretanhjul är ju inte så mycket dyrare heller (ca 200-300kr för hela paketet) och dom ryktas ju ha grymt bra slitstyrka.

Kan ju för övrigt flika in att jag är just ingenjör =)

Tackar för alla goda synpunkter

haha ja då blir de inga problem!

lycka till med träningen!

Hazze

Hazze

Ny medlem

• Members
  • 8 inlägg
Jag har kört rullskidor i ca 7 år mitt första par rullskidor var ett par Elpex (dom ända rullskidorna som vanliga sportaffärer har hemma). Riktiga "skitskidor" skulle jag säga dom var verkligen inte roliga att åka på. Jag har även provat Pro-Ski och dom är inte mycket bättre. Vad som saknas i dessa skidor är en sviktande stomme. Sedan fyra år till baka kör jag på Swenor, dom var lite vingligare i början och förefaller lite tyngre i vissa lägen. Men åkkänslan går inte att gämföra med Pro-Ski och Elpex. Marwe vet jag inget om men har dom en sviktande stomme så är det säkert ett alternativ till Swenor. Mitt tips köp inte skidor med Alu-stomme.

Skåningen

Skåningen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 284 inlägg
Men även Pro-Ski har med sviktande stomme numera....allt för att förvirra för oss konsumenter. För många val :)

Hazze

Hazze

Ny medlem

• Members
  • 8 inlägg

Men även Pro-Ski har med sviktande stomme numera....allt för att förvirra för oss konsumenter. För många val :)

Hmm.. Det har du rätt i, säkert en trevlig skida undrar om den kommer i Vario utförande.

Skåningen

Skåningen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 284 inlägg
Ni som använder Pro.Ski Vario anväder ni bromsfunktionern egetligen? och hur? för att få tyngre träning.....eller är den bara bra för att bromsa i en nerförsbacke?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar