Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Sm

• Vänligen logga in för att kunna svara
5 svar till detta ämne

HW

HW

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 777 inlägg
Det börjar närma sig! Ska bli riktigt skoj att följa SM på hemmaplan i år igen och det känns som att det ändå gäller någonting. Några platser till VM finns i potten, åtminstone i sprint.
Mest öppet tycker jag damernas sprint känns men även herrarnas distanslopp är inte lika givna som det brukar vara då tex Johan Olsson och Södergren har tveksam form. Såg förresten också på Södergrens web att han ska ladda på lördag med att sitta 2 timmar på Stadium i Birsta och signa autografer. Kul men kanske inte den mest virusfria miljön...
Lämnar några tips också, förutom teamsprint där jag inte vet vilka som kör ihop.

Herrar:
Dubbeljakt: 1- Hellner, 2 Södergren, 3 Richardsson
Sprint: 1 Jönsson, 2 Modin, 3 Hellner
15km klassiskt: 1 Richarsson, 2 Hellner, 3 Södergren

Damer:

Dubbeljakt: 1- Kalla, 2 Haag, 3 Rydqvist
Sprint: 1 Kalla, 2 Brodin, 3 Norgren
10km klassiskt: 1 Haag, 2 Kalla, 3 Norgren

Anmälningar hittar ni på: http://ta.skidor.com...216&orgid=12949
Ska provåka banorna i em och då kanske det blir nya tips :)

stenquist

stenquist

Medlem

• Members
  • Pip
  • 72 inlägg
Är detta något som SVT kommer sända, direkt i TV eller via svtplay? Vore kul och se faktiskt! :)

HW

HW

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 777 inlägg

Är detta något som SVT kommer sända, direkt i TV eller via svtplay? Vore kul och se faktiskt! :)

Jag ska kolla med SVT om de är sugna på att sända mitt teståkt men det kanske är lite kort varsel ... ;)
Du hittar sändningstider här http://skidsm.se/nyh...fault.asp?id=76

stenquist

stenquist

Medlem

• Members
  • Pip
  • 72 inlägg

Jag ska kolla med SVT om de är sugna på att sända mitt teståkt men det kanske är lite kort varsel ... ;)
Du hittar sändningstider här http://skidsm.se/nyh...fault.asp?id=76

Hahah låter bra :D

Tack för den länken du! :)

HW

HW

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 777 inlägg
Ingen fler som är sugen på att tippa SM?
Kan dela ut en till hälften använd SkiGo flourkicker till den som har flest rätt ;)

Redigerat av HW, 02 februari 2011 - 19:13 .

HW

HW

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 777 inlägg
Härlig dag uppe på Södra! Fantastiskt kul att se hur eliten trycker på uppför EKG backen som jag själv tycker är jobbig att gå uppför :)
Damtipset satt som en smäck medans jag missade Olsson. Får se om resten håller lika bra. Britta hade en tung dag i spåret så vi får väl se hur hon står sprintmässigt. Inte så kul för Fredriksson heller på den klassiska delen men han gjorde en rätt bra fristilsdel. Pluspoäng till Anna Haag som drog oerhört mycket och hon var inte långt efter Kalla.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar