Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Jönsson olika skidor?

• Vänligen logga in för att kunna svara
13 svar till detta ämne

Muttley

Muttley

Medlem

• Members
  • Pip
  • 12 inlägg
Postad bild

Använder man en COLD -och en PLUS-skida? Eller är det bara så att man tagit två random-skidor "for show"?

PeterN

PeterN

Medlem

• Members
  • Pip
  • 93 inlägg

http://forumbilder.s...111958Ab67e.jpg

Använder man en COLD -och en PLUS-skida? Eller är det bara så att man tagit två random-skidor "for show"?

Det där är bara "show" skidor. Försökte titta men såg inte nån åka på dom nya fischerskidorna. Men kan ju ha missat nån :)

Mvh Peter

BjörnJonsson

BjörnJonsson

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 683 inlägg
dom där skidorna är nog inte ens hans egna. Alltså. För show
Waiting for winter

klofver

klofver

Medlem

• Members
  • Pip
  • 50 inlägg
om man tittar noga efter målgång så ser man att flera skidåkare snabbt byter skidor för att göra reklam
Öppet spår 2012 8.09.18

skiforfun

skiforfun

Medlem

• Members
  • Pip
  • 378 inlägg
Åkarna i VC får efter målgång skidpar som är ihop satta så att dem ska vara enklare än två skidor att hantera så de ser snyggt ut, och dessa skidor är inga tävlingspar.

Servicpersonalen tar direkt hand om skidorna för att minimera riskerna att något händer, + att åkaren ska få så rena skidor som möjligt (brukar bli en del anteckningar och stämplat på tävlingsparen)
Total tid VL 8:36 (2 lopp)

Mio

Mio

Medlem

• Members
  • Pip
  • 21 inlägg
Känns väl lite som falsk marknadsföring när man väljer att visa upp en annan modell än den som använts i loppet?

stenquist

stenquist

Medlem

• Members
  • Pip
  • 72 inlägg

Det där är bara "show" skidor. Försökte titta men såg inte nån åka på dom nya fischerskidorna. Men kan ju ha missat nån :)

Mvh Peter

Jag undrar om jag inte tyckte mig se Yuichi Onda på de nya Fischer-skidorna. Inte helt 100% men jag tyckte det såg ut som om han körde med dem!

Läckra skidor för övrigt men det är lite för lite gult i dem tycker jag! :D

JakobMinell

JakobMinell

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 642 inlägg
Såg ut som att Björgen åkte på ett par riktigt gamla fischer-lagg på 10 km men sen bytte till svarta CL, någon som kan kolla och bekräfta?
HalvVasan: 2010: 3h 20min, 2012: 2h22 min
Vasaloppet: 2011: 5h39 min, 2012: 4h51 min, 2013 : Bosatt i Australien, återkommer 2014

Tobbe L

Tobbe L

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 218 inlägg

Såg ut som att Björgen åkte på ett par riktigt gamla fischer-lagg på 10 km men sen bytte till svarta CL, någon som kan kolla och bekräfta?

Det är ju inte helt ovanligt att dom åker på riktigt gamla skidor...
Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen

BjörnJonsson

BjörnJonsson

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 683 inlägg
precis! Riktigt gamla vet jag inte. Det är ett par carbonlite iaf. En tidig modell. Björn tränar på liknande här i storuman!
Waiting for winter

Tobbe L

Tobbe L

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 218 inlägg
Jag har hört Magnar Dalen ska ha eller hade ett par klassiska skidor som är minst 15 är gamla... Men dom går bra i ett visst före bara...
Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen

Frazzi

Frazzi

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 975 inlägg

På fristilssprinten i Davos åkte hon iaf på carbonlite modellen från -06.

Skofterud och Jacobsen såg ut att köra på de svarta skidorna i 10 km loppet i Drammen.

Son Of Wassberg

Son Of Wassberg

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 949 inlägg
Northugg hade ett par riktigt gamla Fischer på 5-milen i OS. Man såg dem klart och tydligt vid skidbytena. Såg ut att vara från 90-talet.

Madshus Hypersonic

Madshus Hypersonic

Medlem

• Members
  • Pip
  • 77 inlägg

Känns väl lite som falsk marknadsföring när man väljer att visa upp en annan modell än den som använts i loppet?

Men så där har de ju vart i flera år nu.
Om åkarna har ett par lite äldre skidor som går kanon inte byter dom då bara för att Fischer vill skylta med en ny modell.
Dom vänder sej ju till oss som vill ha de senaste.
Lika med skateskidor också dom sowar med Hole men kör på annat..

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar