Hoppa till innehåll

Köp Atomic längdskidor hos Skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Skid-VM

• Vänligen logga in för att kunna svara
299 svar till detta ämne

FredrikS

FredrikS

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 713 inlägg
Ser ju bra ut :) 3 sträckan verkar bli viktig.

FredrikS

FredrikS

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 713 inlägg
Men vad håller de på med nu?

Iskall

Iskall

Medlem

• Members
  • Pip
  • 79 inlägg
olidligt spännande

FredrikS

FredrikS

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 713 inlägg
Vad hade hellner för taktik?

Andreas87

Andreas87

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 729 inlägg

Vad hade hellner för taktik?

ingen verkar det som. Inte södergren heller..
Mål 2015: Elitled VL. Topp 150.

Nästa års vasaloppsegrare

Medlem

• Members
  • Pip
  • 170 inlägg
Northug är ju grym, synd att han måste vara så överdrivet kaxig bara. Jag vet inte om han blir så mycket mer populär i Norge för att han beter sig så. Loppet utvecklade sig perfekt för Norge, jag förstår inte vad Hellner och de övriga svenskarna hade för taktik. Kul med silvermedalj dock, kunde ju faktiskt blivit en 4e eller 5e plats.
<Har man inte blodsmak i munnen och snor i ansiktet har man inte tränat ordentligt>

Son Of Wassberg

Son Of Wassberg

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 949 inlägg
Så där beter man sig inte. Inte snyggt att förnedra motståndare på det sättet.

OL-Ankan

OL-Ankan

Medlem

• Members
  • Pip
  • 60 inlägg
Känns som Hellner gav upp redan vid start när Norge var med ut på sista:(

HW

HW

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 784 inlägg

Northug är ju grym, synd att han måste vara så överdrivet kaxig bara. Jag vet inte om han blir så mycket mer populär i Norge för att han beter sig så. Loppet utvecklade sig perfekt för Norge, jag förstår inte vad Hellner och de övriga svenskarna hade för taktik. Kul med silvermedalj dock, kunde ju faktiskt blivit en 4e eller 5e plats.

Norge är ju sisten sovjetstaten och oerhört nationalistiska så det är klart att hans popularitet bara kommer att öka ännu mer. Men helt klart kollar killen för mycket på fotboll för när man är en så enorm skidåkare så är sånt där beteende bara så otroligt löjligt. Han är en usel vinnare och en ännu sämre förlorare. Inte fasen är det bara en mediabild som gör att svenskarna hatar honom!

Annars var det skönt att se vilken enormt duktig skidåkare Daniel Richardsson är och hade han haft bra skidor i 15km klassiskt hade det bara blivit en medalj för Norge. Synd att Johan och Södergren inte har formen. Att Hellner inte rår på Northug i en spurt i ett distanslopp är inget att snacka om. Lite synd att han ändå inte försökte dra lite tidigare för han hade klart bättre skidor än norrbaggen!

asfaltsbarn

asfaltsbarn

Medlem

• Members
  • Pip
  • 145 inlägg
Hellner måste varit helt slut hela sin sträcka med tanke på att han aldrig försökte rycka. Antingen det eller så är han så naiv så han tror att han kan slå Northug i spurten.

FredrikS

FredrikS

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 713 inlägg
Varken Olsson eller Södergren verkar vara i väldigt bra form och jag gissar att de gjorde vad de kunde. Klart lite konstigt att de kom i fatt södergren så fort och att Olsson körde så sakta på stadion första varvet.

Möjligt att Hellner körde för silver (vilket ju är väldigt bra med tanke på hur laget körde) men annars tycker jag det är konstigt att ingen körde på sista sträckan.

Medlem

• Members
  • Pip
  • 170 inlägg

Varken Olsson eller Södergren verkar vara i väldigt bra form och jag gissar att de gjorde vad de kunde. Klart lite konstigt att de kom i fatt södergren så fort och att Olsson körde så sakta på stadion första varvet.

Möjligt att Hellner körde för silver (vilket ju är väldigt bra med tanke på hur laget körde) men annars tycker jag det är konstigt att ingen körde på sista sträckan.

När Rönning hade slutat ta på Olsson gjorde Johan en stor miss, han ville att ryssen skulle gå upp och jobba och det blev förödande för hela stafetten. Hade Olsson bara fortsatt hålla farten uppe tror jag Rönning hade tappat igen och läget för Södergren och även för Hellner hade blivit helt annat. Det kändes som om Olsson var mer irriterad på ryssen för att han inte drog något än att han var rejält trött.
<Har man inte blodsmak i munnen och snor i ansiktet har man inte tränat ordentligt>

JakobMinell

JakobMinell

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 642 inlägg
Går in på sportbladet.se och kräks. De citerar karlsson helt ur sitt sammanhang, inte fan rasade han...

"Daniel Rickardsson hade gärna sett att det gått illa..." han skämtade!!! Hur långt är man redo att fnaska ut sin tidning för att få sälja lösnummer?

Redigerat av JakobMinell, 04 mars 2011 - 14:55 .

HalvVasan: 2010: 3h 20min, 2012: 2h22 min
Vasaloppet: 2011: 5h39 min, 2012: 4h51 min, 2013 : Bosatt i Australien, återkommer 2014

Son Of Wassberg

Son Of Wassberg

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 949 inlägg

När Rönning hade slutat ta på Olsson gjorde Johan en stor miss, han ville att ryssen skulle gå upp och jobba och det blev förödande för hela stafetten. Hade Olsson bara fortsatt hålla farten uppe tror jag Rönning hade tappat igen och läget för Södergren och även för Hellner hade blivit helt annat. Det kändes som om Olsson var mer irriterad på ryssen för att han inte drog något än att han var rejält trött.

Helt rätt! Det låg ju på 11-12 sek på flera tidskontroller sedan ville Olsson att ryssen skulle dra och pang så var baggen ifatt. Jag tänkte just då att baggen kanske gått ut för hårt och en tempoväxling i de sista backarna kan bli droppen för honom.

FredrikS

FredrikS

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 713 inlägg
Ja, det var dumt det olsson gjorde. Tappade ju 10 sekunder på 800 m när han inte drog själv.

Nalle Puh

Nalle Puh

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 636 inlägg

Northug - Vilken jävla fitta! Ska le med hela ansiktet om något psyko för för sig att lufta kniven.

Vet hut! Det där var över gränsen

Gustav Vasa bar Brynäsare

Gustav Vasa bar Brynäsare

Medlem

• Members
  • Pip
  • 181 inlägg

Northug - Vilken jävla fitta! Ska le med hela ansiktet om något psyko för för sig att lufta kniven.

Vet hut! Det där var över gränsen

Jag skiter i var din gräns går!

Gammern

Gammern

Medlem

• Members
  • Pip
  • 60 inlägg
Flott løp av Norge og Sverige. At Petter shower litt, slik som Hellner gjorde når han vant sprinten(En skida) er bare moro. Bare menstruerande kjerringar som ikke liker dette.

Redigerat av Gammern, 04 mars 2011 - 16:15 .

Andreas87

Andreas87

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 729 inlägg

Flott løp av Norge og Sverige. At Petter shower litt, slik som Hellner gjorde når han vant sprinten(En skida) er bare moro. Bare menstruerande kjerringar som ikke liker dette.

Vadå det är ju skillnad om man åker med en skida i mål eller om man gör som Northug gjorde, att kolla bakåt och stanna precis innan mållinjen och flina. Enligt mig så hånar han sina motståndare och det hör inte hemma på en skidtävling.
Han är en såpass stark skidåkare och överlägsen idag så han behöver inte göra såna dumheter.
En annan sak är att media gör vad som helst att trissa upp denna "duell" mellan Hellner & Northug. Det är faktiskt fler lag med och många starka åkare som har med detta att göra!

Jag må då vara en "menstruerande kjerring som ikke liker dette" men detta som sagt hör inte hemma i skidor.

Redigerat av Andreas87, 04 mars 2011 - 16:38 .

Mål 2015: Elitled VL. Topp 150.

Gammern

Gammern

Medlem

• Members
  • Pip
  • 60 inlägg

Vadå det är ju skillnad om man åker med en skida i mål eller om man gör som Northug gjorde, att kolla bakåt och stanna precis innan mållinjen och flina. Enligt mig så hånar han sina motståndare och det hör inte hemma på en skidtävling.
Han är en såpass stark skidåkare och överlägsen idag så han behöver inte göra såna dumheter.
En annan sak är att media gör vad som helst att trissa upp denna "duell" mellan Hellner & Northug. Det är faktiskt fler lag med och många starka åkare som har med detta att göra!

Jag må då vara en "menstruerande kjerring som ikke liker dette" men detta som sagt hör inte hemma i skidor.

Litt show finnes i mange idretter. Ingenting å sutre for hvis man ikke er utrolig selvhøytidelig.
Dette er god reklame og skaffer mange ekstra tilskuere til skidspelen i Falun.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar