Skid-VM
Postad 04 mars 2011 - 18:27

Sen kan man ju ifrågasätta svts Jonas Karlssons personangrepp på Petter, kalla honom för gris i direktsändning är lägre än Petters så kallade hån.
Hade någon svensk gjort något liknande vid målgång hade det bara varit "käckt" och av ren glädje, tänk er goa glada Södergren baklänges över mållinjen. Då skulle Blomkvist och co. må. Men nu var det en norrman och dessutom Northug som gjorde det. Visst skulle ett svenskt guld suttit fint men vi räckte inte till idag och att se Northugs explosivitet när det drar ihop sig är imponerande. Så låt pojken få spexa, det är ju hans grej.
Postad 04 mars 2011 - 19:01

So go Petter! You are so worth it!
ÖS 2010: 8h21min.| ÖS 2011: 6h57min| VL2012: 5h13min plac. 1933| VL2013: 5h7min plac. 893| VL2014: 5h26min plac. 1256|
Postad 05 mars 2011 - 00:16

En livs levande Northug gropie. Att du inte flyttar dit och friar till honom också.Dags att stänga av vissa medlemmar!!
Sen kan man ju ifrågasätta svts Jonas Karlssons personangrepp på Petter, kalla honom för gris i direktsändning är lägre än Petters så kallade hån.
Hade någon svensk gjort något liknande vid målgång hade det bara varit "käckt" och av ren glädje, tänk er goa glada Södergren baklänges över mållinjen. Då skulle Blomkvist och co. må. Men nu var det en norrman och dessutom Northug som gjorde det. Visst skulle ett svenskt guld suttit fint men vi räckte inte till idag och att se Northugs explosivitet när det drar ihop sig är imponerande. Så låt pojken få spexa, det är ju hans grej.
Måste varit tillfredsställande för dig när Norge stod pall för trycket och vann stafetten. Hade Sverige vunnit så hade väl hela året varit förstört för dig.
Postad 05 mars 2011 - 00:48

Har inga planer att flytta till norge ej heller att fria till Northug eftersom jag inte har den läggningen till skillnad från dig som ens kommer på att skriva det!!!En livs levande Northug gropie. Att du inte flyttar dit och friar till honom också.Dags att stänga av vissa medlemmar!!
Måste varit tillfredsställande för dig när Norge stod pall för trycket och vann stafetten. Hade Sverige vunnit så hade väl hela året varit förstört för dig.
Postad 05 mars 2011 - 10:24

Hihi! Jag visste inte att det var en speciell läggning om man gillar NorthugHar inga planer att flytta till norge ej heller att fria till Northug eftersom jag inte har den läggningen till skillnad från dig som ens kommer på att skriva det!!!

För min del spelar det inte någon roll om det är Norge eller Sverige, Northug eller Hellner som vinner. Det är dramatiken som är rolig att se och detta VM har varit mycket underhållande.
Sen tycker jag inte att man ska ösa elakheter över någon åkare om de inte brutit mot några regler. Om man inte FÅR stanna före mållinjen och flina så ska det STÅ i reglerna att man inte får. Tex. så är det väll vissa kampsporter som har med i reglerna att man inte får visa missnöje innan man gått av mattan, gör man det så kan man diskvalificeras.
Observera att jag INTE tycker att reglerna i skidåkning ska stramas upp på denna punkt.
Postad 05 mars 2011 - 12:41

Eller är det bara Kalla, Haag och andra som är mer än lovligt fippliga?
Postad 05 mars 2011 - 18:26

Jag tänkte också på det! Den pinnen under foten är lite mipplig att få dit i bindningen. Men så tyckte jag mig se att Johaug oxå hade Salomon pjucks eller såg jag fel?En fundering när jag ser skidbytena, är det så att Salomon åkarna tappar i skidbytena?
Eller är det bara Kalla, Haag och andra som är mer än lovligt fippliga?
Härligt att se Johaugs lopp idag. Hon var grym! Helt överlägsen. kul också att Kalla gått framåt på tremilen. Sedan har jag lite sympati för Kowalchyk också som sliter som ett djur med dåliga skidor och dålig teknik i de lättåkta partierna. Dessutom med ett serviceteam som säkert är en tiondel av Norges. Hon var värd ett guld i detta vm!
Postad 05 mars 2011 - 18:59

Postad 06 mars 2011 - 12:59

Postad 06 mars 2011 - 13:23

Postad 06 mars 2011 - 13:34

Hur ska man annars motivera valla?Men ta bort skidbyten snälla!

Postad 06 mars 2011 - 13:44

Tänkte inte på det... duh!Hur ska man annars motivera valla?Men ta bort skidbyten snälla!

Postad 06 mars 2011 - 14:05

Postad 06 mars 2011 - 14:23

Håller tummarna.
Postad 06 mars 2011 - 14:27

Postad 06 mars 2011 - 15:10

Postad 06 mars 2011 - 15:12

Men det är inte orättvist.
Postad 06 mars 2011 - 15:27

Postad 06 mars 2011 - 15:34

Postad 06 mars 2011 - 17:04

Det verkar ju som om svenskarna tränar för intervallstarter fortfarande och inte vill se sanningen i vitögat..och det är det jag tycker är konstigt...har jag fel...?!

0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar