Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

VM-låt till skidlandslaget!


johaling

Recommended Posts

Varför skapas det VM-låtar till både fotboll och hockey, men sällan till sport som t.ex. längdåkning, trots att Sverige har enorma framgångar inom sporten? Vi bestämde oss för att ändra på detta och har skrivit och producerat låten "Victory on my mind" som en hyllning och som VM-pepp till vårt fantastiska längdlandslag!

 

Här finns låten att hämta:

http://dl.dropbox.com/u/2011029/music/Victory_on_my_mind.mp3

 

Vi har dessutom gjort en video till denna för YouTube:

 

Ni får hemskt gärna sprida den vidare! =)

 

Mvh. Johan och Hanna

Link to comment
Share on other sites

Varför skapas det VM-låtar till både fotboll och hockey, men sällan till sport som t.ex. längdåkning, trots att Sverige har enorma framgångar inom sporten? Vi bestämde oss för att ändra på detta och har skrivit och producerat låten "Victory on my mind" som en hyllning och som VM-pepp till vårt fantastiska längdlandslag!

 

Här finns låten att hämta:

http://dl.dropbox.com/u/2011029/music/Victory_on_my_mind.mp3

 

Vi har dessutom gjort en video till denna för YouTube:

 

Ni får hemskt gärna sprida den vidare! =)

 

Mvh. Johan och Hanna

Det gör vi så gärna! :-)

Link to comment
Share on other sites

Ja, verkligen! Vilka är det som ligger bakom då? Jag måste säga att jag gillar den! :-)

Va kul att ni gillar den! :-)

 

Vi är Johan och Hanna är bosatta i Enköping. Vi skriver lite musik och gör olika projekt/produktioner vid sidan av våra "vanliga" jobb. Jag (Johan) är webbutvecklare och Hanna är musik-/teaterlärare, men vi har båda musikutbildningar i grunden.

 

Vårt stora skidintresse ledde oss till att göra den här låten, dessutom tyckte vi att åkarna behövde en egen låt!

 

Det finns inget speciellt kommersiellt syfte med den, utan det är bara en kul grej för oss. Därför försöker vi sprida runt den så mycket vi kan!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...