VM-låt till skidlandslaget!
Startad av
johaling
, mar 02 2011 22:26
Postad 02 mars 2011 - 22:26

Varför skapas det VM-låtar till både fotboll och hockey, men sällan till sport som t.ex. längdåkning, trots att Sverige har enorma framgångar inom sporten? Vi bestämde oss för att ändra på detta och har skrivit och producerat låten "Victory on my mind" som en hyllning och som VM-pepp till vårt fantastiska längdlandslag!
Här finns låten att hämta:
Vi har dessutom gjort en video till denna för YouTube:
Ni får hemskt gärna sprida den vidare! =)
Mvh. Johan och Hanna
Mvh. Johan och Hanna
Postad 02 mars 2011 - 22:36

Det gör vi så gärna! :-)Varför skapas det VM-låtar till både fotboll och hockey, men sällan till sport som t.ex. längdåkning, trots att Sverige har enorma framgångar inom sporten? Vi bestämde oss för att ändra på detta och har skrivit och producerat låten "Victory on my mind" som en hyllning och som VM-pepp till vårt fantastiska längdlandslag!
Mvh. Johan och Hanna
Träna för leva - lev för att träna! :-)
Postad 02 mars 2011 - 22:41

Riktigt catchy!
Lade upp den på bloggen

HalvVasan: 2010: 3h 20min, 2012: 2h22 min
Vasaloppet: 2011: 5h39 min, 2012: 4h51 min, 2013 : Bosatt i Australien, återkommer 2014
Vasaloppet: 2011: 5h39 min, 2012: 4h51 min, 2013 : Bosatt i Australien, återkommer 2014
Postad 02 mars 2011 - 22:46

Ja, verkligen! Vilka är det som ligger bakom då? Jag måste säga att jag gillar den! :-)Riktigt catchy!
Lade upp den på bloggen
Träna för leva - lev för att träna! :-)
Postad 04 mars 2011 - 10:21

Va kul att ni gillar den! :-)Ja, verkligen! Vilka är det som ligger bakom då? Jag måste säga att jag gillar den! :-)
Vi är Johan och Hanna är bosatta i Enköping. Vi skriver lite musik och gör olika projekt/produktioner vid sidan av våra "vanliga" jobb. Jag (Johan) är webbutvecklare och Hanna är musik-/teaterlärare, men vi har båda musikutbildningar i grunden.
Vårt stora skidintresse ledde oss till att göra den här låten, dessutom tyckte vi att åkarna behövde en egen låt!
Det finns inget speciellt kommersiellt syfte med den, utan det är bara en kul grej för oss. Därför försöker vi sprida runt den så mycket vi kan!
Postad 04 mars 2011 - 12:39

Det finns även en version utan kommentarerna (även om de är rätt så roliga):
Postad 07 mars 2011 - 20:40

Kul, bra låter det också!
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar