Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

E4 loppet Rullskidor (Motion och SM), Innlines, Löpning och Cykel


Sniperolsson

Recommended Posts

Hej

 

Jag vill promota ett evenemang som jag tror kommer bli något utöver det vanliga!

den 27-28/8-2011 så händer det föjlande i Hudiksvall!!

 

2 Veckor före öppnande av den nya fina E4:an!

 

Lördag den 27/8

Rullskidor SM (olika klasser)

Löpning (olika klasser 500m-2,1mil)

 

Söndagen 28/8

Cykel motionslopp (olika klasser)

Rullskidor motionslopp (olika klasser)

Innlines Motionslopp (olika klasser)

 

 

Gå in på www.e4loppet.se och anmäl dig samt få mer info!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 119
  • Created
  • Last Reply
Betyder detta betyder att Alliansloppet inte är SM i År? Kul att SM äntligen går i fristil' date=' men det blir en bit att åka till loppet.[/quote']

Helt rätt!

Ja det är "min" klubb Njutångers IF som arangerar SM iår! Den här helgen tror jag kommer bli något utöver det vanliga!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Lite ändringar har det blivit i planeringen....man slår nu ihop SM loppet med Motionsloppet och kör allting under Lördagen! Även Löpning sker denna dag! Cykel och Inlineslopp sker under Söndagen!

Kanonasfalt utlovas då loppet går på den nylagda asfalten och är av bilar helt okörd då E4:an släpps på först 3v efter detta lopp!

Link to comment
Share on other sites

Hmmmmm en fråga.om man anmäler sig till MOTIONS loppet MÅSTE man ändå åka skate? kan man inte åka klassiskt eftersom det "bara" är ett motionslopp? äger inga skaterullisar nämligen ;) kan man det åker jag nog ner.det ärr bara ca 15 mil så det är överkommligt :)
Link to comment
Share on other sites

Hmmmmm en fråga.om man anmäler sig till MOTIONS loppet MÅSTE man ändå åka skate? kan man inte åka klassiskt eftersom det "bara" är ett motionslopp? äger inga skaterullisar nämligen ;) kan man det åker jag nog ner.det ärr bara ca 15 mil så det är överkommligt :)

Skåningen kan säkert svara bättre på detta, men enligt min erfarenhet och efter vad jag förstår så får man alltid åka i "fri stil" dvs klassiskt , skate eller andra stilar på fristilslopp om inget annat uttrycks så länge skidorna är inom tillåtna gränser. Rent teoretiskt så skulle det säkert gå fortare med backspärr på en extremt kuperad lång bana med typ 15% stigning men såna asfalterade vägar finns det knappast i Sverige.

Link to comment
Share on other sites

Hmmmmm en fråga.om man anmäler sig till MOTIONS loppet MÅSTE man ändå åka skate? kan man inte åka klassiskt eftersom det "bara" är ett motionslopp? äger inga skaterullisar nämligen ;) kan man det åker jag nog ner.det ärr bara ca 15 mil så det är överkommligt :)

Skåningen kan säkert svara bättre på detta' date=' men enligt min erfarenhet och efter vad jag förstår så får man alltid åka i "fri stil" dvs klassiskt , skate eller andra stilar på fristilslopp om inget annat uttrycks så länge skidorna är inom tillåtna gränser. Rent teoretiskt så skulle det säkert gå fortare med backspärr på en extremt kuperad lång bana med typ 15% stigning men såna asfalterade vägar finns det knappast i Sverige.[/quote']

Exakt!

Fristil betyder att du får åka vilka skidor du vill så länge dom följer reglerna. Alltså går det bra att åka skate eller klassiska skidor.

Så du får alltså ta skateskär med klassiska skidor.

Link to comment
Share on other sites

Hmmmmm en fråga.om man anmäler sig till MOTIONS loppet MÅSTE man ändå åka skate? kan man inte åka klassiskt eftersom det "bara" är ett motionslopp? äger inga skaterullisar nämligen ;) kan man det åker jag nog ner.det ärr bara ca 15 mil så det är överkommligt :)

Jag vet många som kommer att åka klassiskt i motionsloppet så kom ner och upplev detta!

Link to comment
Share on other sites

Hmmmmm en fråga.om man anmäler sig till MOTIONS loppet MÅSTE man ändå åka skate? kan man inte åka klassiskt eftersom det "bara" är ett motionslopp? äger inga skaterullisar nämligen ;) kan man det åker jag nog ner.det ärr bara ca 15 mil så det är överkommligt :)

Jag vet många som kommer att åka klassiskt i motionsloppet så kom ner och upplev detta!

Då blir det nog en upplevelsetur nedåt huddik i augusti :D

Link to comment
Share on other sites

Finns det någon banprofil? :)

Det finns på E4loppet.se men det är svårt att se där.....Jag åker denna bana några ggr varje vecka och jag kan garantera att den är helt fantastiskt fin! Absolut inga branta backar eller kurvor utan det är stakning på nylagd asfalt som gäller:))

Link to comment
Share on other sites

Jag har tänkt ställa upp, verkar som ett lagom motionslopp för mig. Ska även se om jag kan övertala min bror att delta. Förhoppningsvis håller mina gröna Swedski F1 över sommaren, annars blir det att köpa ett par nya skaterullisar.
Link to comment
Share on other sites

Finns det någon banprofil? :)

Det finns på E4loppet.se men det är svårt att se där.....Jag åker denna bana några ggr varje vecka och jag kan garantera att den är helt fantastiskt fin! Absolut inga branta backar eller kurvor utan det är stakning på nylagd asfalt som gäller:))

Så man måste helt enkelt välja mellan antingen löpa t.ex halvmaran eller vara med i Rullskids SM? :) tänkte dessa starter går ungefär samtidigt under lördagen?

 

Funderar på ställa upp! Kanske även i cykel på söndagen! :)

 

Men, då är frågan om mina 0hjul till Marwe inte går för tungt.. åker nog på skaffa tävlingslagg då!

Link to comment
Share on other sites

Finns det någon banprofil? :)

Det finns på E4loppet.se men det är svårt att se där.....Jag åker denna bana några ggr varje vecka och jag kan garantera att den är helt fantastiskt fin! Absolut inga branta backar eller kurvor utan det är stakning på nylagd asfalt som gäller:))

Så man måste helt enkelt välja mellan antingen löpa t.ex halvmaran eller vara med i Rullskids SM? :) tänkte dessa starter går ungefär samtidigt under lördagen?

 

Funderar på ställa upp! Kanske även i cykel på söndagen! :)

 

Men' date=' då är frågan om mina 0hjul till Marwe inte går för tungt.. åker nog på skaffa tävlingslagg då![/quote']

Planeringen som ännu inte är 100% är att Rullskidloppen inkl. SM startar kl. 10:00 och löpningen kl. 14:00! Jag kommer med alla sannorlikhet att köra Rullskidor Motion samt Löpning Halvmaraton!

Link to comment
Share on other sites

Det finns på E4loppet.se men det är svårt att se där.....Jag åker denna bana några ggr varje vecka och jag kan garantera att den är helt fantastiskt fin! Absolut inga branta backar eller kurvor utan det är stakning på nylagd asfalt som gäller:))

Så man måste helt enkelt välja mellan antingen löpa t.ex halvmaran eller vara med i Rullskids SM? :) tänkte dessa starter går ungefär samtidigt under lördagen?

 

Funderar på ställa upp! Kanske även i cykel på söndagen! :)

 

Men' date=' då är frågan om mina 0hjul till Marwe inte går för tungt.. åker nog på skaffa tävlingslagg då![/quote']

Planeringen som ännu inte är 100% är att Rullskidloppen inkl. SM startar kl. 10:00 och löpningen kl. 14:00! Jag kommer med alla sannorlikhet att köra Rullskidor Motion samt Löpning Halvmaraton!

om det går kör nog jag med allt på samma dag! Har ju en bit att färdas! Förbannat. Då blev det förmodligen ett par tävlingsskate också. He he

Link to comment
Share on other sites

Så man måste helt enkelt välja mellan antingen löpa t.ex halvmaran eller vara med i Rullskids SM? :) tänkte dessa starter går ungefär samtidigt under lördagen?

 

Funderar på ställa upp! Kanske även i cykel på söndagen! :)

 

Men' date=' då är frågan om mina 0hjul till Marwe inte går för tungt.. åker nog på skaffa tävlingslagg då![/quote']

Planeringen som ännu inte är 100% är att Rullskidloppen inkl. SM startar kl. 10:00 och löpningen kl. 14:00! Jag kommer med alla sannorlikhet att köra Rullskidor Motion samt Löpning Halvmaraton!

om det går kör nog jag med allt på samma dag! Har ju en bit att färdas! Förbannat. Då blev det förmodligen ett par tävlingsskate också. He he

Vilken otur ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Nått nytt sniperolsson? vet du nåt om starttider mm.lite dålig info om detta på hemsidan,men det kanske inte är spikat än.

Det var möte igår som jag tyvärr missade där de var ut på den ännu inte öppnade E4:an för att kolla vändpunkter för de olika klasserna samt spika startplatsen!

Jag ska höra om starttiderna är spikad och så fort jag vet något så återkomer jag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...