Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

E4 loppet Rullskidor (Motion och SM), Innlines, Löpning och Cykel


Sniperolsson

Recommended Posts

  • Replies 119
  • Created
  • Last Reply
Hej !

Detta är mitt första inägg på detta forum. Jag har dock läst och tittat på forumet under flera år. Jag har funderat på om jag ska åka E4-loppet. Det är dock mycket som talat emot detta. Jag har aldrig åkt skate på vare sig rullskidor eller längdskidor så det skulle bli att tävla med klassiska rullskidor mot skatare. Det blir en resa på ca 70 mil fram och tillbaks, samt att det måste ordnas hotell eller vandrarhemsövernattning.

Jag kom hem från min semesterresa för några timmar sedan och tänkte att jag skulle anmäla mig till loppet trots att jag åker klassiskt samt att det blir en kostsam tävling för min del. När jag går in på E4-loppets hemsida och ska anmäla mig så ser jag att anmälningstiden för ordinarie avgift (300:-) gick ut 5 aug och att anmälningarna efter detta datum är dubbla summan (dvs 600:-). Nu har jag tappat lusten till att anmäla mig. Varför har dom ett sådant tidigt senaste datum för ordinarie anmälan. Kan inte arrangören ändra denna tid till ett senare datum. Jag tror det är många andra rullskidåkare som snart kommer att hålla med mig när de ska göra sin anmälan.

Jag kan ju framföra synpunkten till de ansvariga...men på Hemsidan och Flyers har det sedan 6mån tillbaka stått vad som gäller ang. anmälningsavgifter/datum mm. Vet inte varför man satt detta datum 3veckor före tävlingen går av stapeln? Kanske man vill ha en hyfsad koll på planeringen vad gäller: Omklädning/dusch, transporter, hyra av chip, beställning av t-shirt mm.

Link to comment
Share on other sites

Jo men folk är lata, dom anmäler sig sista veckan. Extra mycket är det på mindre sporter tror jag som rullskidor. Och när det är fristil så väntar nog folk ännu längre ifall dom inte är just fristils åkare.

Ja det stämmer nog!

Som du kanske sett Håklan så är det just nu bara du och jag anmälda i klassen H35 men jag vet åtminstånde en kille till som ska anmäla sig (han var 226:a i Vasaloppet)!

Sen är inte jag något "hot" då jag bara kommer gå på 90% samt att jag kommer staka....

Link to comment
Share on other sites

Jo men folk är lata' date=' dom anmäler sig sista veckan. Extra mycket är det på mindre sporter tror jag som rullskidor. Och när det är fristil så väntar nog folk ännu längre ifall dom inte är just fristils åkare.[/quote']

Ja det stämmer nog!

Som du kanske sett Håklan så är det just nu bara du och jag anmälda i klassen H35 men jag vet åtminstånde en kille till som ska anmäla sig (han var 226:a i Vasaloppet)!

Sen är inte jag något "hot" då jag bara kommer gå på 90% samt att jag kommer staka....

Du glömmer alla åkare som är anmälda på Idrottonline, där är det betydligt fler åkare. Även i vår klass.

Link to comment
Share on other sites

Jo men folk är lata' date=' dom anmäler sig sista veckan. Extra mycket är det på mindre sporter tror jag som rullskidor. Och när det är fristil så väntar nog folk ännu längre ifall dom inte är just fristils åkare.[/quote']

Ja det stämmer nog!

Som du kanske sett Håklan så är det just nu bara du och jag anmälda i klassen H35 men jag vet åtminstånde en kille till som ska anmäla sig (han var 226:a i Vasaloppet)!

Sen är inte jag något "hot" då jag bara kommer gå på 90% samt att jag kommer staka....

Du glömmer alla åkare som är anmälda på Idrottonline, där är det betydligt fler åkare. Även i vår klass.

Ja just ja där var det ochså en bunt :) Pratade med en ansvarig nyss och de har lite bekymmer med dessa då man på anmälningssidan (e4loppets hemsida) även väljer tröjstorlek och detta missas om man bara anmälöer sig genom Idrottonline....men de löser det säkert på något vis! Totalt var det över 1400st anmälda nu till de olika loppen :)

Link to comment
Share on other sites

Tror inte så många av dom som kör SM verkligen är intresserad av just tröjan' date=' dom vill tävla.[/quote']

Ja så är det säkert men man kan även anmäla sig till motionsklassen genom Idrottonline....Det är ingen stor grej men de vill allt ska funka!

Jo jag vet, det var jag som la upp det hela på Idrottonline och gjorde så att det fungerade med rätt klasser :)

 

Förövrigt tror jag nog att du är så stark så du kommer staka ifrån mig trots att jag kör skejt, jag är ju bara en motionär som tror han är nåt, men utan meriter. :)

Link to comment
Share on other sites

Tror inte så många av dom som kör SM verkligen är intresserad av just tröjan' date=' dom vill tävla.[/quote']

Ja så är det säkert men man kan även anmäla sig till motionsklassen genom Idrottonline....Det är ingen stor grej men de vill allt ska funka!

Jo jag vet, det var jag som la upp det hela på Idrottonline och gjorde så att det fungerade med rätt klasser :)

 

För övrigt tror jag nog att du är så stark så du kommer staka ifrån mig trots att jag kör skejt, jag är ju bara en motionär som tror han är nåt, men utan meriter. :)

haha..ja nu börjas det med "nedskacket" av sig själv :) Ja undra vem av oss som motionär:) Som du vet så köpte jag mina tävlingsskidor iår och har åkt väldigt lite fart....staka lääääänge kan jag men inte med tillräcklig fart;)

PS. Hade nyss kontakt med Jocke Engström (från VMi Norge) och han kommer att köra i Hudik!

Link to comment
Share on other sites

Har köpt en gopro-kamera(hjälmkamera) och bara jag hinner lära mig den hyfsat tänkte jag filma loppet :) fick ok från tävlingsledningen via mail,så jag ska försöka klippa ihop en film sen och lägga ut här :D

Kanske man ska fråga andreas87 om en snabbkurs ;) både i filmklippning och i att staka fort :lol:

Link to comment
Share on other sites

Har köpt en gopro-kamera(hjälmkamera) och bara jag hinner lära mig den hyfsat tänkte jag filma loppet :) fick ok från tävlingsledningen via mail,så jag ska försöka klippa ihop en film sen och lägga ut här :D

Kanske man ska fråga andreas87 om en snabbkurs ;) både i filmklippning och i att staka fort :lol:

KANON...Då tycker jag att du ska ligga BAKOM MIG hela loppet och filma så att jag sedan kan studera min stakteknik ;)

Link to comment
Share on other sites

Har köpt en gopro-kamera(hjälmkamera) och bara jag hinner lära mig den hyfsat tänkte jag filma loppet :) fick ok från tävlingsledningen via mail' date='så jag ska försöka klippa ihop en film sen och lägga ut här :D

Kanske man ska fråga andreas87 om en snabbkurs ;) både i filmklippning och i att staka fort :lol:[/quote']

KANON...Då tycker jag att du ska ligga BAKOM MIG hela loppet och filma så att jag sedan kan studera min stakteknik ;)

Kommer garanterat att ligga BAKOM dig :) är inte riktigt på din nivå.ÄN ska tilläggas men jag jobbar på det......... om inte annat möter jag väl dig då man vänder i njutånger.... :)

Planerar ev.att åka harsa ski maraton i vinter,vet du om det blir nåt?

Link to comment
Share on other sites

Har köpt en gopro-kamera(hjälmkamera) och bara jag hinner lära mig den hyfsat tänkte jag filma loppet :) fick ok från tävlingsledningen via mail' date='så jag ska försöka klippa ihop en film sen och lägga ut här :D

Kanske man ska fråga andreas87 om en snabbkurs ;) både i filmklippning och i att staka fort :lol:[/quote']

KANON...Då tycker jag att du ska ligga BAKOM MIG hela loppet och filma så att jag sedan kan studera min stakteknik ;)

Kommer garanterat att ligga BAKOM dig :) är inte riktigt på din nivå.ÄN ska tilläggas men jag jobbar på det......... om inte annat möter jag väl dig då man vänder i njutånger.... :)

Planerar ev.att åka harsa ski maraton i vinter,vet du om det blir nåt?

Ja Harsa Ski blir det med garanti...det är ett riktigt bra lopp som är medeltufft (tufft i 3km efter varvning) Harsa är ju ett av svariges snösäkraste ställe så planera in detta i slutet av Januari!

Var bor du då?

Link to comment
Share on other sites

Ja Harsa Ski blir det med garanti...det är ett riktigt bra lopp som är medeltufft (tufft i 3km efter varvning) Harsa är ju ett av svariges snösäkraste ställe så planera in detta i slutet av Januari!

Var bor du då?

Härnösand! så man kan ju åka över dan om man startar tidigt.det ligger bra i tid tycker jag. tänkte på intersportloppet först men det blir ju lite bestyr med övernattning och så.

harsa verkar vara ett fint lopp om man ser på bilder mm från hemsidan så du kan nog räkna med mig :)

Men först e4-loppet........ ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja Harsa Ski blir det med garanti...det är ett riktigt bra lopp som är medeltufft (tufft i 3km efter varvning) Harsa är ju ett av svariges snösäkraste ställe så planera in detta i slutet av Januari!

Var bor du då?

Härnösand! så man kan ju åka över dan om man startar tidigt.det ligger bra i tid tycker jag. tänkte på intersportloppet först men det blir ju lite bestyr med övernattning och så.

harsa verkar vara ett fint lopp om man ser på bilder mm från hemsidan så du kan nog räkna med mig :)

Men först e4-loppet........ ;)

Intersportloppet är ett av det bästa jag åkt tillsammans med Orsa Ski Marathon (Jag åker säkert båda)!

Men du har ju även Medelpad Klassic Ski i Bergeforssen samt Södra Berget Runt i Sundsvall som är två lopp som jag tycker är bra arrangerat!

Men som sagt..först E4:loppet :)

Link to comment
Share on other sites

Ja Harsa Ski blir det med garanti...det är ett riktigt bra lopp som är medeltufft (tufft i 3km efter varvning) Harsa är ju ett av svariges snösäkraste ställe så planera in detta i slutet av Januari!

Var bor du då?

Härnösand! så man kan ju åka över dan om man startar tidigt.det ligger bra i tid tycker jag. tänkte på intersportloppet först men det blir ju lite bestyr med övernattning och så.

harsa verkar vara ett fint lopp om man ser på bilder mm från hemsidan så du kan nog räkna med mig :)

Men först e4-loppet........ ;)

Intersportloppet är ett av det bästa jag åkt tillsammans med Orsa Ski Marathon (Jag åker säkert båda)!

Men du har ju även Medelpad Klassic Ski i Bergeforssen samt Södra Berget Runt i Sundsvall som är två lopp som jag tycker är bra arrangerat!

Men som sagt..först E4:loppet :)

åkte medelpad c. ski ifjol och har fortfarande mardrömmar.....................

väggade totalt efter 2,5 mil och blev omåkt av frun :(

men blev en erfarenhet rikare :)

Link to comment
Share on other sites

Exakt!

Fristil betyder att du får åka vilka skidor du vill så länge dom följer reglerna. Alltså går det bra att åka skate eller klassiska skidor.

Så du får alltså ta skateskär med klassiska skidor.

här andreas!

kanon! ;) . tackar

Känns iofs lite mastigt med 41 mil enkel väg upp till hudik! :D . Men man vet ju aldrig! :D

Tjena

Kom igen andreas ja har anmält mig häng på så pressar vi oss till maximum he he.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...