Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

E4 loppet Rullskidor (Motion och SM), Innlines, Löpning och Cykel


Sniperolsson

Recommended Posts

  • Replies 119
  • Created
  • Last Reply

Tjena Brazan!

Ska du staka eller skatea?

Det blir klassiskt häng på du med

Jag kör troligen' date=' då är vi snart hela 12H-teamet![/quote']

Nu blev ju jag också sugen på att åka, vi skulle ju isåfall kunna åka upp tillsammans Everest. Men jag måste kolla in motståndet lite först i min juniorklass. Vill ju inte möta Karl-Johan Westberg när han kör skejt (3:a landsjön runt) och jag kör klassiskt till exempel. Annars kör jag motionsklass istället kanske? Måste tänka lite. Om det är värt att åka så långt, när det är fel teknik.

Link to comment
Share on other sites

Det blir klassiskt häng på du med

Jag kör troligen' date=' då är vi snart hela 12H-teamet![/quote']

Nu blev ju jag också sugen på att åka, vi skulle ju isåfall kunna åka upp tillsammans Everest. Men jag måste kolla in motståndet lite först i min juniorklass. Vill ju inte möta Karl-Johan Westberg när han kör skejt (3:a landsjön runt) och jag kör klassiskt till exempel. Annars kör jag motionsklass istället kanske? Måste tänka lite. Om det är värt att åka så långt, när det är fel teknik.

Anmälningar ramlar in hela tiden! Det finns fler anmälningar till varje klass på Idrottonline än de ser på hemsidan....sen ska anmälnings status läggas ut på hemsidan inom kort!

Kom igen och anmäl er nu till detta one time in life event :)

Link to comment
Share on other sites

Med nuvarande anmälningstakt så blir vi över 200st startande på Rullskidor :) :)

Hur ser det ut med anmälda i H17-20 klassen?

De skulle göra en samanställning ikväll på ett möte/träff och får jag tag i dessa siffror så lägger jag ut dem på här på skidforum...troligen så uppdaterar de väl även hemsidan då får vi hoppas....

Link to comment
Share on other sites

Tjena

Kom igen andreas ja har anmält mig häng på så pressar vi oss till maximum he he.

Tjena Brazan!

Ska du staka eller skatea?

Det blir klassiskt häng på du med

Kör skate om det inte regnar då blir det nog klassiskt om inte mina nya hjul pallar regn betydligt bättre än de nuvarande. Tänkte se om jag ev kan hänga på Er ett litet tag åtminstone eftersom det knappast är några brantare backar.

Link to comment
Share on other sites

Tjena Brazan!

Ska du staka eller skatea?

Det blir klassiskt häng på du med

Kör skate om det inte regnar då blir det nog klassiskt om inte mina nya hjul pallar regn betydligt bättre än de nuvarande. Tänkte se om jag ev kan hänga på Er ett litet tag åtminstone eftersom det knappast är några brantare backar.

Nej inga branta backar finns men några rel långa "slakmotor" som är tuff att ha bra fart i :/

Link to comment
Share on other sites

Det blir klassiskt häng på du med

Kör skate om det inte regnar då blir det nog klassiskt om inte mina nya hjul pallar regn betydligt bättre än de nuvarande. Tänkte se om jag ev kan hänga på Er ett litet tag åtminstone eftersom det knappast är några brantare backar.

Nej inga branta backar finns men några rel långa "slakmotor" som är tuff att ha bra fart i :/

Det ska bli skoj att köra detta lopp även om man åker klassiskt o inte har något med täten att göra hoppas det blir fler som kör klassiskt har skejtskidor men inga racehjul så det får bli klassik.

Link to comment
Share on other sites

Det ska bli skoj att köra detta lopp även om man åker klassiskt o inte har något med täten att göra hoppas det blir fler som kör klassiskt har skejtskidor men inga racehjul så det får bli klassik.

Jag kör klassiskt på TVÅOR.har inge racehjul men även om jag haft det hade inte haft med täten att göra ändå :)

Link to comment
Share on other sites

Jag var tävlingsbanan idag och den är jättefin. Men det var var ganska halt, ok det regnade också. Men det sa också så ut att det fanns olja på asfaltet, vilket är kanske vanligt på nytt asfalt.

På banprofilen ser de så ut att varvning och målgang blir vid en utförsåkning. Som det var idag kan det blir ganska farligt om man ska bromsa nedför och vända på halt asfalt. Hur är det tänkt på tävlingsdagen? Ska man köra upp i backen efter bron och vänder sedan?

Lite information om materialet jag körde på:

Eagle Sport Skate

hjul a: Eagle 82A (fram och bak)

hjul b: Maplus 78A (fram och bak)

Det gick bättre med de mjukare hjul, men det var ändå ganska halt.

Link to comment
Share on other sites

Som information kan jag meddela att det är ok att anmäla sig till loppet fram till onsdag kväll kommande vecka till ordinarie pris! Därefter kan endast direktanmälan på plats ske men då till dubbel anmälningsavgift!

www.e4loppet.se

Hoppsan! Jag anmälde mig förra veckan, till 50 km motion, och betalade då 300 i stället för 150, men det är ingen som hört av sig om att jag i så fall betalat in för mycket!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Har köpt en gopro-kamera(hjälmkamera) och bara jag hinner lära mig den hyfsat tänkte jag filma loppet :) fick ok från tävlingsledningen via mail' date='så jag ska försöka klippa ihop en film sen och lägga ut här :D

Kanske man ska fråga andreas87 om en snabbkurs ;) både i filmklippning och i att staka fort :lol:[/quote']

KANON...Då tycker jag att du ska ligga BAKOM MIG hela loppet och filma så att jag sedan kan studera min stakteknik ;)

Har du fått ihop någon bra film från loppet?

Link to comment
Share on other sites

Har köpt en gopro-kamera(hjälmkamera) och bara jag hinner lära mig den hyfsat tänkte jag filma loppet :) fick ok från tävlingsledningen via mail' date='så jag ska försöka klippa ihop en film sen och lägga ut här :D

Kanske man ska fråga andreas87 om en snabbkurs ;) både i filmklippning och i att staka fort :lol:[/quote']

KANON...Då tycker jag att du ska ligga BAKOM MIG hela loppet och filma så att jag sedan kan studera min stakteknik ;)

Har du fått ihop någon bra film från loppet?

Hmmmmm..... nej tyvärr har det varit fullt upp med annat.det tar ju en stund att klippa ihop,allra helst när man är nybörjare ;) men ska försöka få till något så fort som möjligt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Har köpt en gopro-kamera(hjälmkamera) och bara jag hinner lära mig den hyfsat tänkte jag filma loppet :) fick ok från tävlingsledningen via mail' date='så jag ska försöka klippa ihop en film sen och lägga ut här :D

Kanske man ska fråga andreas87 om en snabbkurs ;) både i filmklippning och i att staka fort :lol:[/quote']

KANON...Då tycker jag att du ska ligga BAKOM MIG hela loppet och filma så att jag sedan kan studera min stakteknik ;)

Har du fått ihop någon bra film från loppet?

Gammal tråd, men är ganska ny på forumet. Hade inte sett tråden förrän idag. Jag åkte också E4-loppet (med mina gamla röda Elpex Wasa). Det var detta roliga lopp som fick mig att ta upp motionerandet igen med framförallt rullskidåkning.

 

Lustigt är det iaf för jag filmade också. Hade en mycket liten sk nyckelringskamera fasttejpad på hjälmen åkandes E4-loppet. Åkte faktiskt ett tag bakom en kille med blå t-shirt med GoPro-kamera på sin hjälm. Finns på film. Kan det vara signaturen golvet? Men det blev väldigt ryckigt, skakigt och typ himmel - asfalt. himmel - asfalt mest hela tiden. Någon del av en sekund kan man se folk och då ta skärmbild i efterhand. Något bättre blev det när elitens målgång filmades. Inte att förglömma så fick jag efter målgång uppmuntrande tillrop av killen med kamera på hjälmen, ev golvet, -tack, det värmde.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...