Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Helena Ekholm


Recommended Posts

Denna damen är en dam i sig som förtjärnar en egen tråd på detta forum.

Vad skall man säga om henne? Hon är återigen med där uppe när det skall avgöras. Ligga topp tre när en säsong skall sammanfattas imorgon är inte dåligt. Vad det gäller hennes insatser de senast åren är jag mycket förvånad och glad över hennes utveckling. Hon har vunnit allt man kan vinna utan en medalj på OS.

Link to comment
Share on other sites

Håller med dig i allt vad du just sa. Hon är en fantastisk idrottare, och faktiskt en grym före bild. För både mig och många andra.

Verkligen, sitter i en bil påväg hem från Holmenkollen efter att ha kollat på torsdagens och dagens tävlingar där. Nu kan man ju inte säga att Ekholm haft sina bästa dagar på jobbet denna veckan och att chansen till totalen denna sösong mer eller mindre är ute. Det skulle isåfall vara att Mäkäräinen sjuknar in ikväll, men det äär ju fel att vinna av en sådan anledning! Helena är en förebild, hon visar upp en enorm glädje, en glädje som jag tror går rakt in i hjärtat hos oss svenskar. Säger som Christer o Kalle! " Här är våran sköna Helena"

 

Tror att intresset svalnade i och med att Magdalena Forsberg la skidorna på hyllan, men nu tror jag att sporten är påväg att växa i sverige igen, inte enbart tack vare Helena, det finns fler, men att det går bra för dem tror jag spelar in!

 

Hoppas på en fin avslutning i masstarten i kollen imorgon!

Link to comment
Share on other sites

Finskan förtjänar helt klart segern i år, hon har varit fantastisk.

 

Jag hoppas och tror verkligen den växer upp igen. Nu är jag lite för ung för att säga hur stor den var innan men jag vet att Magdalena var väldigt duktig och stor inom sporten(är "vinterstudion" fantast :P ).

Men helena har helt varit den(tillsammans med Ferry) som har gjort mig intresserad av skidskytte.

 

Och vi ska inte glömma bort att Wolfgang är en anledning till de svenska framgångarna.

Link to comment
Share on other sites

Stort Grattis tycker jag vi säger till Helena för en fin tredje plats i världscupen, och väldigt nära silver :D

Jo visst, men lite surt är det att Henkel gick om henne med 1 poäng! Men att komma trea i cupen är mycket bra. Däremot har jag svårt att tro att Ekholm är helt nöjd med sina dagar i Oslo. VM var hon helt klart bra!

 

Zidek måste skärpa till sig! Men stort grattis Helena och tack för en bländande underhållning!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...