Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vålarullen


Tallen

Recommended Posts

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply
Jag kommer och tar med mig 5-6st, det brukar vara en kanontrevlig tävling, bara stockholmarna håller sig lugna efter startbilen...

:) Det där var väl åtminstone tre år sedan? Jag har aldrig åkt själv, men om man ska ha en startbil bör ju den ha en viss förståelse för att man inte har bromsar på rullskidorna. Den bör alltså inte köra ikapp nybörjar-cyklister som håller 5 km/h och sedan bromsa... Jag har lite svårt att förstå en långsam startbil i en lång evighet.

(Synd att det krockar med St Marathon...)

Link to comment
Share on other sites

Någon som kommer åka Vålarullen den 28/5 i uppländska Östervåla?

 

länk: http://www5.idrottonline.se/OstervalaIF-Skidor

Troligen kommer detta bli min premiärtävling på Rullskidor....någon måste ju va sist:)

Då kan vi ta varandra i hand då' date=' blir även min premiär ! :) .[/quote']

Jag har inga problem att orka staka men jag är farträdd och åthelvete för försiktig för att göra mig själv rättvis...men det är väl en vanesak och det är ju ändå 3v kvar att träna fart;))

Link to comment
Share on other sites

Troligen kommer detta bli min premiärtävling på Rullskidor....någon måste ju va sist:)

Då kan vi ta varandra i hand då' date=' blir även min premiär ! :) .[/quote']

Jag har inga problem att orka staka men jag är farträdd och åthelvete för försiktig för att göra mig själv rättvis...men det är väl en vanesak och det är ju ändå 3v kvar att träna fart;))

Men loppet är platt inga snabba backar där inte. Den fart det blir är så fort du kan staka helt enkelt :)

Eftersom jag knappt har med än 5-6 klassiska pass i år kanske jag måste börja ut och staka lite mer om jag själv skall ställa upp. Har ju bara kört skate i år i stort sätt.

Link to comment
Share on other sites

Men loppet är platt inga snabba backar där inte. Den fart det blir är så fort du kan staka helt enkelt :)

Eftersom jag knappt har med än 5-6 klassiska pass i år kanske jag måste börja ut och staka lite mer om jag själv skall ställa upp. Har ju bara kört skate i år i stort sätt.

Finns det ingen banprofil någonstans?

Link to comment
Share on other sites

Men loppet är platt inga snabba backar där inte. Den fart det blir är så fort du kan staka helt enkelt :)

Eftersom jag knappt har med än 5-6 klassiska pass i år kanske jag måste börja ut och staka lite mer om jag själv skall ställa upp. Har ju bara kört skate i år i stort sätt.

Finns det ingen banprofil någonstans?

Tror tyvärr inte det finns någon banprofil men som några skrivit tidigare är loppet platt och lättåkt.

Link to comment
Share on other sites

Då kan vi ta varandra i hand då' date=' blir även min premiär ! :) .[/quote']

Jag har inga problem att orka staka men jag är farträdd och åthelvete för försiktig för att göra mig själv rättvis...men det är väl en vanesak och det är ju ändå 3v kvar att träna fart;))

Men loppet är platt inga snabba backar där inte. Den fart det blir är så fort du kan staka helt enkelt :)

Eftersom jag knappt har mer än 5-6 klassiska pass i år kanske jag måste börja ut och staka lite mer om jag själv skall ställa upp. Har ju bara kört skate i år i stort sett.

Nästan helt säker på att jag kommer att åka detta lopp nu men jag hoppas jag inte blir ensam med "elit" åkarna....ja Skåningen du får pallra dig ut å staka nu så att jag inte hackar staven i ryggen på dig ;) På rullskidor är jag en nybörjare men jag såg att du har en revanch att hämta mot mig från Orsa Ski Maraton tidigare iår ;)

 

Vilka mer från detta forum kommer att stå där på startlinjen då?

Link to comment
Share on other sites

Vet om mer än en handfull åkare som tänker åka och håller ungefär Skåning-klass, bl a jag, oerhört mycket prestige står på spel!

Nja tror inte riktigt jag är i den stakform som du tror, men huvudet tror det nog så jag kör säkert på i 3-4 mil sen dalar den.

Du slog mig väl både i Alliansloppet och i Vasaloppet. Du får nog stanna och pinka lite som du brukar :)

Link to comment
Share on other sites

Kommer om mitt kommande 800 m lopp och halvmara inte skadar min gamla kropp för mycket

Den kommer lätt hålla för det efter våra hårda kombi-pass :)

Tyst nu, försöker ju skriva ner mig själv nu. Så jag slipper bortförklaring efteråt.

 

Men jag ser fram emot lite go klungkörning i ett rasande tempo.

Link to comment
Share on other sites

Vet om mer än en handfull åkare som tänker åka och håller ungefär Skåning-klass' date=' bl a jag, oerhört mycket prestige står på spel![/quote']

Nja tror inte riktigt jag är i den stakform som du tror, men huvudet tror det nog så jag kör säkert på i 3-4 mil sen dalar den.

Du slog mig väl både i Alliansloppet och i Vasaloppet. Du får nog stanna och pinka lite som du brukar :)

Jo, men det sammanlagda tidsavståndet var väll ungefär lika mycket som DU var FÖRE MIG mig på rullskidlägret på dubbeljakten, 2*6 km på rullskidor, så det är verkligen klasskillnad mellan oss, du kommer inte ha en chans, om jag inte hittar en brant uppförsbacke att pinka i:)

Link to comment
Share on other sites

Nu blev man ju sugen!!! Men är väl ingen ide' och komma med 2.or =) Få se vad man kan göra åt saken !!!

Finns klass för dem som åker 2or oxå!

Jaha de va som tusan! Är det såkallad motionsklass ? Eller är motionshjul just 2.or eller kan de va 1.or också?

Link to comment
Share on other sites

Nu blev man ju sugen!!! Men är väl ingen ide' och komma med 2.or =) Få se vad man kan göra åt saken !!!

Finns klass för dem som åker 2or oxå!

Jaha de va som tusan! Är det såkallad motionsklass ? Eller är motionshjul just 2.or eller kan de va 1.or också?

Som tävlingshjul räknas väl 1or och PU hjul, övriga hjul är motionshjul.

Link to comment
Share on other sites

Finns klass för dem som åker 2or oxå!

Jaha de va som tusan! Är det såkallad motionsklass ? Eller är motionshjul just 2.or eller kan de va 1.or också?

Som tävlingshjul räknas väl 1or och PU hjul' date=' övriga hjul är motionshjul.[/quote']

Jaha fint då kanske man ska köra 2.or då =)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...