Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vålarullen


Tallen

Recommended Posts

Jaha de va som tusan! Är det såkallad motionsklass ? Eller är motionshjul just 2.or eller kan de va 1.or också?

Som tävlingshjul räknas väl 1or och PU hjul' date=' övriga hjul är motionshjul.[/quote']

Jaha fint då kanske man ska köra 2.or då =)

Varför inte skaffa tävlingshjul direkt och vara med oss andra och gasa hela vägen...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply
Som tävlingshjul räknas väl 1or och PU hjul' date=' övriga hjul är motionshjul.[/quote']

Jaha fint då kanske man ska köra 2.or då =)

Varför inte skaffa tävlingshjul direkt och vara med oss andra och gasa hela vägen...

Lönen är ju inte förrens den 27 :D fast i och för sej väljer man fakturera mig så hinner man väl få lön!

 

Och ska man inte provköra lite innan man ger sig ut med farthjul! Lär väl orsaka seriekrock i klungan annars =)

Link to comment
Share on other sites

hur stor skillnad i fart kan man säga att det är mellan tävlingshjul och 2:or?

En duktiga åkare kör Vålarullen på 2 h med tävlingshjul, samma åkare kör på 2.5 h med 2or.

OBS uppskattade siffror.

SKillnaden blir ännu större såklart ju långsammare man är.

Link to comment
Share on other sites

Låter inte dumt, särskilt inte när jag ser att det bara är 11 mil hemifrån och relativt "sen" start. Ska ta mig en tankeställare imorgon men inte omöjligt att man kommer åkande med tvåorna :) Om inte bilen är ledig får man väl ta det som uppvärmning att åka dit :D
Link to comment
Share on other sites

Vaknade i morse med snorig näsa, rosslig hals och allmänt hängig..SATAN :( Nu gäller det att focusera på att bli helt frisk på några få dagar så att jag med mina PU-Hjul åtminstånde kan utmana er med gummi tvåor ;) Är så satans sugen på att genomföra Vålarullen som min premiärtävlig på rullskidor :/ Vitlök, Ingefära, Apelsiner, Whisky, Te, Esperitox, Kan Jang, Echinagard, Alvedon, Vatten och Sömn ska min kropp få sig en duvning av nu så får vi se hur det artar sig!

 

PS: Ska nu sätta mig å betala några fakturor till Skåningen ;)

Link to comment
Share on other sites

Kör ni eget vätskebälte eller bara kontroller?! Måste va svårt att fånga dricka på rullskidor i 25 blås! Man e ju lite rangligare än på skidor!

Vätskelangningen på Vålarullen' date=' läs http://www.nvskidor.se/artikel/267 denna beskrivning är nära sanningen.[/quote']

Hehe ojdå :D Ja då lär de bli bälte på i alla fall! Gjorde premiär med PU hjul idag! Jäklar va de gick !!!

Link to comment
Share on other sites

Kör ni eget vätskebälte eller bara kontroller?! Måste va svårt att fånga dricka på rullskidor i 25 blås! Man e ju lite rangligare än på skidor!

Vätskelangningen på Vålarullen' date=' läs http://www.nvskidor.se/artikel/267 denna beskrivning är nära sanningen.[/quote']

Hehe ojdå :D Ja då lär de bli bälte på i alla fall! Gjorde premiär med PU hjul idag! Jäklar va de gick !!!

Ja det är sjuk skillnad :) Såg att jag bara var 15min före dig till Mora så vi lär vara ganska jämnbördiga....Blir jag frisk tills på lördag så ska jag försöka slå dig även på rullisar ;) ;) ;)

Link to comment
Share on other sites

kan man ändra tävlingsklass på tävlingsdagen? är inte säker på om jag hinner få mina tävlingshjul tills då :) . Kör då på 2or i så fall.

Dom har väl även en resultatlista för 2or och en för tävlingshjul ?

Jag tror inte de har separata klasser för olika hjul.

Ska du åka hela vägen från Värmland och sedan åka på 2-or? Jag ska inte åka själv utan vara funktionär på Sthlm Marathon. Jag har gamla Swenor-gummi-1-or som kan lånas ut. De sitter på en gammal Proski stomme med Salomon-profilbindning. Men de går ju att flytta över till Elpex och självklart Swenor. Jag kan ju skicka med dem med någon klubbkompis om du nu inte hinner få dina hjul. Om du inte vill låna dem så kan väl "Glidaren" höra av sig via min mail...

Link to comment
Share on other sites

kan man ändra tävlingsklass på tävlingsdagen? är inte säker på om jag hinner få mina tävlingshjul tills då :) . Kör då på 2or i så fall.

Dom har väl även en resultatlista för 2or och en för tävlingshjul ?

Jag tror inte de har separata klasser för olika hjul.

Ska du åka hela vägen från Värmland och sedan åka på 2-or? Jag ska inte åka själv utan vara funktionär på Sthlm Marathon. Jag har gamla Swenor-gummi-1-or som kan lånas ut. De sitter på en gammal Proski stomme med Salomon-profilbindning. Men de går ju att flytta över till Elpex och självklart Swenor. Jag kan ju skicka med dem med någon klubbkompis om du nu inte hinner få dina hjul. Om du inte vill låna dem så kan väl "Glidaren" höra av sig via min mail...

Japp :D. bättre tränig då ;) . nä men jag såg att det stod "Två klasser, tävlingshjul eller motionshjul (anges i anmälan)" så jag antar att det är 2 separata resultatlistor. Sen så tror jag det ordnar sig med tävlingshjul ändå :) tack ändå!

Link to comment
Share on other sites

haha ja de ska bli kul! hoppas du hinner bli frisk! Tror inte formen är lika bra som när starten till vasan gick men jag är på G tillbaka ;)

Ja tror ta mej sjutton att jag redan är på bättringsvägen så vila sedan i tisdag tills nu på tisdag blir bra för kroppen....ett par pass ons-tors och känns det bra då så står jag där på startlinjen med eld i blicken ;)

Jag lovar att jag inte heller har samma form som i Vasan men däremot +6kg ytterligare att bära på (blandning av fett och stakmuskler) :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...