Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vålarullen


Tallen

Recommended Posts

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply
Hela ligan! Detta blir spännande! Känns som jag inte kommer hänga med i svängarna! självförtroendet sviktar :D Synd att man inte hade ett par veckors träning till!

Du slipper ju Vasa-milen på slutet i varje fall! :)

Link to comment
Share on other sites

Hela ligan! Detta blir spännande! Känns som jag inte kommer hänga med i svängarna! självförtroendet sviktar :D Synd att man inte hade ett par veckors träning till!

Jag har endast åkt 3ggr på mina PU-Skidor 3+3+1mil samt att detta blir min premiärtävling så jag kommer nog också att "sladda" rejält :/ hehe..kul att jag med flera "skriver ner sig" redan före start för att slippa pressen ;D Ser i alla fall ut att bil MITT väder...smådugga och 10-15grader :cool

Link to comment
Share on other sites

Hela ligan! Detta blir spännande! Känns som jag inte kommer hänga med i svängarna! självförtroendet sviktar :D Synd att man inte hade ett par veckors träning till!

Jag har endast åkt 3ggr på mina PU-Skidor 3+3+1mil samt att detta blir min premiärtävling så jag kommer nog också att "sladda" rejält :/ hehe..kul att jag med flera "skriver ner sig" redan före start för att slippa pressen ;D Ser i alla fall ut att bil MITT väder...smådugga och 10-15grader :cool

oj oj vad jag känner mig seg!

Skidorna är smutsiga

skall bara njuta av naturen

skall bara ta det lugnt

kommer inte alls försöka åka fort

 

tänk på detta när jag sen åkte långsamt i Vålarullen :)

Link to comment
Share on other sites

Åkte motionsklassen för två år sen- Det var det tråkigaste jag gjort och kan inte rekommenderas. Efter att ha kört av Rotebrostakarens stavspets fick jag åka ensam resterande 4,5 milen. Lagom kul. Än värre för honom. :(
Link to comment
Share on other sites

hur trimmar man upp rullskidorna så de blir snabba i morgon?

Hastigheten sitter främst i gummit/plasten. Som tidigare skrivits - ju bättre studs ju bättre rull. (Nu hinner jag inte få över gamla gummi-1-or till Vålarullskompisar, då jag ska iväg till Sthlms Marathon kl 7:30 i morgon...)

Link to comment
Share on other sites

Nu jäklar! Nu ska jag kolla när startskottet går för de hade jag visst missat :D Ses i morgon alla om jag inte virrar bort mig på alla småvägar efter Avesta :D

Sjöräddningen påstås ha sjösatt en "Globerider" räddningsbåt i Tämnaren inför morgondagen.

Lycka till!!! :)

Hejar på dig och Andreas, ni får visa att Klarälvsgänget regerar!

Link to comment
Share on other sites

Haha va väl lika bra för vem tror du låg på asfalten efter 8 kilometer!? Helt jävla sanslöst! Så de blev globulans idag också! Då har man "äntligen" lyckats krascha ordentligt i asfalten!

 

Hoppas de gick bättre för er andra! Jävla Rible satte ett jävla tempo från start ! Denna fart va man då inte van med!!!

Link to comment
Share on other sites

Hur gick de för dig Andreas du hamna efter i starten du också! Sen kom du glidandes förbi mig efter cirka 4 - 5 kilometer va ? Jag kom aldrig närmare än ca 10 - 20 meter till frontklungan ! Men du lyckades nosa ifatt va ?

 

Föresten du sa något när du åkte förbi! Tyckte de lät som "FYFAN" :D:D Stämmer de ?

Link to comment
Share on other sites

Föresten du sa något när du åkte förbi! Tyckte de lät som "FYFAN" :D:D Stämmer de ?

Han brukar säga så, du hörde säkert rätt. :)

 

Tråkigt att du vurpade. :(

Hur gick det för dig och stavarna?

 

Förresten, nu kan väl någon förbarma sig och ladda upp banprofil och lite annat godis...

Link to comment
Share on other sites

Haha ja jag gjorde nog det :D På riktigt god värmländska ;)

 

 

Ja de va bra surt! Va ingen skön vurpa! Stavarna höll de va de första jag kollade! de borde gått sönder tycker jag :D

 

Jag fick svullna uppskrapade armbågar och lite ont i knäna! Tappa luften så jag slog i bröstet på nå vis! Har rätt ont när jag andas djupt och när jag skrattar så revbenen har nog fått sig en rejäl smäll! Gjorde som vanligt klassiskern "Superman" och landa platt framåt! =)

Link to comment
Share on other sites

Haha ja jag gjorde nog det :D På riktigt god värmländska ;)

 

 

Ja de va bra surt! Va ingen skön vurpa! Stavarna höll de va de första jag kollade! de borde gått sönder tycker jag :D

 

Jag fick svullna uppskrapade armbågar och lite ont i knäna! Tappa luften så jag slog i bröstet på nå vis! Har rätt ont när jag andas djupt och när jag skrattar så revbenen har nog fått sig en rejäl smäll! Gjorde som vanligt klassiskern "Superman" och landa platt framåt! =)

Men fan vilken otur då globe! Du sa ju det när vi var ute och testade lite av banan , att du kanske skulle klota idag , och du fick ju tyvärr rätt :(. nja, tätklungan åkte jag aldrig ikapp. Hamnade för långt bak i början. Dom sa att det skulle gå lugnt i början när motorcykeln var före oss, men så fan heller! Var ju full rulle redan då! tog placeringar hela loppet och kände mig stark. Låg väl typ bland dom sista i början men när jag kom ikapp 3,4 och 5an fick jag ett hopp om topp 3. Drog på en långspurt när det var några hundra meter kvar men 3an och 4an kunde svara och slog mig med typ 1 sek. Så 1 sek ifrån 3e platsen :p . Lite surt men är nöjd med min 5e plats ändå, åkte ju större delen av loppet ensam i vinden... Jo jag sa det när jag kom ikapp dig att " va fort dom kör, fy fan " :-D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...