Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

TEAM SKIDFORUM 12h LAG !


globe86

Recommended Posts

  • Replies 467
  • Created
  • Last Reply
Är nog fint och köra max ett varv sen sätta sig i solstolen och vila 20 min och hejja på de andra! Måste ju gå snabbast att göra så! Blir ju jäkligt trevligt alltså! Vad tycker ni andra i teamet =) ?

20 minuter? Ska du åka på 3or? ;)

Eller har du fått ihop fullt lag?

 

Jag vet faktiskt inte vad som är bäst taktik. :)

Hur brukar de flesta andra köra?

Link to comment
Share on other sites

Är nog fint och köra max ett varv sen sätta sig i solstolen och vila 20 min och hejja på de andra! Måste ju gå snabbast att göra så! Blir ju jäkligt trevligt alltså! Vad tycker ni andra i teamet =) ?

20 minuter? Ska du åka på 3or? ;)

Eller har du fått ihop fullt lag?

 

Jag vet faktiskt inte vad som är bäst taktik. :)

Hur brukar de flesta andra köra?

Ett varv tar ungefär 4 miuter verkar det som och just nu e vi ju 4 åkare så man får vila 12minuter mellan varje gång man kör. Kanske skulle vara bra om man är någon mer så får man vila mer, man får va 6 personer i varje lag eller?

Link to comment
Share on other sites

Ett varv tar ungefär 4 miuter verkar det som och just nu e vi ju 4 åkare så man får vila 12minuter mellan varje gång man kör. Kanske skulle vara bra om man är någon mer så får man vila mer, man får va 6 personer i varje lag eller?

Vet du hur växlingen går till, är det som i vanliga fall att man sätter igång lite smått och får en dunkning i ryggen/armen inom växlingszonen?

Link to comment
Share on other sites

Ett varv tar ungefär 4 miuter verkar det som och just nu e vi ju 4 åkare så man får vila 12minuter mellan varje gång man kör. Kanske skulle vara bra om man är någon mer så får man vila mer' date=' man får va 6 personer i varje lag eller?[/quote']

Vet du hur växlingen går till, är det som i vanliga fall att man sätter igång lite smått och får en dunkning i ryggen/armen inom växlingszonen?

Jag antar att det är så, det ända som jag har läst om växlingen är att man har ett område på sig att växla inget om hur man växlar.

 

Från hemsidan:

 

"FÅR MAN VÄXLA HUR MÅNGA GÅNGER SOM HELST?

 

LAGET FÅR VÄXLA HUR MÅNGA GÅNGER DE VILL. DET ENDA KRAV VI HAR ÄR ATT VÄXLING SKER I UTMÄRKT VÄXLINGSOMRÅDE.

ETT POPULÄRT UPPLÄGG ÄR ATT MAN ENDAST KÖR ETT VARV OCH VÄXLAR TILL NÄSTA MAN / KVINNA I SITT LAG. PÅ DETTA SÄTT FÅR DU SNABBA VARV I 12 TIMMAR. NOTERA ATT TAKTIKEN ÄR HELT FRI ATT LÄGGA UPP SJÄLV, DVS NI FÅR VÄXLA HUR MÅNGA GÅNGER NI VILL."

 

"Växlingsprocedur

 

Växling sker på utsatt och markerat område strax innan depån. Växling utanför utsatt område bestraffas med ett extra varv. Beslut om överväxling går inte att överklaga."

Link to comment
Share on other sites

det som jag funderar på , är om att det kanske är lite mycket att köra 1 varv max hela tiden? Orkar man verkligen med det under 3 timmar var? Det tar ju rätt så mycket på kroppen att köra max så många varv som det blir, men jag vet inte. kanske fixar man det? :D
Link to comment
Share on other sites

det som jag funderar på , är om att det kanske är lite mycket att köra 1 varv max hela tiden? Orkar man verkligen med det under 3 timmar var? Det tar ju rätt så mycket på kroppen att köra max så många varv som det blir, men jag vet inte. kanske fixar man det? :D

Det blir väldigt lång tid speciellt om man jämför med om man är 6 personer i ett lag då behöver dem bara köra i 2h plus att det får längre vila mellan varje intervall som gör att det inte slits lika mycket. Kanske är bättre om man kör två varv varje gång så tjänar man in tid när andra växlar och man får dubbelt så mycket vila varje gång?

Link to comment
Share on other sites

Jättekul att ni ordnat detta. Det verkar ju som att stora delar av skidforum nu verkar som ett "lag" så detta är en naturlig utveckling. Vi borde kanske ställa upp i många sammanhang, jag tror att samhörighetskänslan inom stora delar av skidforum är väl så stor som inom många klubbar. Jag kan givetvis inte vara med men erbjuder mig att vara ivrig påhejare och ordförande i er fanclub vid detta tillfälle. Lycka till, ni kommer att göra ett kanonlopp.
Link to comment
Share on other sites

Tjena Kapten här :P

 

Just nu är vi fyra ST stakare ! Men 6 stakare vore ju bättre än fyra ;) Har kollat lite med MMG och EVEREST men ser negativt ut! Ingen annan på förumet som känner sig manad att ta en plats i teamet ?!

 

Om man tänker efter så borde de gå att hålla högre fart på en 4 min intervall än 8min! Det är rätt lång tid och risken kanske är större att man bränner ut sig ? Svårt de dära ;)

 

MEn innan vi ger oss på taktiksnack så måste vi färdigställa laget så vi kan utgå därifrån =) Som sagt med 6 st i laget blir man starkare ;) Handlar ju om 12 timmar!!!

 

31 juli va väl sista anmälnigsdagen så vi har ju lite tid på oss !!!

 

Härligt Lars-Erk! Jag väntar mig dig och en bunt PomPom brudar som hejjar oss fram :D

Link to comment
Share on other sites

Tjena Kapten här :P

 

Just nu är vi fyra ST stakare ! Men 6 stakare vore ju bättre än fyra ;) Har kollat lite med MMG och EVEREST men ser negativt ut! Ingen annan på förumet som känner sig manad att ta en plats i teamet ?!

 

Om man tänker efter så borde de gå att hålla högre fart på en 4 min intervall än 8min! Det är rätt lång tid och risken kanske är större att man bränner ut sig ? Svårt de dära ;)

 

MEn innan vi ger oss på taktiksnack så måste vi färdigställa laget så vi kan utgå därifrån =) Som sagt med 6 st i laget blir man starkare ;) Handlar ju om 12 timmar!!!

 

31 juli va väl sista anmälnigsdagen så vi har ju lite tid på oss !!!

 

Härligt Lars-Erk! Jag väntar mig dig och en bunt PomPom brudar som hejjar oss fram :D

Tjena undrar om ni har någon plats kvar i laget ja hänger gärna på , trodde tävlingen va denna helgen he he så ja skrev tidigare här att ja skulle vilja åka men som sagt denna helg va ja upptagen men den 13 aug är ju lugnt hoppas det finns plats mvh Brazan.

Link to comment
Share on other sites

Tjena undrar om ni har någon plats kvar i laget ja hänger gärna på , trodde tävlingen va denna helgen he he så ja skrev tidigare här att ja skulle vilja åka men som sagt denna helg va ja upptagen men den 13 aug är ju lugnt hoppas det finns plats mvh Brazan.

Tjena! :D

Som ställföreträdande kapten en fredagskväll ;) så blir väl du den 5e i laget och så verkade joakim.j eventuellt hoppa in på sistaplatsen?

Link to comment
Share on other sites

Hur ser de ut boys !? Nu är jag hemma från Lapplandet! Inge mottagning på telefonen på hela veckan jippie!

Tjena!

Nu verkar istället övriga laget dragit på semester ut i bushen. ;)

 

Det fattas väl en i laget som det ser ut just nu?

Link to comment
Share on other sites

Hehe yes alla är ute på semester och göttar sig :P Jag har också göttat mig några dagar så jag börja med lite gym ikväll! I morgon åker skidorna på igen :D

 

Yes skulle va kul om vi fyllde så vi blev sex! Vet du någon som är sugen!? jag har hört runt lite men inte hittat någon än!

Link to comment
Share on other sites

Yes skulle va kul om vi fyllde så vi blev sex! Vet du någon som är sugen!? jag har hört runt lite men inte hittat någon än!

Jag vet ju de som kan åka men de ska ju vilja åka också.

Det är inte så lätt att sätta fart på en del. ;)

Link to comment
Share on other sites

okayyy ! vi kan väl avvakta ett par dagar till sen anmäler vi laget !!!Hur va de det fungerade!?

 

Som jag jag fattar anmäler 1 person hela laget och betalar allt !? Blir ju lite krångligt !!! Men jag kan tänka mig lägga ut för 5 st "3125kr" sen sätter ni in pengar på mitt konto! Låter de som en plan ?

 

625 kr per person blir det....

 

 

Men är alla ni 4 redo nu då?

 

Vasa Andreas skifahrer och Brazan !?

Link to comment
Share on other sites

okayyy ! vi kan väl avvakta ett par dagar till sen anmäler vi laget !!!Hur va de det fungerade!?

 

Som jag jag fattar anmäler 1 person hela laget och betalar allt !? Blir ju lite krångligt !!! Men jag kan tänka mig lägga ut för 5 st "3125kr" sen sätter ni in pengar på mitt konto! Låter de som en plan ?

 

625 kr per person blir det....

 

 

Men är alla ni 4 redo nu då?

 

Vasa Andreas skifahrer och Brazan !?

Det låter bra, är redo.

Link to comment
Share on other sites

Ni andra är ni redo !? Efter jag anmält laget kan jag väl maila Kontonummer så ni vet vart pengarna ska ta vägen! ;)

 

Kom igen brazan skifahrer och andreas och ge ert godkännande att ni kan va med !! =)

Skall försöka skaka fram en till åt er, fast det blir inte lätt. Globen är väl den enda svaga punkten han bör klara Gonäsbacken en bit under 10 min innan han är kvalificerad:)) Fast han är grymt stark när det går svagt uppåt så ni har ett kanonlag! I värsta fall om jag blir ensam solo innan start så kan jag tänka mig ställa upp i laget. Det gör ont under fötterna att stå och staka i 12h.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...