Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Starta ett team, åsikter och tankar


almkvist

Recommended Posts

Hejsan

Vi är 4juniorer som tävlar i 19-20 som alla har lite strul med våra klubbar. Det är allt från pengabrist och klubbengagemang till att kubben inte huvudsakligen är en skidklubb och erbjuder inte nog bra stöd. Ingen av oss fyra har någon "valla farsa" eller klassisk junior bakgrund där vi stått på längdskidor sen 7års ålder, men inte sörjer vi för det. Nä tvärt om så känns det kul att vara i denna sits, vi alla är väldigt motiverade och betydligt mer självständiga än många juniorer som vi stöter på, som förlitar sig till 100% på sina föräldrar kring allt som har med skidåkningen att göra.

Jag tror att vi alla ifrågasätter dagens läge där allt ska vara så otroligt idealiskt och perfekt så att det går till överdrift. Vi tror mer på att köra seriöst och bra men att ändå kunna ha saker i perspektiv och inte gå och deppa för att det förslagsvis inte är en fischer logga på ens skidor.

 

Så för ett tag sedan började vi fundera, vi insåg att alla var i en knepig klubb sits och att vi alla är väldigt goda vänner med samma goda ambitioner. Där ifrån växte iden om att starta ett "ski team". I våran perfekta vision skulle det fungera på följande sätt: Vi tävlar för vårat eget team och anmäler oss till tävlingar via det. Vi blir sponsrade av diverse företag som ger ekonomiskt stöd och tjänster. Vi håller ihop på tävlingar som en vanlig klubb och lagar mat och styr valla fixet själva. ( Vi alla kan valla och har personer som kan hjälpa med tips).

Givetvis måste vi komma på bra deals för våra sponsorer och dylikt men detta är sånt jag inte tar upp här.

 

Ja så det är det här som är tanken. Sveriges första så vitt jag vet junior ski team. Finns det någon kunnig här som har någon vetskap om det skulle gå att få ett team registrerat som en klubb och kunna fixa FIS koder genom teamet? Annars så kom gärna med åsikter och tankar!

Link to comment
Share on other sites

mm precis en "sluten klubb" är nog det vi vill åt! Är det möjligt att göra det till en förening eller blir det otroligt mycket strul?! Ifall ni inte vet så kanske ni har koll vem man kan kontakta angående det?!

 

(OT)

Joo jag cyklar och rullar samt springer i vatten :) Men har inte sprungit ännu som vanligt. Det var nog löparknä jag fick men jag håller på att behandla det nu och det ska nog lösa sig! Verkar som att det kan komma väldigt plötsligt och alla symptomen verkar stämma bra till mitt fall.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Slår liv i den här gamla tråden!

 

Ja senast jag skrev i den här tråden så var jag och mina två kompisar väldigt osäkra på om vi skulle kunna starta ett Ski Team eller en skidklubb men nu en tävlingssäsong senare så kan vi med glädje berätta att vi gjorde ett alldeles eget Ski Team och har tävlat och tränat för det hela vintern! Vi heter Ski Team Novus och är nog först i Sverige med att driva en helt junior driven skidklubb så vitt vi vet.

Om någon är intresserade av hur vi gjort kommer det komma upp en föreläsning som vi spelat in för en gymnasieskola i hur man kan starta en ideelförening. Kan vara väldigt nyttig info i den om man någon gång tänker starta en förening. Annars har vi en blogg som också kan vara av intresse!

Vet att reklam och dylikt inte är uppskattat på forum och har verkligen fullförståelse för det men man får ta det här för vad det är och se det som en kul grej som några skidåkare har gjort! Hemsidan heter Skiteamnovus.se och tycker folket och forum ansvariga att detta är olämpligt så är det ju bara ta bort hela tråden men jag hoppas att vi får visa vad vi gjort :)

Link to comment
Share on other sites

Slår liv i den här gamla tråden!

 

Ja senast jag skrev i den här tråden så var jag och mina två kompisar väldigt osäkra på om vi skulle kunna starta ett Ski Team eller en skidklubb men nu en tävlingssäsong senare så kan vi med glädje berätta att vi gjorde ett alldeles eget Ski Team och har tävlat och tränat för det hela vintern! Vi heter Ski Team Novus och är nog först i Sverige med att driva en helt junior driven skidklubb så vitt vi vet.

Om någon är intresserade av hur vi gjort kommer det komma upp en föreläsning som vi spelat in för en gymnasieskola i hur man kan starta en ideelförening. Kan vara väldigt nyttig info i den om man någon gång tänker starta en förening. Annars har vi en blogg som också kan vara av intresse!

Vet att reklam och dylikt inte är uppskattat på forum och har verkligen fullförståelse för det men man får ta det här för vad det är och se det som en kul grej som några skidåkare har gjort! Hemsidan heter Skiteamnovus.se och tycker folket och forum ansvariga att detta är olämpligt så är det ju bara ta bort hela tråden men jag hoppas att vi får visa vad vi gjort :)

Bra jobbat ungdomar! Ska kolla in er hemsida. För sin ideella verksamhet får man göra så mycket "reklam" man vill.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...