Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vi som ska köra E4-loppet


Brazan

Recommended Posts

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply
Körde du klassiskt med 2or' date=' Golvet?[/quote']

Japp.swenor fibreglass. :)

Bra kört!

 

 

Tveksamt om jag skulle klara den farten. Kanske skulle kunna hålla 3:30-fart.

Tack :) tyckte faktiskt att det rullade trögt på den nya asfalten? hade förväntat mig bättre rull.det är nästan man får känslan av att det rullar bättre på gammal hård asfalt.är det nånting med att nyare asfalt är lite mjukare tro? såg en del som började skatea med klassiska skidor när det tog emot i slakmotorna.nöjd själv med att jag bara stakade,man är ju bara motionär! ;)

Link to comment
Share on other sites

Japp.swenor fibreglass. :)

Bra kört!

 

 

Tveksamt om jag skulle klara den farten. Kanske skulle kunna hålla 3:30-fart.

Tack :) tyckte faktiskt att det rullade trögt på den nya asfalten? hade förväntat mig bättre rull.det är nästan man får känslan av att det rullar bättre på gammal hård asfalt.är det nånting med att nyare asfalt är lite mjukare tro? såg en del som började skatea med klassiska skidor när det tog emot i slakmotorna.nöjd själv med att jag bara stakade' date='man är ju bara motionär! ;)[/quote']

asfalten var ju rätt grov, så det var ju inte den snabbaste asfalten direkt.

Link to comment
Share on other sites

Bra kört!

 

 

Tveksamt om jag skulle klara den farten. Kanske skulle kunna hålla 3:30-fart.

Tack :) tyckte faktiskt att det rullade trögt på den nya asfalten? hade förväntat mig bättre rull.det är nästan man får känslan av att det rullar bättre på gammal hård asfalt.är det nånting med att nyare asfalt är lite mjukare tro? såg en del som började skatea med klassiska skidor när det tog emot i slakmotorna.nöjd själv med att jag bara stakade' date='man är ju bara motionär! ;)[/quote']

asfalten var ju rätt grov, så det var ju inte den snabbaste asfalten direkt.

ja om man jämför med klarälvsbanan upplevde jag bättre rull där med exakt samma hjul!

Link to comment
Share on other sites

jo jag har mött han några ggr på långloppen och då kör han fort

Kan det vara så att Niklas Bärj ochså körde Klassiskt då och de har missat deta? Niklas är en Elitledsåkare och har bla. vunnit Hars Ski Marathon!?

Stämmer med tid och åkförmåga.Blåa klääder och klassiska Swenor.

Link to comment
Share on other sites

Göran vann samtidigt sitt 79:e SM-medalj

Anade att det inte handlade om någon nybörjare. 79 sm medaljer! Inte rullskidåkning alla då?

Nä det finns ju fler tillfällen på vintern.

Göran P är ngt av ett unikum i den åldern, när 50% av männen i Sverige lämnat jordelivet. Han kan knappt sätta sig i bilen eller komma ur den pga div problem. Men när han skejtar så går det fort, han kom rullande förbi mig vid varvningen när han var på väg mot mål. Glad som en Speleman var han i alla fall hela kvällen och på vägen hem!

Link to comment
Share on other sites

Ser även att golvet brakade in på en 10e plats i 26 km Motionsklass.

Bra där! :)

Tack! ja jag har en bit kvar till er storfräsare men jag stakar på ;)

seg och trött första halvan men andra halvan är jag supernöjd med.kände mig stark då!

Får skylla på tyngden av gopro-kameran :D

Filmade hela loppet och stod fortfarande i målfållan när svanebo med följe dundrade in så det kan nog bli hyfsade filmsnuttar :) ska bara få tid att redigera ihop nått så återkommer jag :) roligt att träffa Brazan' date='everest och skåningen mfl. och stort grattis till era prestationer![/quote']

Blev det en bra film av kameran? mötte en åkare med kamera på hjälmen några ggr som jag misstänker var du :)

Link to comment
Share on other sites

Ser även att golvet brakade in på en 10e plats i 26 km Motionsklass.

Bra där! :)

Tack! ja jag har en bit kvar till er storfräsare men jag stakar på ;)

seg och trött första halvan men andra halvan är jag supernöjd med.kände mig stark då!

Får skylla på tyngden av gopro-kameran :D

Filmade hela loppet och stod fortfarande i målfållan när svanebo med följe dundrade in så det kan nog bli hyfsade filmsnuttar :) ska bara få tid att redigera ihop nått så återkommer jag :) roligt att träffa Brazan' date='everest och skåningen mfl. och stort grattis till era prestationer![/quote']

Blev det en bra film av kameran? mötte en åkare med kamera på hjälmen några ggr som jag misstänker var du :)

Har inte hunnit tagit tag i filmredigeringen än,det övriga livet har varit ivägen ;) ska försöka att få tid till veckan................ ja jag mötte några med fibreglass som hade tävlingshjul men kunde inte lista ut om det var du. en trevlig tävling var det hur som helst och du imponerar med din minitour! :)

Link to comment
Share on other sites

Har inte hunnit tagit tag i filmredigeringen än,det övriga livet har varit ivägen ;) ska försöka att få tid till veckan................ ja jag mötte några med fibreglass som hade tävlingshjul men kunde inte lista ut om det var du. en trevlig tävling var det hur som helst och du imponerar med din minitour! :)

En Skåning flankerad av Gustaf och Mårten och i bakgrunden en golvad åkare samtalandes med Brazan:

http://1.bp.blogspot.com/-SwqpVGKfMfI/Tlqikvg10YI/AAAAAAAAALg/r5QaMwLqWu4/s1600/efterma%25CC%258Alga%25CC%258Ang.jpg

 

En ännu mer golvad rible12:

http://2.bp.blogspot.com/-RIQvtP-53ww/Tlqir32Js1I/AAAAAAAAALo/ESR2sHz42ak/s1600/Photo+2011-08-27+11+47+08.jpeg

 

Bilderna stulna från Fia Jobs blogg:

http://fiajobs.blogspot.com/

Link to comment
Share on other sites

Har inte hunnit tagit tag i filmredigeringen än' date='det övriga livet har varit ivägen ;) ska försöka att få tid till veckan................ ja jag mötte några med fibreglass som hade tävlingshjul men kunde inte lista ut om det var du. en trevlig tävling var det hur som helst och du imponerar med din minitour! :)[/quote']

En Skåning flankerad av Gustaf och Mårten och i bakgrunden en golvad åkare samtalandes med Brazan:

http://1.bp.blogspot.com/-SwqpVGKfMfI/Tlqikvg10YI/AAAAAAAAALg/r5QaMwLqWu4/s1600/efterma%25CC%258Alga%25CC%258Ang.jpg

 

En ännu mer golvad rible12:

http://2.bp.blogspot.com/-RIQvtP-53ww/Tlqir32Js1I/AAAAAAAAALo/ESR2sHz42ak/s1600/Photo+2011-08-27+11+47+08.jpeg

 

Bilderna stulna från Fia Jobs blogg:

http://fiajobs.blogspot.com/

Kan det vara att resultatlisten för rullskidor har blivit lite fel? I youtube-klippet kommer Tobias Westman som 9. före Daniel Rickardson (10.), i listen ser det lite annorlunda ut: http://www.e4-loppet.se/Download/resultat_E4_loppet_rullskidor.pdf

Link to comment
Share on other sites

Här kommer mitt andra inlägg på detta forum.

Jag valde tillslut att åka E4-loppet. Vi var 3 st från klubben som åkte loppet.

Vi 3 har aldrig någonsin skatat så det var till att staka hela vägen.

Det var ett kul lopp och bra väder.

Det blev några oförutsägabara händelser under loppet. Den mest dramatiska av dessa var när Pastorn skulle vända efter 25 km. Vi åkte i en klunga på 6 personer där Pastorn låg näst först. Han låg mycket nära mitträcket. Ingen i gruppen visste att vi skulle vända i nerförsbacken. Vi blev varse detta alldeles för sent. Pastorn lyckades svänga lite grann men inte tillräckligt. I hög fart körde han in på en stor parkering full med massa bråte. Här var det bla arbetsvagnar, betongklumpar och massa vägskyltar. Pastorn körde slalom i full rulle mellan alla dessa grejor tills parkeringsplatsen tog slut. Han lyckades därefter köra ca 50 meter i gruskanten till en grässlänt där han tillslut fick stopp ca 100 meter från E4-an. Under åkningen i gruset var han ca 1 dm från att fått bena avkapade av vassa plåtar i slänten. Allt slutade lyckligt. Pastorn som är en riktig hårding ger inte upp så lätt. Han lyckades till och med komma i kapp klungan efter 13 km.

Vi hörde av vår servicetjej (som stod vid vändningen) att det var åkare som missade att vända i backen och fortsatte hela vägen ner tills backen tog slut.

Link to comment
Share on other sites

Vi hörde av vår servicetjej (som stod vid vändningen) att det var åkare som missade att vända i backen och fortsatte hela vägen ner tills backen tog slut.

Japp, det lyckades jag med! Vid vändningen låg en åkare i vänsterspår, hon skulle tydligen mot mål. Hade jag svängt in hade vi kraschat. Tog förjävla lång tid innan det tog stopp i nedförsbacken, så här i efterhand borde jag nog bara kastat mig. Var lite uppgiven när det hände men nu kan man ju bara skratta åt eländet. Två körfält, ett mot mål och ett för varvning hade varit bra.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...