Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Team Skidforum


Lars-Erik

Recommended Posts

Måste väl som en liten del i detta Team Skidforum skriva en liten rad här jag också..=)...Har börjat komma över min besvikelse...Mest besviken är jag nog på min dåliga dagsform och dåliga fäste och klena armar och sockerstinna mage och min placering och..och..att jag inte var beredd när Lotta Wassberg tog sats och körde om mig precis före viadukten/bron under vägen..Hade jag vetat att vi slogs om segern i D40-klassen då jäklars..eller kanske inte..

 

Det var trevlig medlite `tjöt` utmed banan men någonstans före Oxberg och hela vägen till Hökberg är som ett töcken i mitt minne..tror t o m jag tänkte tanken på att hoppa av=( Det har aldrig hänt förr..Men, lite Red Bull gav mig vingar just före Eldris tror jag..

 

Bra jobbat allihop!...Även om jag gillar skitföre/snöstorm så måste jag ju säga att det såg ut som att alla som stod vid spåret hade en fin dag..Och med tanke på det, så hade vi det ju rätt trevligt i går..Lär aldrig köra snabbare än 4.47 =b

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply
härliga bilder :)

Håller med Rible. Och ganska otroligt att fotografen även inväntade mig. Jag är mäkta stolt att jag får köra i team skidforums dräkt med dessa supergrabbar och superMIA. Som ni ser hade jag inte hunnit få överdelen så där använde jag vanliga Veterandräkten. Jag har nu fått även överdelen. Tusen tack Vasa för det.

Link to comment
Share on other sites

Finfina bilder! :)

 

Ser att det får bli snabb action att få bort bilringarna.

Jag och Rible har ingått en bantningspakt...

 

härliga bilder :)

Håller med Rible. Och ganska otroligt att fotografen även inväntade mig. Jag är mäkta stolt att jag får köra i team skidforums dräkt med dessa supergrabbar och superMIA. Som ni ser hade jag inte hunnit få överdelen så där använde jag vanliga Veterandräkten. Jag har nu fått även överdelen. Tusen tack Vasa för det.

Nästa år ökar du nog farten dramatiskt när du då kör med en mer slimmad överdel. ;)

Link to comment
Share on other sites

Härligt gäng och om jag inte missminner mig alldeles (var sjukt trött) så ringde Vasa (?) mig på vägen hem och sade att han hade en dräkt med sig till mig. Eller ngt i den stilen. Har en gammal avdankad fet, småkrasslig försäljare den stora äran att vara med i den eminenta klubben? Bara tanken får mig att vilja komma i riktigt bra form (igen?)! :-)

Hur var det nu, Vasa? Hörde jag fel? :-)

Link to comment
Share on other sites

Vasa, du har ju inga bilringar!!

Jo de finns allt där. :)

 

Härligt gäng och om jag inte missminner mig alldeles (var sjukt trött) så ringde Vasa (?) mig på vägen hem och sade att han hade en dräkt med sig till mig. Eller ngt i den stilen. Har en gammal avdankad fet, småkrasslig försäljare den stora äran att vara med i den eminenta klubben? Bara tanken får mig att vilja komma i riktigt bra form (igen?)! :-)

Hur var det nu, Vasa? Hörde jag fel? :-)

Du var lite förvirrad och jag kanske ännu mer. :D

Det var Lars-Erik som ville att jag skulle lämna överdelen hos dig för att han skulle hämta den senare.

Du verkade ju väldigt trevlig på telefon så vi får väl ha överläggningar. ;)

Link to comment
Share on other sites

Vasa' date=' du har ju inga bilringar!![/quote']

Jo de finns allt där. :)

 

Härligt gäng och om jag inte missminner mig alldeles (var sjukt trött) så ringde Vasa (?) mig på vägen hem och sade att han hade en dräkt med sig till mig. Eller ngt i den stilen. Har en gammal avdankad fet, småkrasslig försäljare den stora äran att vara med i den eminenta klubben? Bara tanken får mig att vilja komma i riktigt bra form (igen?)! :-)

Hur var det nu, Vasa? Hörde jag fel? :-)

Du var lite förvirrad och jag kanske ännu mer. :D

Det var Lars-Erik som ville att jag skulle lämna överdelen hos dig för att han skulle hämta den senare.

Du verkade ju väldigt trevlig på telefon så vi får väl ha överläggningar. ;)

Aha, han sitter inte ihop i en bit då? ;-) Oki, det förklarar saken! Jag började ju undra lite hur det egentligen låg till. Skulle jag få åka på en räkmacka liksom? ;-)

Bara jag får klartecken från läkarna så kan jag nog börja träna på igen då! ;-)

Link to comment
Share on other sites

Vilka härliga bilder.! .Du måste ha missat mig precis, tror inte jag var speciellt långt före Vasa där=) Kan inte låta bli att notera vad fint tjejen diagonalar, d v s tjejen som globen "lins-lusen" missade, bara för att han skulle le in i kameran..=b...
Link to comment
Share on other sites

Vilka härliga bilder.! .Du måste ha missat mig precis, tror inte jag var speciellt långt före Vasa där=) Kan inte låta bli att notera vad fint tjejen diagonalar, d v s tjejen som globen "lins-lusen" missade, bara för att han skulle le in i kameran..=b...

Ähh där kan man ju inte diagonala lutar ju nästan nedför ;) Men oki ser bra ut :D

Link to comment
Share on other sites

Vilka härliga bilder.! .Du måste ha missat mig precis, tror inte jag var speciellt långt före Vasa där=) Kan inte låta bli att notera vad fint tjejen diagonalar, d v s tjejen som globen "lins-lusen" missade, bara för att han skulle le in i kameran..=b...

Var säkert så att jag missade dig precis, var där ca 2min innan jag tog den första av dessa bilder.

 

Dagens "Grej of the day" vid denna kontroll var en en äldre herre som antagligen tyckte att det var för många skidåkare i vägen i kontrollen. Så istället för att vänta och glida igenom kontrollen i samma fart som alla andra ser han möjligheten att passera mellan serveringsborden och tältet. Det han inte tog med i beräkningarna var att det låg stenkross där på snön/blankisen, detta så att inte personalen skulle halka omkull.

Det slutade med att han slår på en ordentlig plogning när han får syn på vad som ligger på marken, den övergår till att han springer på skidorna på stenkrossen tills han är igenom hela kontrollen. Minen på de tjejer som arbetade i kontrollen vars hälsenor han snuddade vid var helt obetalbar när de konstaterade vad som precis passerat bakom deras ryggar.

 

Själv står man där med hakan i bröstkorgen och kameran i handen och kommer inte för mig att ta en enda bild.

Link to comment
Share on other sites

Vilka härliga bilder.! .Du måste ha missat mig precis' date=' tror inte jag var speciellt långt före Vasa där=) Kan inte låta bli att notera vad fint tjejen diagonalar, d v s tjejen som globen "lins-lusen" missade, bara för att han skulle le in i kameran..=b...[/quote']

Var säkert så att jag missade dig precis, var där ca 2min innan jag tog den första av dessa bilder.

 

Dagens "Grej of the day" vid denna kontroll var en en äldre herre som antagligen tyckte att det var för många skidåkare i vägen i kontrollen. Så istället för att vänta och glida igenom kontrollen i samma fart som alla andra ser han möjligheten att passera mellan serveringsborden och tältet. Det han inte tog med i beräkningarna var att det låg stenkross där på snön/blankisen, detta så att inte personalen skulle halka omkull.

Det slutade med att han slår på en ordentlig plogning när han får syn på vad som ligger på marken, den övergår till att han springer på skidorna på stenkrossen tills han är igenom hela kontrollen. Minen på de tjejer som arbetade i kontrollen vars hälsenor han snuddade vid var helt obetalbar när de konstaterade vad som precis passerat bakom deras ryggar.

 

Själv står man där med hakan i bröstkorgen och kameran i handen och kommer inte för mig att ta en enda bild.

Herregud! Förstår att du inte kom dig för att ta ett kort..hur gick det med skidorna kan man ju undra..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Är det inte dags att blåsa liv i Team Skidforum snart - tycker att ni legat i linda tillräckligt länge nu !

 

En sak som jag undrat över länge, Lars-Erik; hur skall du få plats med alla åkmärkena på dina skidor, det är ju redan ganska fullt ? :/

Aktuellare än någonsin. Herr glob var med i SVT häromdagen med Team Skidforum-dräkt på.

1:33 in i klippet på följande sida:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/gavledala/jimmie-johnsson-vann-norrbarke-ski-marathon

Link to comment
Share on other sites

Är det inte dags att blåsa liv i Team Skidforum snart - tycker att ni legat i linda tillräckligt länge nu !

 

En sak som jag undrat över länge, Lars-Erik; hur skall du få plats med alla åkmärkena på dina skidor, det är ju redan ganska fullt ? :/

Bra idé. Som ni vet var jag mycket stolt att få vara med i team skidforum med egen dräkt till och med. Tack Vasa och andra att jag fick denna stora ära trots att jag bara var coach i laget när det tävlades.

 

Beträffande din fråga: Jag åker numera mest på tre par skidor: Ett par med 12 Vasalappar på, ett med 10 och så köpte jag ju nya skidor ifjol där det än så länge finns bara tre (men det kan ju inte vara fler på ett år). Min gode vän Stefan Sand har ju bestämda åsikter i detta sammanhang men som ni ser kan man vara goda vänner även om man har olika åsikter på någon punkt. Detsamma gäller med många av mina skidforumvänner som fortfarande föredrar att valla.

Link to comment
Share on other sites

Det är synd att stafettvasan går såpass nära Vasaloppet! Annars skulle vi dammat av dräkterna och visat vart skåpet ska stå! Finns de ingen annan lagtävling får vi vänta tills sommarn och göra nån laginsats då! :)

Är man vältränad så fixar man väl en kort stafettsträcka två dagar innan eller hur?

Kan Skåningar kan väl ni

Link to comment
Share on other sites

Det är synd att stafettvasan går såpass nära Vasaloppet! Annars skulle vi dammat av dräkterna och visat vart skåpet ska stå! Finns de ingen annan lagtävling får vi vänta tills sommarn och göra nån laginsats då! :)

Är man vältränad så fixar man väl en kort stafettsträcka två dagar innan eller hur?

Kan Skåningar kan väl ni

Inte om man vill prestera 100% på Vasan tyvärr!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...