Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

SM i skierg‏


MrT

Recommended Posts

Undrar hur många maskiner som kommer att dras sönder...

Finns nåt klipp på Youtube på ett par galna amerikaner från just Concept2 som tävlar om snabbast på 500m:

Vet ju knappt var de ska vägen med fötterna. Kolla starttekniken på den andre killen. Några korta drag istället för att hänga sig i remmarna.

Vilket motstånd blir det på måntro? 10 brukar ge snabbare tider än 1 när jag kör.

Link to comment
Share on other sites

Undrar hur maskiner som kommer att dras sönder...

Finns nåt klipp på Youtube på ett par galna amerikaner från just Concept2 som tävlar om snabbast på 500m:

Vet ju knappt var de ska vägen med fötterna. Kolla starttekniken på den andre killen. Några korta drag istället för att hänga sig i remmarna.

Vilket motstånd blir det på måntro? 10 brukar ge snabbare tider än 1 när jag kör.

Fast de är tämligen sega, inga fartfantomer direkt. :)

Är man stark nog så borde 10an vara snabbast, 8an är nog annars mångas val på "vansinneskörning".

"Världsrekordet" på 100 meter är 16,9 sek - 10ans motstånd.

Globen har som snabbast dragit 17,8 sek.

BjörnJonsson 18,0 sek.

Jag provade och gjorde 18,6 sek - 10ans motstånd.

Erik Wickström hade 19,5 sek - 10ans motstånd.

Link to comment
Share on other sites

jag ska testa 300m och se vilken tid man får sen ta ett beslut om det är någon ide att ställa upp.ska även testa 100m i morgon och se om man har en chans på glode`s tid.

Det lär väl krävas tider på ner mot 50s eller bättre för att vinna.Eller vad tror ni vinnartiden på 300m blir?

Ja det där låter som något för dig! :)

Link to comment
Share on other sites

Undrar hur maskiner som kommer att dras sönder...

Finns nåt klipp på Youtube på ett par galna amerikaner från just Concept2 som tävlar om snabbast på 500m:

Vet ju knappt var de ska vägen med fötterna. Kolla starttekniken på den andre killen. Några korta drag istället för att hänga sig i remmarna.

Vilket motstånd blir det på måntro? 10 brukar ge snabbare tider än 1 när jag kör.

Fast de är tämligen sega' date=' inga fartfantomer direkt. :)

Är man stark nog så borde 10an vara snabbast, 8an är nog annars mångas val på "vansinneskörning".

"Världsrekordet" på 100 meter är 16,9 sek - 10ans motstånd.

Globen har som snabbast dragit 17,8 sek.

BjörnJonsson 18,0 sek.

Jag provade och gjorde 18,6 sek - 10ans motstånd.

Erik Wickström hade 19,5 sek - 10ans motstånd.[/quote']

jag kan tala om att globen är besegrad! Sist drog jag på motstånd 8. Körde samma ikväll först. fick 18,1! Blev less! Vred upp vredet till 10 och satte 17,7 :D

Link to comment
Share on other sites

testade 100m idag blev 17,1

försökte lägga in en bild från mobilen på skiergdisplayen, men lyckades inte.

Det är hårda bud i Mellerud. ;)

Väldigt bra tid!

 

Du måste ladda upp bilden till en bilduppladdningssida först och länka sedan.

T.ex http://www.imageshack.us

 

Provade förut ett par gånger och förbättrade min tid med en tiondel till 18,5 sekunder.

Höll 1.28-tempo men tappade lite på slutet till 1.29.

Link to comment
Share on other sites

testade 100m idag blev 17' date='1

försökte lägga in en bild från mobilen på skiergdisplayen, men lyckades inte.[/quote']

Det är hårda bud i Mellerud. ;)

Väldigt bra tid!

 

Du måste ladda upp bilden till en bilduppladdningssida först och länka sedan.

T.ex http://www.imageshack.us

 

Provade förut ett par gånger och förbättrade min tid med en tiondel till 18,5 sekunder.

Höll 1.28-tempo men tappade lite på slutet till 1.29.

http://img189.imageshack.us/img189/3748/dsc00274zp.jpg

 

Nu lyckades jag med bilden, Tack för hjälpen Vasa!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
är det någon som kan hitta en resultatlista från sm i skierg? Är mycket nyfiken på resultaten.

Vinnaren Henning Bergqvist var 1:a på 49.9 tror jag. Samuel Norlén några tiondelar senare å på 3:e plats Rullskidmannen.

 

Dags att börja köra 300m nu då så ni kan jämföra er, själv är jag glad att jag inte ställde upp med mina 1.03.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...