Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Äntligen ett sätt att få Mathias Fredriksson att sluta


pettersson

Recommended Posts

nog borde vi väl visa en av sveriges bästa skidåkare genom tiderna mer respekt än den rubriken?

För att inte tala om hur respektlös Anders Södergren är:

 

"Äntligen!

Som jag väntat på detta! Alltså, blir det dåligt med bud så står jag först i kö att köpa av honom allt. Vad som helst, bara man blir av med honom"

Link to comment
Share on other sites

nog borde vi väl visa en av sveriges bästa skidåkare genom tiderna mer respekt än den rubriken?

För att inte tala om hur respektlös Anders Södergren är:

 

"Äntligen!

Som jag väntat på detta! Alltså' date=' blir det dåligt med bud så står jag först i kö att köpa av honom allt. Vad som helst, bara man blir av med honom"[/quote']

Kallas humor, fast alla har olika slags humor, själv tycker jag det är djävligt kul att Mattias kan ha sådan självdistans!

Link to comment
Share on other sites

Kallas humor!

Självklart! Lika självklart som att petterssons rubrik kom till med glimten i ögat.

det blir ju lite mer självklart att det är med ironi o tanken när en personlig vän och föredetta landslagskamrat som södergren uttalar sig om sin längtan att han skall sluta.

Precis! Stor skillnad om hans kompis Södergren är ironisk och säger något med glimten i ögat än om random internettomte gör det. Som man dessutom inte kan vara säker på är ironisk...

Link to comment
Share on other sites

Svar på tal direkt - än är inte gubben slut. Men så dum att han säljer skidorna som gick så bra i Bruks är han nog inte.

 

Men detta är egentligen ett mycket smart marknadsföringsknep av Salomon. De får uppmärksamhet och goodwill för skidmärket, då pengarna från auktionen går till Unicef liksom, liksom skidåkaren varigenom försäljningen går. Jag tror inte Matthias Fredriksson blir utan skidutrustning efter sina auktioner.

 

Nu verkar Fischer haka på då även Marcus Hellner skall utbjuda skidor på auktion till samma ändamål.

 

Det handlar mao om att skapa en positiv bild av sitt varumärke och vad kan vara bättre än att bli sammankopplade med en behjärtansvärd organisation som Unicef. Jag tycker inte det är fel, bara att marknadsföringen hela tiden hittar nya vägar och detta är en av de bättre.

Link to comment
Share on other sites

Men detta är egentligen ett mycket smart marknadsföringsknep av Salomon.

Jag tror inte att Salomon är speciellt inblandade. Det som auktioneras ut är ju mycket mer än Salomons grejer.

 

Jag kanske är naiv men jag tror faktiskt att detta är Mathias idé och hans sätt att göra en god gärning.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...