Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Status Högbo Bruk?


Brannigan

Recommended Posts

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply
Jag har varit där i kväll. Såg att slingan inne på stadion var tillplattad med skoter. Kommer säkert att lägga till den i veckan så att det blir 2,2km. Såg inte om 15km var körd i kväll eftersom det var så mörkt. Det borde gå att platta till en skatebädd i alla fall.
Link to comment
Share on other sites

Sådär. Var där idag å snurrade lite. Då jag var ganska risig i halsen å stadionslingan var igång, blev det väl bara en sissådär 17 varv (35 km).

 

Vad härligt att åka på SNÖ! Finfina spår, vacker natur, snö på träden. Ngt dåligt stavfäste, särskilt på stadionslingan. Stadionslingan kändes som bomull under fotsulorna. i Övriga spåren var det lite kornig snö uppblandad med riktig snö (uppfräst?)

 

Körde på vr55, vr 65 under trampet och sedan vr55. - Förvånande nog bara OK fäste. Bra glid (tror jag allt). Kändes inte som fästet tog ngt glid. Även på stadionslingan var glidet bra, och fästet bara OK (tror jag - ju inga backar där, bara svag slakmota på slutet.) - Men så har man ju Kuzmin/primateriasicklat oxå (ang glidet).

 

Då det var -4 enligt min kinesbil (V70 superdeluxe extra dajselpowwer) och -8 enligt termometern vid betalstationen och snön föreföll verkligen vara nysnö - typisk rodesnö, trodde jag att det skulle bli till å ta skatelaggen och staka sig runt. Trodde definitivt att vallan ovan skulle suga glid. Dock att jag hade lagt suuupertunna lager (tot 9 st), och klossat till förbannelse. Sen är min begränsade erfarenhet av högbo att det ofta - även under "snösäsong" - kan vara lite kornig snö i spåren, som kräver varmare valla. - sen hade kanske snön trots allt "omvandlats " (säger man va?) - ganska snabbt då det var nära noll då den kom och varit nära noll 2 dagar. Hyffsat med minusgrader bara i ngt dygn.

Link to comment
Share on other sites

Fastän spåret var kort var d en fatastiskt bra premiär för mig i tisdags. Trögt före-hade snöat på natten- gjorde att man kunde träna alla växlar. Perfect sparring Magnus från "Träna för vasan"!!

Fick till 32varv. Vallade med Rhode 0t -2 =skit. Rena förvandlingen med swix vr45 istället.

Link to comment
Share on other sites

vafaan, gratis på spåret i morn, nyårsafton.

 

innebär det att man måste trängas med en massa snåla fattiglappar...

 

eller är det gratis för det kan tänkas bli ont om gubbar som inte får dit för kärringen.

 

blir ju så där kul att vända i början på parkeringen (vilket jag nog gör om de e för mkt folk) efter 20 mil bilåka

Link to comment
Share on other sites

vafaan, gratis på spåret i morn, nyårsafton.

 

innebär det att man måste trängas med en massa snåla fattiglappar...

 

eller är det gratis för det kan tänkas bli ont om gubbar som inte får dit för kärringen.

 

blir ju så där kul att vända i början på parkeringen (vilket jag nog gör om de e för mkt folk) efter 20 mil bilåka

Är risk för mycket folk. Träna spårbyten vetja! Det är dubbla spår i helgerna.

Link to comment
Share on other sites

vafaan, gratis på spåret i morn, nyårsafton.

 

innebär det att man måste trängas med en massa snåla fattiglappar...

 

eller är det gratis för det kan tänkas bli ont om gubbar som inte får dit för kärringen.

 

blir ju så där kul att vända i början på parkeringen (vilket jag nog gör om de e för mkt folk) efter 20 mil bilåka

Hahahaha, bästa på länge!

 

Gott nytt år på dig!

Link to comment
Share on other sites

Hur är det att åka mörker (utan pannlampa) på spåret. Ser ut att vara lite mörkt, och det var oxå mitt intryck att det torde kunna vara det; de ggr jag åkt där i dagsljus.

 

(snurrade 34 varv där igår). Förvånandsvärt "snölik" känsla i spåret, ehuru solklart klisterföre.

Link to comment
Share on other sites

Hur är det att åka mörker (utan pannlampa) på spåret. Ser ut att vara lite mörkt, och det var oxå mitt intryck att det torde kunna vara det; de ggr jag åkt där i dagsljus.

 

(snurrade 34 varv där igår). Förvånandsvärt "snölik" känsla i spåret, ehuru solklart klisterföre.

Har åkt där under hela hösten huvuddelen i elljus. Det går rätt bra, även om man kunde önska bättre belysning. Vissa lampor är också trasiga i veckor utan bytas. Har sett en del åka med pannlampor.

Nu verkar det som att banan kommer att förlängas den här helgen, till hela 2 km, blir lite färre varv att snurra då ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
åkte runt 7.5 km och skategrund överraskande bra. Nu körde vi massor av backintervaller diagonal utan spår och det gick över förväntan. Behövs bara 5 cm så kan vi köra bessemerloppet

Skatade hela 15 km. Slingan i går! Håller med, 5-10 cm till är fullt tillräckligt för att spåra Bessemerloppet. Det ser ut att komma en del snö nästa vecka!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...