Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Konstsnöspår i Götaland


Volevodin

Recommended Posts

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

hur långt är spåret nu?

är det på G att förlänga till hela elljusspåret snart?

Det är fortfarande 600 m. Tror dom la ut längre idag. Ska dit om en stund så jag återkommer med rapport =)

Fortfarande 600 m.

Hur går spåret? Är det några backar eller går det lika bra att staka? Antar att det är klister som gäller annars.

Link to comment
Share on other sites

Det finns tydligen spår på Lassalyckan i Ulricehamn. Någon som kan rapportera därifrån? Tänkte eventuellt köra där tisdag och onsdag.

Kul att ses, vad tyckte du om spåren? Tyckte enda nackdelen var att det inte riktigt fick plats med både skate och klassiskt när det gick samma väg fram och tillbaka. Fick det till ca dryga 1,2 km.

Link to comment
Share on other sites

Det finns tydligen spår på Lassalyckan i Ulricehamn. Någon som kan rapportera därifrån? Tänkte eventuellt köra där tisdag och onsdag.

Kul att ses' date=' vad tyckte du om spåren? Tyckte enda nackdelen var att det inte riktigt fick plats med både skate och klassiskt när det gick samma väg fram och tillbaka. Fick det till ca dryga 1,2 km.[/quote']

Detsamma!

Angående spår, just nu är man inte så petig eller hur, det är inte läge att skriva ett mail och klaga på skejtspårsbredden =). Det är helt otroligt vilken GO det är i den föreningen, måste varit 60-talet juniorer + ledare/föräldrar på spåret, alla hur proffsiga som hellst. Och vilken anläggning!

 

Fick testat nya skidor och tränat lite teknik.

Du såg stark ut, lycka till i helgen.

Link to comment
Share on other sites

Det finns tydligen spår på Lassalyckan i Ulricehamn. Någon som kan rapportera därifrån? Tänkte eventuellt köra där tisdag och onsdag.

Kul att ses' date=' vad tyckte du om spåren? Tyckte enda nackdelen var att det inte riktigt fick plats med både skate och klassiskt när det gick samma väg fram och tillbaka. Fick det till ca dryga 1,2 km.[/quote']

Detsamma!

Angående spår, just nu är man inte så petig eller hur, det är inte läge att skriva ett mail och klaga på skejtspårsbredden =). Det är helt otroligt vilken GO det är i den föreningen, måste varit 60-talet juniorer + ledare/föräldrar på spåret, alla hur proffsiga som hellst. Och vilken anläggning!

 

Fick testat nya skidor och tränat lite teknik.

Du såg stark ut, lycka till i helgen.

Hoppas spåren håller till helgen då jag ska dit! :)

Ska bli spännande att se denna anläggning.

Link to comment
Share on other sites

Kul att ses' date=' vad tyckte du om spåren? Tyckte enda nackdelen var att det inte riktigt fick plats med både skate och klassiskt när det gick samma väg fram och tillbaka. Fick det till ca dryga 1,2 km.[/quote']

Detsamma!

Angående spår, just nu är man inte så petig eller hur, det är inte läge att skriva ett mail och klaga på skejtspårsbredden =). Det är helt otroligt vilken GO det är i den föreningen, måste varit 60-talet juniorer + ledare/föräldrar på spåret, alla hur proffsiga som hellst. Och vilken anläggning!

 

Fick testat nya skidor och tränat lite teknik.

Du såg stark ut, lycka till i helgen.

Hoppas spåren håller till helgen då jag ska dit! :)

Ska bli spännande att se denna anläggning.

Det är klart det håller med marginal, relativt tjockt lager och minusgrader från torsdag och en bit framåt. Imponerande anläggning är det!

Link to comment
Share on other sites

Det var spårat på hela strängen idag, alltså ända upp till vändpunkten, och helt bra spår. Inga problem att köra med finskidor. Jag hade gps och mätte närmare 1,3km/runda. Var och kikade vid Hallby tidigare på dagen, spåren såg fina ut men slingan var bra mycket kortare. Bra jobbat med spåren där med dock.
Link to comment
Share on other sites

Nån som vet hur kvaliten är på spåret i Borås, funderar på att ta en tur dit imorgon fredag.

Antar att de inte spårat idag eftersom det varit milt, men det ska ju bli kallt i natt igen, brukar det spåras på natten / tidig morgon?

 

Eller är det bättre med Ulricehamn?

Jag körde i Borås i går kväll (torsdag). Då var det nog spårat under dagen, men på kvällen var det slitet och sladdrigt. Det är stort tryck på spåret nu, så jag skulle tro att de drar nya spår idag. Idag är det någon minusgrad och smutsig snö. Längden är ca 800 m för klassiskt, skejtbädd på drygt halva sträckan.

 

Har inte testat Ulricehamn nyligen.

 

Väderprognosen säger att det skall komma 1 dm snö i Borås på lördag, så från söndag och framåt kan det bli riktigt fint!

Link to comment
Share on other sites

Hur ser spåren ut i Ulricehamn resp Borås? Klisterföre?

Klockrent klisterföre i Borås. Jag körde med Start Universalklister igår' date=' och hade någorlunda fäste.

 

I morgon skall det dock komma nysnö, det lär förändra föret.[/quote']

Körde långpass 43km i Borås idag, överraskande bra men snabba isiga spår körde på Start Universaklister, optimalt hade nog vart att lite rött i men det funkade helt ok.

 

Tycker man lyckats få till variationen i kuperingen väldigt bra på den korta slingan.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...