Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Väder & valla Vasaloppet 2012


larsbern

Recommended Posts

Kikar lite på långtidsprognoserna framför allt på klart.se men även yr.no. Ser ut att vara lite plusgrader innan VL-veckan, dock minus på nätterna. Längre fram och ungefär halvvägs in i VL-veckan verkar det stabilisera sig på minusgrader både på dagar och nätter, någon nederbörd. Kanske kan bli riktigt behagligt och lättvallat om det håller i sig?
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 402
  • Created
  • Last Reply
Jo de e därför jag suckar! Valla gjorde jag redan i december när första 90dagars prognosen kom...

Haha tummen upp :-)

Tänkte väl att ni saknade den här diskussionstråden. :D Vem blir först att starta ÖS-tråden i samma ämne?

Måste ÖS:arna hålla sig till en egen tråd? :)

 

Jag ska åka ÖS på måndag och har hållit koll på SMHI:s 10 dagars prognos ett tag. Nu är den framme vid söndag natt. Det roliga är att den ändrar sig hela tiden och det vet man men måste ändå kolla. För någon dag sedan var det en hel del plus på veckan innan men nu är det mest minus. Söndag natt -8 och snöfall. tjärvt nysnöföre på söndag alltså. Tur man åker på måndag :)

 

Måste kolla några andra vädersidor och se om dom har längre prognoser som hinner ändra sig ännu mer.

 

Är inte denna noja en stor del av nöjet med Vasalopp och öppet spår.

 

/Mats

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...