Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skiddress


Emilomega

Recommended Posts

Då är vi två som letar..
Brukar ha problem med att hitta storlekar som passar. Måste ha XL för att benen/armarna på plaggen ska bli tillräckligt långa, samtidigt som jag måste ha L för att kläderna ska sitta hyfsat tajt.
Finns det någon tillverkare som har lite mer utbud än bara S, M, L, XL osv. Tänkte på storlekssystem så som de finns i bla kostymer. 48-50 ännu hellre 148-150(längre ben)??
Nä, tacka vettja armén. Kläderna man fick där satt ju som en smäck. Bara välja längd resp vikt, så fick man en så gott som formsydd uniform.

/ Johan 193cm/80kg
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
[quote name=Olsson]Nå Emil, hittade du några kläder sen?
Börjar ju bli dags nu igen.
Själv så hittade jag en Dählie jacka strl XL som var tillräckligt lång, samtidigt som den var tight. Byxer åker jag dessvärre fortfarande utan.[/quote]
Det var en gammal tråd du väckte liv i =)
Jag köpte mig en Swix XL och den funkar helt ok, men jag känner mig inte sexig direkt :lol:
Link to comment
Share on other sites

[quote name=Tjabo]Vad har ni för förslag på en vindtät jacka för löpning och cykling på sommaren och längdskidor på vintern?

Craft courier jacket?[/quote]
Du behöver nog en jacka som kyler när det är varrmt och värmer när det är kallt, finns nog bara ett underställ som klarar det enligt pölder iaf :)
Nä jag skulle köpa en för sommaren och en för vintern.
Men om du inte vill göra det så är det nog bäst å köpa en tunn löparjacka å sedan klä på dig mer under på vintern!
Link to comment
Share on other sites

[quote name=Glidarn][quote=Tjabo]Vad har ni för förslag på en vindtät jacka för löpning och cykling på sommaren och längdskidor på vintern?

Craft courier jacket?[/quote]
Du behöver nog en jacka som kyler när det är varrmt och värmer när det är kallt, finns nog bara ett underställ som klarar det enligt pölder iaf :)
Nä jag skulle köpa en för sommaren och en för vintern.
Men om du inte vill göra det så är det nog bäst å köpa en tunn löparjacka å sedan klä på dig mer under på vintern![/quote]
Det var typ en såndär löparjacka jag var ute efter. Sen under drar jag på en microfleece på vintern. Alla längdskidjackor är ju vadderade, blir skitvarmt vid +10!
Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att "jacktröjorna" är underbara. Lite varma mitt i sommaren, men så fort det kryper ner mot +10 eller så är de jättesköna. De passar bra för cykling då de sitter ganska tight (inget fladder) är vindtäta framtill och ofta har fickor på ryggen. För skidåkning är de också bra om man kan få in ett underställ under utan att det blir för trångt över axlarna när man stakar.

Flera tillverkare har jacktröjor, bl a Dählie och New Line.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...