Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Marcialonga 2013


Mac

Recommended Posts

Skulle in och anmäla mig. Kört två gånger innan, en härlig tillställning. Men nu gick det inte att boka för oss nordbor. Utan det skulle ske via olika researrangörer. Så då blir det väl några dyra resepaket. Utvalda researrangörer skulle presenteras inom kort. Vad är det för idioti!

 

Ps. Stefan Sand, jag ska genast skrapa bort min två marcialongamärken

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 208
  • Created
  • Last Reply
Frågan är om man verkligen måste boka via en arrangör eller om de bara får förtur och det finns en liten chans att få tag på en plats via ordinarie anmälan i alla fall? Hade tänkt köra men tror inte jag anmäler mig om jag måste betala 3 gånger så mycket och göda en researrangör i onödan.
Link to comment
Share on other sites

Vad är det för idioti? Brukar alltid boka allt själv, och nästa år var tanken att stanna en vecka efter och sedan åka König, nu blir det ju bara bökigt och sjukligt dyrt! Brukar komma undan med hälften av de priser som dom här researrangörerna.

Gäller detta även nordbor som står i elitledet?

Link to comment
Share on other sites

de öppnar en vanlig bokning senare, först alla italienare som vill ha plats sedan alla som betalar paketresor och därefter de dödliga som får slåss om platserna som blir över

När öppnar den chansen? Då har man förmodligen bara några sekunder eller maximalt några enstaka minuter på sig!

Link to comment
Share on other sites

Vad är det för idioti? Brukar alltid boka allt själv, och nästa år var tanken att stanna en vecka efter och sedan åka König, nu blir det ju bara bökigt och sjukligt dyrt! Brukar komma undan med hälften av de priser som dom här researrangörerna.

Gäller detta även nordbor som står i elitledet?

Vi körde det konceptet i år och det var en suverän resa, men som sagt, finns inte en chans i hela helvete att jag o tjejen har råd att boka via en agentur. Vi betalade mindre för våra 10 dagar än vad man betalar för bara ML med en resebyrå.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Har haft en skiftväxling med arrangörerna. Får ngt vaga svar på varför man gör så här. Man säger att man vill öka servicenivån men jag har mkt svårt att se hur man gör det genom denna nyordning. Sannolikt handlar det om pengar. Researragörerna slantar säkert upp betydligt mer än den ordinarie anmälningsavgiften. Jag gav dem förslaget att drastiskt höja startavgiften då jag hellre ser att pengarna hamnar i arrangörernas fickor än i resebolagens. Dessutom gagnar det knappast de lokala hotellen och restaurangerna om de tävlande ska styras att äta och bo på ställen där man pressar priserna.

 

Tycker att alla som är missnöjd med detta ska maila Marcialonga och säga sin mening. Maila info@arcialonga.it

Link to comment
Share on other sites

Detta trams verkar ju endast gälla svenskar och norrmän. Känns ganska diskriminerande. Kanske något för EU-domstolen. Kanske räcker det att tävla för en icke svensk/norks klubb för att kunna anmäla sig normalt.

 

Minst halva priset att fixa resa och boende själv. Dessutom har man egen bil(hyrd) där nere och gör som man vill. Våga bojkotta researrangörerna!!

Link to comment
Share on other sites

Jag är sååå sugen på att åka detta lopp ! Jag har kikat in vissa som arrangerar paketresor men det är ju riktigt saftiga priser! Iofs så fixade ju dom boende ,flyg osv . Men jag tyckte de var för dyrt ändå.. Beställer ni eget flyg eller eventuellt tar bilen eller hur gör ni?

kan tänka mig att det är rätt så rörigt att fixa allt själv , dels att man inte har åkt loppet innan och för det andra när man inte riktigt vet vart man ska ! ?

Link to comment
Share on other sites

Låt oss nu ha en nyanserad diskussion om registreringen inför Marcialonga och låt inte den här tråden bli en attack mot researrangörerna och tro att de täljer guld.

 

Jag jobbade tidigare på marknads avdelningen på ett Internationellt IT bolag där vi arrangerade resor till våra kunder över hela världen. Att att boka en gruppbiljett kunde innebära att priset kan vara tre till fyra gånger så högt gentemot när vi bokar enskilda biljetter direkt på webben. Vissa villa ordna egna resor andra väljer att resa med arrangörer, det finns inget rätt eller fel, bara olika behov.

 

Påverka istället arrangören som har bestämt det här upplägget.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...