Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Läge att köpa ny utrustning (stavar)?


Samot

Recommended Posts

En liten uppdatering på mina Swix CT1:or från Oslosportslager och fraktdiskussionen:

 

Paketet har kommit (har inte hunnit hämta ut det än bara) och summan som dragits från mitt kort är 1158,11SEK vilket motsvarar någonstans runt c:a 990-1000 NOK beroende på kurs. Dock drog de ju bort den norska momsen ner till c:a 799NOK vilket då ger en diff på c:a 190-200NOK som jag då tolkar som frakten då!?

 

Sedan måste jag lösa ut paketet för 235:- för moms+tull så totalsumman får jag alltså till 1393,11 SEK!... Känns ändå som bättre än jag förväntade mig (om inga oförutsedda händelser inträffar efter detta)!

 

Hoppas bara att paketet är oskadat när jag hämtar ut det (så jag inte råkar ut för samma som viktor99)...

Inte så långt ifrån min gissning på 1450 SEK alltså. Fast ännu billigare, grattis till det! (Hoppas bara att det inte kommer någon sur överraskning med extra fraktavgift som för TT)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply
haijaa, har skickat ett par nya stavar nu :D

Skoj att det verkar lösa sig.

 

Jag är riktigt nöjd med stavarna, lätta, styva, och sköna handtag. Första gången jag testade "rabbit"-remmarna var jag väldigt skeptisk, men än så länge har det fungerat kanon.

Jag har kört några mil på rullskidorna, och har i stort sett inte fått några blåsor på händerna.

Med mina tidigare stavar var jag alltid tvungen att tejpa minst 3 ställen på varje hand för att undvika blåsor (även när jag bara åkte någon km).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Fått mitt paket från haijaa. Mina stavar var dessbättre hela. Fanns inte så mycket att välja på så jag tog ett par Start Vinner. Fullt godkännda träningsstavar för ett otroligt pris. Under 500kr. Plus 25 Euro frakt då, men beställde Salomon Vitane 8 skatepjäxor åt gumman och annat smått och gott samtidigt. Ångrar dock att snålheten slog till så jag skippade bla Skigos flourpulver för ca 550kr!
Link to comment
Share on other sites

Köpte lite grejer från haijaa för ett tag sen. De ville ha betalning in på deras bankkonto. Inget problem med det förutom att min bank tog typ 165 kr i avgift för att betala ca 2K till utlandet. Var lite surt, men jag fick ändå en bra deal tillslut. Nån annan som känns vid en dylik utlandsavgift?
Link to comment
Share on other sites

Köpte lite grejer från haijaa för ett tag sen. De ville ha betalning in på deras bankkonto. Inget problem med det förutom att min bank tog typ 165 kr i avgift för att betala ca 2K till utlandet. Var lite surt, men jag fick ändå en bra deal tillslut. Nån annan som känns vid en dylik utlandsavgift?

Sjukt dyr avgift. Vilken bank har du? Finns ju regelverk för s.k. EU-betalningar så det borde inte röra sig om mer än några tior förutsatt att du gör det själv via internetbank..? :/

Link to comment
Share on other sites

SEB kostade 0:- till Haijaa för mig. Gällde att göra välja SEPA-betalning (inom EES och i Euro), inte välja utlandsbetalning.

Det var säkert där jag gick fel. Utlandsbetalning på HB. Var enda betalningsalternativet jag hittade på HB's internetbank... Får kolla upp det där med SEPA. Tack för tipset.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...