Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

VM Ruhpolding


Recommended Posts

Skrivs inte så mycket om skidskytte här numera...

 

Va gôtt för Ferry och Lindström att knipa medaljer! Även Bergman fick en bra avrundning med två tidigare medaljer och en liten guldklimp hemmavid. Även om säsongen varit blandad tycker jag att svenskarna fått till ett riktigt bra mästerskap. Ingen spets men den kanske kommer i damernas masstart nu?

 

Många krascher i herrarnas masstart, en ryss, en tysk (som senare bröt) och även norsken Tarjei Bö drog sig i. Lite trångt är det men inte så farligt ändå?

Link to comment
Share on other sites

Tror det har att göra med att TV4 har tagit över sändningarna. Deras sätt att hantera sporten har nog satt sina spår...

Så sant, men de kan inte förta spänningen i sporten (förutom med reklamavbrott).

Upplösningen på herrarnas masstart igår var bland det mest spännande i VinterTV-soffan den här säsongen. 3 av 6 sex inblandade var svenskar och två går därifrån medaljer, härligt!

Link to comment
Share on other sites

Upplösningen på herrarnas masstart igår var bland det mest spännande i VinterTV-soffan den här säsongen.

Det sämsta med TV4 är att det inte går att se hela loppen i efterhand. SvtPlay är grymt uppskattat när man inte kan sitta vid TV:n hela dagarna.

Link to comment
Share on other sites

Upplösningen på herrarnas masstart igår var bland det mest spännande i VinterTV-soffan den här säsongen.

Det sämsta med TV4 är att det inte går att se hela loppen i efterhand. SvtPlay är grymt uppskattat när man inte kan sitta vid TV:n hela dagarna.

Eller t ex på bussen hem från jobbet då många lopp går den tiden. Visst man kan betala men jag vill inte köpa hela paketet med massa tv4-program jag inte är intresserad av att se bara för några få lopp. Hade hellre sett en websändning som var gratis men med reklam.

Link to comment
Share on other sites

Tror det har att göra med att TV4 har tagit över sändningarna. Deras sätt att hantera sporten har nog satt sina spår...

JAg tycker fasktiskt att de fått ordning på konceptet nu och hanterar reklampauserna rätt ok. Dessutom är ju fyrans kommentator flera klasser bättre än Ulfbåge och Grenemark, mer mossigt och staplande av klyschor får man leta efter.

 

Det som är tråkigt att det inte ligger i Vinterstudion längre det längs hamnar vid sidan om, man kollar ofta på Vinterstudion och följer deras sändingar då är det lätt att missa skidskyttet. SVT:s Studio är ju också oslagbar.

Link to comment
Share on other sites

Tror det har att göra med att TV4 har tagit över sändningarna. Deras sätt att hantera sporten har nog satt sina spår...

JAg tycker fasktiskt att de fått ordning på konceptet nu och hanterar reklampauserna rätt ok. Dessutom är ju fyrans kommentator flera klasser bättre än Ulfbåge och Grenemark' date=' mer mossigt och staplande av klyschor får man leta efter.

 

Det som är tråkigt att det inte ligger i Vinterstudion längre det längs hamnar vid sidan om, man kollar ofta på Vinterstudion och följer deras sändingar då är det lätt att missa skidskyttet. SVT:s Studio är ju också oslagbar.[/quote']

Men nästa år är skidskyttet tillbaka i SVT sägs det! Har för mig att SVT/TV4 kommer att köra vartannat år.

 

Funderar dock seriöst på att beställa Eurosport, där har man ordentlig klass på kommentatorerna och lite bredare fokus än bara svenska åkare. Som bonus får man Tour de France, Giro d'Italia, Roland Garros, kanske lite rugby etc.

Link to comment
Share on other sites

Tror det har att göra med att TV4 har tagit över sändningarna. Deras sätt att hantera sporten har nog satt sina spår...

JAg tycker fasktiskt att de fått ordning på konceptet nu och hanterar reklampauserna rätt ok. Dessutom är ju fyrans kommentator flera klasser bättre än Ulfbåge och Grenemark' date=' mer mossigt och staplande av klyschor får man leta efter.[/quote']

Håller med om att Ulfbåges bäst före datum gick ut för länge sen...

Link to comment
Share on other sites

Tror det har att göra med att TV4 har tagit över sändningarna. Deras sätt att hantera sporten har nog satt sina spår...

JAg tycker fasktiskt att de fått ordning på konceptet nu och hanterar reklampauserna rätt ok. Dessutom är ju fyrans kommentator flera klasser bättre än Ulfbåge och Grenemark' date=' mer mossigt och staplande av klyschor får man leta efter.[/quote']

Håller med om att Ulfbåges bäst före datum gick ut för länge sen...

Håller inte med! Ekholm tycker jag e kass. typ som peter larsson när dom kommenterar längd.

Link to comment
Share on other sites

JAg tycker fasktiskt att de fått ordning på konceptet nu och hanterar reklampauserna rätt ok. Dessutom är ju fyrans kommentator flera klasser bättre än Ulfbåge och Grenemark' date=' mer mossigt och staplande av klyschor får man leta efter.[/quote']

Håller med om att Ulfbåges bäst före datum gick ut för länge sen...

Håller inte med! Ekholm tycker jag e kass. typ som peter larsson när dom kommenterar längd.

haha, + 1 på den. Speciellt Peter Larsson.

Link to comment
Share on other sites

JAg tycker fasktiskt att de fått ordning på konceptet nu och hanterar reklampauserna rätt ok. Dessutom är ju fyrans kommentator flera klasser bättre än Ulfbåge och Grenemark' date=' mer mossigt och staplande av klyschor får man leta efter.[/quote']

Håller med om att Ulfbåges bäst före datum gick ut för länge sen...

Håller inte med! Ekholm tycker jag e kass. typ som peter larsson när dom kommenterar längd.

Ekholm kan jag också hålla med om, men bisittare kan man ha lite överseende med (förutom Stenis på sin tid för han var helt enkelt FÖR tyst).

Ulfbåge som huvudkommentator ger liksom inget extra. Han går på gammal rutin. Lugnt, tryggt och säkert javisst, men tråååkigt...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...