Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Rullskidstävlingar 2012

• Vänligen logga in för att kunna svara
113 svar till detta ämne

EIZO

EIZO

Medlem

• Members
  • Pip
  • 51 inlägg
VålaRullen (Östervåla) 26/5
NäsRullen (Avesta) 14/7
AlliansLoppet 25/8

Informera gärna om flera tävlingar!

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 230 inlägg
Sweden 12H Roller (Falkenberg) 18/8
http://72.29.84.63/~speedinl/

Olaf Skoglunds Minnelöp (Kragerö-Gautefall)
*Ej fastställt datum men preliminärt 18/8.
De är underrättade om att 12-timmars går då och kommer diskutera saken vidare.

rible12

rible12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 138 inlägg
Landsjön Runt 29 april, Skate / klassiskt.
Men bara tävlingsklass på skate.

Rickard Bergengren, VL 09: 8:17 - 7752:a, VL 10: 6:38 - 3681:a VL 11: 4:59 - 659:a, VL 12: 4:49 - 1038:a, VL 13: 4:55 - 584:a, VL 14: 4:44 - 292a, VL-15: 4:37 -120:e! Funbeat!

viktor99

viktor99

Medlem

• Members
  • Pip
  • 82 inlägg
Finns det några tävlingar med motionsklasser i närheten av värmland?

Diagonalarn

Diagonalarn

Medlem

• Members
  • Pip
  • 47 inlägg
Känner någon till om det arrangeras några klassiska rullskidstävlingar i Östergötland, Södermanland eller Småland under 2012?

Dahlis

Dahlis

Medlem

• Members
  • Pip
  • 144 inlägg
Hallands rullski 9sep
Simlångsdalen—Hyltebruk
Ligger nära Småland

Dunderklumpen

Dunderklumpen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 586 inlägg
Vi kommer nog som vanligt anordna Värmdörullen på Ingarö i Stockholm. Inget datum är spikat ännu. Vi behöver kolla även mot Inlines-tävlingar så vi inte krockar i onödan.

kustlöparen

kustlöparen

Veteran

• Moderators
  • 2 321 inlägg
Rollsborundan 4/11

Hur det blir med Svartedalsloppet i år är nog inte bestämt än, jag är inte med i arrangörsgruppen i år.

Däremot tror jag att det blir en spontan tränings(tävling) på samma sträcka som Svartedalsoppet även i år, blir nog strax innan sommaren precis som förra året. Tyckte det var väldigt trevligt och lyckat i all sin enkelhet.

Redigerat av kustlöparen, 15 mars 2012 - 08:41 .

Manificat

Manificat

Medlem

• Members
  • Pip
  • 161 inlägg
Synd att det bara anordnas rullskidtävlingar i södra Sverige. Borde väl gå att få till även i Norrbotten/Västerbotten

wabba

wabba

Medlem

• Members
  • Pip
  • 11 inlägg
Den 19/5 arrangeras Örnrullen i Örnsköldsvik. En av få rullskidtävlingar i norra delen av Sverige.

Brink, Fredrik Lindström, Bryntesson och stora delar av rullskidlandslaget kommer att vara med.

Vore kul om vi kunde locka lite mer motionärer i år och inte bara elitåkarna...

Mer information finns här: http://www7.idrotton...Ornrullen20121/
VL 2013: Topp 200?
VL 2012: 239:a - 4:14:33 VL 2011: 229:a - 4:33:54

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 7 544 inlägg
Ingen tävling i Blekinge i år ?

M_Claesson

M_Claesson

Medlem

• Members
  • Pip
  • 139 inlägg
Vet någon om höstrullen kommer att gå i år? Vet att det vart lite klagomål på dålig asfalt efter förra årets tävling?

Redigerat av M_Claesson, 19 april 2012 - 10:06 .

Everest

Everest

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 607 inlägg

Vet någon om höstrullen kommer att gå i år? Vet att det vart lite klagomål på dålig asfalt efter förra årets tävling?

Den går. Datum ej helt spikat men troligen 14/12. Kommer även betydligt fler tävlingar i VästSverige. http://www.facebook....241559962571123

och

http://www.rullskidscupen.se

Redigerat av Everest, 19 april 2012 - 18:19 .

Mål 2013/14: Åka några lopp jag inte åkt förut.

Blek-Inge

Blek-Inge

Medlem

• Members
  • Pip
  • 387 inlägg

Skåningen, blir det mer än en cup i år?

VL 1992: 5:20:42 plac 695. VL 2013: 4:57:05 plac 618. VL 2014: 5:05:41 plac 723. VL 2015: 5:34:12 plac 744. VL 2016: 4:57:21 plac 792. VL 2017: 25-års jubileum sedan första gången i VL2!

Skåningen

Skåningen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 284 inlägg

Skåningen, blir det mer än en cup i år?

Ingen sydsvenska rullskidcupen i år. Låter den vila nåt år. För få tävlingar här nere. Eftersom Björnstorps IF är splittrad och vi har bildat en ny klubb, så är jag inte säker att dom 2 tävlingar jag ordnade i Skåne i Skåne blir av alls i år. Vi har fullt upp med att få den nya klubben att fungera.
Dock är en skånsk tävling klar. Sista helgen i okt (28:e tror jag) blir det skate på Ring Knutstorp.
Sen blir det Karlsnäsrullen första helgen i augusti. Fast det är ju Blekinge såklart.

Men visst dyker det upp 2-3 tävlingar här nere kan jag dra igång cupen igen.

Micke31

Micke31

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 855 inlägg
Jag sätter mitt hopp till BIF-rullen - hoppas den kommer att gå av stapeln då jag kört där tre gånger på raken. Karlsnäsrullen ska köras första helgen i augusti, precis som Håkan skriver. Inbjudan kommer inom en snar framtid.

Rulla på gott folk!

Skåningen

Skåningen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 284 inlägg

Jag sätter mitt hopp till BIF-rullen - hoppas den kommer att gå av stapeln då jag kört där tre gånger på raken. Karlsnäsrullen ska köras första helgen i augusti, precis som Håkan skriver. Inbjudan kommer inom en snar framtid.

Rulla på gott folk!

Ja det vore kul om den tävlingen blev av.

golvet

golvet

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 815 inlägg

Vi kommer nog som vanligt anordna Värmdörullen på Ingarö i Stockholm. Inget datum är spikat ännu. Vi behöver kolla även mot Inlines-tävlingar så vi inte krockar i onödan.

Brukar ni köra den på en lördag eller söndag? är sugen på nån rullistävling i år iaf men det vore ju bra för mig om det var en lördag.........

Ekis

Ekis

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 204 inlägg

Brukar ni köra den på en lördag eller söndag? är sugen på nån rullistävling i år iaf men det vore ju bra för mig om det var en lördag.........

Brukar vara söndag vill jag minnas.

Dunderklumpen

Dunderklumpen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 586 inlägg

Som vanligt söndagen 2v före Lidingöloppet...

D.v.s. söndagen den 16 september kl. 11:00, med start vid Björkviks Brygga på Ingarö.

Vi återkommer med detaljer, men banan blir som i fjol - 40 km.

Om drickalangningen är dålig ute på banan (ej vid varvning/målgång), så får ni skylla på undertecknad - då jag som vanligt säkert blir ansvarig där...

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar