Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rullskidstävlingar 2012


EIZO

Recommended Posts

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply
Måste man åka på snesnor för att få vara med? Eller får man åka på riktig utrustning?

Det är samma för alla som gäller - utlåningsskidor.

Och det var väl orange Swenor som var placeringen före dig på King of the Hill, så det borde duga någon enstaka gång?

Har du tempodräkten på dig har du ändå en fördel jämfört med oss andra. ;)

Link to comment
Share on other sites

Måste man åka på snesnor för att få vara med? Eller får man åka på riktig utrustning?

Dyker du upp på Näsrullen också? Där får du i alla fall åka på vad du vill även på Iglar!

Var är näsrullen eller måste man vara snorig för att åka

http://www.laget.se/NASIF_SKIDOR/News/2287469/NasRullen-2012-14-7

 

Sätter du inte på dig varma kläder efter Backa-racet får du nog snor i näsan lagom till starten av Näsrullen.

Link to comment
Share on other sites

Dyker du upp på Näsrullen också? Där får du i alla fall åka på vad du vill även på Iglar!

Var är näsrullen eller måste man vara snorig för att åka

http://www.laget.se/NASIF_SKIDOR/News/2287469/NasRullen-2012-14-7

 

Sätter du inte på dig varma kläder efter Backa-racet får du nog snor i näsan lagom till starten av Näsrullen.

2 mil öster om Avesta. Här får man åka på de snabbaste hjulen men får bara andas genom Näsan, munnen tejpas igen innan start med Örntejp!

Link to comment
Share on other sites

Var är näsrullen eller måste man vara snorig för att åka

http://www.laget.se/NASIF_SKIDOR/News/2287469/NasRullen-2012-14-7

 

Sätter du inte på dig varma kläder efter Backa-racet får du nog snor i näsan lagom till starten av Näsrullen.

2 mil öster om Avesta. Här får man åka på de snabbaste hjulen men får bara andas genom Näsan' date=' munnen tejpas igen innan start med Örntejp![/quote']

Då kommer det inte gå så bra för dig, trotts att du alltid har Örnkoll, blir jobbigt att andas genom Näsan när man har Snesnor.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
vilka ska med på Olaf Skoglunds minnelöp i Norge i Augusti ?

Jag och 2-3 gubbar till från Göteborg hade tänkt åka upp om inga oförutsedda skador eller annat inträffar. Vi har alla "ungefär" samma kapacitet som du och Vasa så det skulle vara kul med en organiserad klungkörning så lång tid som möjligt. Det kan behövas om vi skall slåss mot norska eliten som ställer upp: Anders og Jørgen Aukland, Simen Østensen, Geir Ludvig Aasen, Børre Næss, Ivar Tveiten, Vibeke Skofterud, Sandra Hansson, Solveig Steinsland + mange ivrige mosjonister.

 

Någon mer som kommer?

Link to comment
Share on other sites

vilka ska med på Olaf Skoglunds minnelöp i Norge i Augusti ?

Jag och 2-3 gubbar till från Göteborg hade tänkt åka upp om inga oförutsedda skador eller annat inträffar. Vi har alla "ungefär" samma kapacitet som du och Vasa så det skulle vara kul med en organiserad klungkörning så lång tid som möjligt. Det kan behövas om vi skall slåss mot norska eliten som ställer upp: Anders og Jørgen Aukland' date=' Simen Østensen, Geir Ludvig Aasen, Børre Næss, Ivar Tveiten, Vibeke Skofterud, Sandra Hansson, Solveig Steinsland + mange ivrige mosjonister.

 

Någon mer som kommer?[/quote']

Va kul ! Självklart ska vi försöka med klungkörning , blir hårt detta :)

Link to comment
Share on other sites

vilka ska med på Olaf Skoglunds minnelöp i Norge i Augusti ?

Jag och 2-3 gubbar till från Göteborg hade tänkt åka upp om inga oförutsedda skador eller annat inträffar. Vi har alla "ungefär" samma kapacitet som du och Vasa så det skulle vara kul med en organiserad klungkörning så lång tid som möjligt. Det kan behövas om vi skall slåss mot norska eliten som ställer upp: Anders og Jørgen Aukland' date=' Simen Østensen, Geir Ludvig Aasen, Børre Næss, Ivar Tveiten, Vibeke Skofterud, Sandra Hansson, Solveig Steinsland + mange ivrige mosjonister.

 

Någon mer som kommer?[/quote']

Va kul ! Självklart ska vi försöka med klungkörning , blir hårt detta :)

Jo hårt blir det, nära VL i tid och kupering. Vi är lite oroliga för nedförsbackarna bara, men om Vasa överlevde dem och kör igen så skall det väl gå bra:) Vi får diskutera taktiken veckan innan.

Link to comment
Share on other sites

Jag och 2-3 gubbar till från Göteborg hade tänkt åka upp om inga oförutsedda skador eller annat inträffar. Vi har alla "ungefär" samma kapacitet som du och Vasa så det skulle vara kul med en organiserad klungkörning så lång tid som möjligt. Det kan behövas om vi skall slåss mot norska eliten som ställer upp: Anders og Jørgen Aukland' date=' Simen Østensen, Geir Ludvig Aasen, Børre Næss, Ivar Tveiten, Vibeke Skofterud, Sandra Hansson, Solveig Steinsland + mange ivrige mosjonister.

 

Någon mer som kommer?[/quote']

Va kul ! Självklart ska vi försöka med klungkörning , blir hårt detta :)

Jo hårt blir det, nära VL i tid och kupering. Vi är lite oroliga för nedförsbackarna bara, men om Vasa överlevde dem och kör igen så skall det väl gå bra:) Vi får diskutera taktiken veckan innan.

Nära dubbelt så många höjdmetrar jämfört med Vasaloppet i SportTracks med Elevation Correction påslaget.

 

Visst kommer vi överleva utförsbackarna nu när vi slipper PU-hjul.

Har vi tur kan vi vobbla förbi något elakt potthål.

 

Målet måste bli att slå Skofterud, men då får inte ryggen sätta sig på tvären för min del.

Så det tycker jag vi siktar på, att inte släppa iväg henne!

Link to comment
Share on other sites

Va kul ! Självklart ska vi försöka med klungkörning ' date=' blir hårt detta :)[/quote']

Jo hårt blir det, nära VL i tid och kupering. Vi är lite oroliga för nedförsbackarna bara, men om Vasa överlevde dem och kör igen så skall det väl gå bra:) Vi får diskutera taktiken veckan innan.

Nära dubbelt så många höjdmetrar jämfört med Vasaloppet i SportTracks med Elevation Correction påslaget.

 

Visst kommer vi överleva utförsbackarna nu när vi slipper PU-hjul.

Har vi tur kan vi vobbla förbi något elakt potthål.

 

Målet måste bli att slå Skofterud, men då får inte ryggen sätta sig på tvären för min del.

Så det tycker jag vi siktar på, att inte släppa iväg henne!

Du kan ju alltid försöka ta henne bakifrån :P

Link to comment
Share on other sites

Jo hårt blir det' date=' nära VL i tid och kupering. Vi är lite oroliga för nedförsbackarna bara, men om Vasa överlevde dem och kör igen så skall det väl gå bra:) Vi får diskutera taktiken veckan innan.[/quote']

Nära dubbelt så många höjdmetrar jämfört med Vasaloppet i SportTracks med Elevation Correction påslaget.

 

Visst kommer vi överleva utförsbackarna nu när vi slipper PU-hjul.

Har vi tur kan vi vobbla förbi något elakt potthål.

 

Målet måste bli att slå Skofterud, men då får inte ryggen sätta sig på tvären för min del.

Så det tycker jag vi siktar på, att inte släppa iväg henne!

Du kan ju alltid försöka ta henne bakifrån :P

Ja fast jag tror hon spelar i fel lag. ;)

 

Ska du dit och åka, eller blir det för jobbigt med gummihjul och uppför?

Link to comment
Share on other sites

Jo hårt blir det' date=' nära VL i tid och kupering. Vi är lite oroliga för nedförsbackarna bara, men om Vasa överlevde dem och kör igen så skall det väl gå bra:) Vi får diskutera taktiken veckan innan.[/quote']

Nära dubbelt så många höjdmetrar jämfört med Vasaloppet i SportTracks med Elevation Correction påslaget.

 

Visst kommer vi överleva utförsbackarna nu när vi slipper PU-hjul.

Har vi tur kan vi vobbla förbi något elakt potthål.

 

Målet måste bli att slå Skofterud, men då får inte ryggen sätta sig på tvären för min del.

Så det tycker jag vi siktar på, att inte släppa iväg henne!

Du kan ju alltid försöka ta henne bakifrån :P

:)

Link to comment
Share on other sites

Verkar inte bli så många tävlingar längst nere i södern i sommar/höst. Desto större anledning att köra Karlsnäsrullen första helgen i augusti, 29 km med intervallstart. Förhoppningsvis utan regn den här gången....

http://www.rok.nu/blandat/upload/2012_Karlsnasrullen_inbjudan.pdf

En tävling som jag ser fram emot... Och det skriver jag inte bara för att det är min hemmabana som vi tävlar på. Det är alltid skoj att träffa sköna gamänger inom skidsporten. Plus att det är gött att få sota ur kroppen!

 

Väl mött!

Link to comment
Share on other sites

Verkar inte bli så många tävlingar längst nere i södern i sommar/höst. Desto större anledning att köra Karlsnäsrullen första helgen i augusti' date=' 29 km med intervallstart. Förhoppningsvis utan regn den här gången....

http://www.rok.nu/blandat/upload/2012_Karlsnasrullen_inbjudan.pdf[/quote']

En tävling som jag ser fram emot... Och det skriver jag inte bara för att det är min hemmabana som vi tävlar på. Det är alltid skoj att träffa sköna gamänger inom skidsporten. Plus att det är gött att få sota ur kroppen!

 

Väl mött!

Blir kul, vi kommer ett gäng, även om jag tror flera av av Ski Team Skåne åkarna efteranmäler sig. Men kommer gör vi. Vet inte hur många vi blir, kanske 6 pers eller nåt. Många är iväg på semester tyvärr.

Samma bana som ifjol hoppas jag? Fast start vid vändningen eller ?

Link to comment
Share on other sites

Skoj att du kommer med ett gäng! Det brukar alltid trilla ett gäng med åkare dem sista dagarna. Så vi får se hur många det blir som är redo för start.

 

Visst är det samma bana som förra året, med den skillanden att vi startar och går i mål vid fjolårets vändning!

 

Välkomna hit

Link to comment
Share on other sites

Skoj att du kommer med ett gäng! Det brukar alltid trilla ett gäng med åkare dem sista dagarna. Så vi får se hur många det blir som är redo för start.

 

Visst är det samma bana som förra året, med den skillanden att vi startar och går i mål vid fjolårets vändning!

 

Välkomna hit

Kan verkligen rekommendera alla att komm till Blekinge och tävla på söndag, en riktigt fin bana, 29 km individuell start är tufft men rättvis. Ser fram att bli riktigt trött, naturligtvis har jag ingen form som vanligt ;) formen kommer om 1 mån ungefär.

Link to comment
Share on other sites

Skulle någon, typ Everest eller Skåning eller någon annan insatt kunna göra en ny sammanställning av vilka rullistävlingar det är i höst. Everest skulle köra 11 tävlingar, såg jag i någon tråd!

 

25 augusti Alliansloppet 55km klassisk masstart med svart träningsgummi.

 

16 september Värmdörullen, 42,2km klassisk masstart, tävlingshjul är dom tävlingar jag har koll på och tänker åka.

Link to comment
Share on other sites

Korrekt, för min del: 6 - 7 lopp i cupen (ev inte alla hoppas jag) + OSML Norge i helgen + 12H + AL+ (Danska Mästerskapen) + (Höstrullen) + (Dingle)

Kan bli 13 lopp i värsta fall men tror mer på max 11 minus ev skador/sjukdomar/annat.

Nästan allt finns nog i kalenderna ovan (rullskidscupen + SSF TA).

Precis som på vintern en klar dominans för lopp i Västergötland + Halland/Gbg på Rull:)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...