Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Vålarullen 2012

• Vänligen logga in för att kunna svara
144 svar till detta ämne

Skåningen

Skåningen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 284 inlägg

Ja, men om du tex startar i led 5 och kommer i mål på plassering 1500 så har du åkt om rätt många åkare och fått en sämre plassering i mål än om du hade startat i led 3.

Man kan ju köra ett seedningslopp först.
Finns många att välja på

Anl

Anl

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 738 inlägg
Väldigt få är i precis samma form som året innan, de flesta kör inte något seedningslopp, och nästan ingen seedar upp sig till högre led. Så hur ska det bli perfekt?

Hur vet man att det bara är dem som kört seedningslopp som är i bättre form än året innan? Tänk om alla som inte kört seedningslopp också blivit bättre än året innan? Och tänk om det råkar vara så att alla på plats 10 o nedåt i ett visst seedningslopp tränat som fan, medan de som kör ett annat lopp tränat lite o dåligt?

Så länge inte seedningen missar emd mer än ett eller två led tycker jag den är klart godkänd. Tycker mer synd om nån som missar led 9 med en minut än nån som missar led två - ju längre ju större skillnad gör det ju.

v-peter

v-peter

Medlem

• Members
  • Pip
  • 173 inlägg

Ja, men om du tex startar i led 5 och kommer i mål på plassering 1500 så har du åkt om rätt många åkare och fått en sämre plassering i mål än om du hade startat i led 3.

Ja men jösses, lägg ned! Trodde inte att det fanns seedningshaverister, men tydligen hade jag fel. En haverist har alltid rätt och ger sig aldrig, dvs ett råd till övriga på forumet, ignorera alla dessa kommentarer för det kommer aldrig att ta slut. Och kommentar på detta inlägg kommer jag inte att besvara med hänvisning till förklaring ovan.

Rotebrostakaren

Rotebrostakaren

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 043 inlägg
Grattis till din fantastiska prestation i V-rullen V-peter (även om jag kanske betvivlar på att du faktiskt var före mig...:)), en sak jag inte betvivlar, av de fem topplacerade i Vålarullen, så var det du som drog mest och var starkast! Min subjektiva uppfattning av de som klöv minst vind av oss, jag och Lejonet 2 minst (typ inget förutom sista 500), sedan Mario och Ironman (typ pyttelite) men du var framme och drog flera gånger! Tycker helt klart du förtjänat en elitledsseedning genom din otroliga styrkedemonstration i Vålarullen!!!

v-peter

v-peter

Medlem

• Members
  • Pip
  • 173 inlägg

Grattis till din fantastiska prestation i V-rullen V-peter (även om jag kanske betvivlar på att du faktiskt var före mig...:)), en sak jag inte betvivlar, av de fem topplacerade i Vålarullen, så var det du som drog mest och var starkast! Min subjektiva uppfattning av de som klöv minst vind av oss, jag och Lejonet 2 minst (typ inget förutom sista 500), sedan Mario och Ironman (typ pyttelite) men du var framme och drog flera gånger! Tycker helt klart du förtjänat en elitledsseedning genom din otroliga styrkedemonstration i Vålarullen!!!

Ha ha, ja det vore en syn att jag skulle stå före stockholmstorfräsare som t ex Myhren o T2. Nej jag hör nog hemma i led 2 på VL.
Drog ju en hel del ut och hoppades bli av med spurtkanoner som dig RS, men höll igen på hemresan tills det var ca 5km kvar då jag provade några ggr utan framgång. Grattis till bra prestation du också! Tycker det är tråkigt att du får stå i skottgluggen för den tråkiga seedningsdiskussionen. I rullskidor är du vass! Hur du är i vinter får vi se då, finns ingen anledning att spekulera i det redan nu!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar