Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Poromma får gå


Stefan Sand

Recommended Posts

Hur skall nån som inte begriper sig på vallning (= Ulf Karlsson) kunna ta över mediakontakten i stället för vallachefen ?

Ja, han kan väl prata med vallachefen först... Dessutom borde han väl hålla sig tillräckligt informaterd löpande för att inte ens det ska vara nödvändigt. Dessutom så måste väl Karlsson begripa tillräckligt mycket om vallning för att klara journalisternas frågor i alla fall.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply
Det kan tänkas att media vill intervjua EFTER loppet och då står väl inte vallachefen och gnider på skidorna !

Efter loppet aer det viktigare att vallateamet utvaerderar hur och varfoer skidprepareringarna fungerade si eller saa, och foerbereda sig infoer naesta taevling. Vaart enorma intresse foer att faa veta vad, hur och varfoer de olika aakarna haft under skidorna borde ha saa ofantligt laago prioritet att media borde noejja sig med vad vallarna kan hinna saega naer dom gaar foerbi paa vaeg naagonstans utan att stanna till.

Link to comment
Share on other sites

Media är absolut en viktig del. Det man kan notera på intervjuerna är att Landslagets presschef Tobbe Nordvall alltid finns intill Larry vid intervjuerna' date=' jag tror ju att han ofta lägger ordfen i Larrys mun.

Jag tror inte Larry fortsätter inom internationell skidåkning. Han har varit less många gånger och velat lägga tiden mer på familjen.

 

Vi får se vem den nya blir... jag har mina aningar...[/quote']

Nå..............vem tror du?

Ja du...

 

Urban Nilsson är ju redan materialansvarig så det är väl nära till hands att han kliver in.

Det har spekulerats i Tobbias Fredriksson men jag tror han har för lite rutin från vallning VC-Touren, han kör ju mer långloppsvallningar.

Så jag lägger en slant på Ubbe! Jag har i alla fall tackat nej ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Där ser man, trodde själv på att Öberg ev skulle bli ny vallachef.....men han fick ju ett mycket bättre jobb. Den eviga dialog som pågått här ett tag om att "vallachefen" måste kunna hantera media fick ju nu även sin lösning, den delen lär ju Öberg klara av själv ;)
Link to comment
Share on other sites

Nilsson är ett bra val han har hängt med i bodan några år och har hela livet stått på skidor så han vet mycket väl vad de handlar om. Fostrad av Poromaa och Lasse Öberg

Gammal barndomskompis med Skidskyttarnas vallare Johan Wåhlström. Fostrade i Bodens kärva före.

Socialkompentent och rätt tydlig har ett förflutet som brandman. ett fysfenomen som tyvärr saknade tävlingsnerver.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...