Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Åkare in och ut i Team Exspirit


Willie

Recommended Posts

Händer saker i långloppslagen. Rikard Andreasson och Anton Sjöholm försvinner (petas efter dåliga resultat kan man gissa) och Nicola Morandini ansluter till Team Exspirit.

 

Bara tre herråkare i laget nu när även Fredriksson lagt av. Ska bli intressant att se vilka ytterligare herråkare som laget förstärker med inför nästa säsong!

 

http://www.teamexspirit.com/content/new-season-starts

Link to comment
Share on other sites

Exspirit har inte riktigt lyckats hitta någon toppåkare på herrsidan.

Kanske borde de kolla i Norge efter en sådan?

 

Glömde ju Svärd, men han har haft en del otur sedan Exspirit startade.

 

Jag tror jag ska gå och lägga mig, de har ju Jimmie Johnsson för allt i världen. :P

Blir intressant att se om han kan ta ytterligare ett steg nästa år och utmana Brink i Vasaloppet.

Link to comment
Share on other sites

Att jag köpte en av Fredrikssons dräkter i vintras lär väl knappast ge mig en plats i teamet. Extremt mycket tävlingsdräkt för pengarna blev det i alla fall. Må vara lite pinsamt att tävla i, men perfekt som respektingivande träningsställ. Hursomhelst är jag villig att hoppa in om det fattas folk i teamet.
Link to comment
Share on other sites

Såg föresten att det har kommet ett nytt lag med åkare runt Trondheim, team skigo. Kan bli farliga med Kjølstad som kom 5 i vasan och Jespersen som vann skarvrennet i år och kommit 4 i WC. Ingen av dem tror jag har har satsat på långlopp tidigare.
Link to comment
Share on other sites

Såg föresten att det har kommet ett nytt lag med åkare runt Trondheim, team skigo. Kan bli farliga med Kjølstad som kom 5 i vasan och Jespersen som vann skarvrennet i år och kommit 4 i WC. Ingen av dem tror jag har har satsat på långlopp tidigare.

Är det en efterträdare till Team Trønder-Avisa?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...